Guvernul României
|
Hotărâre nr. 1682/2008 din 10/12/2008 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului, cu modificările şi completările ulterioare,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 872 din 23/12/2008 Actul a intrat in vigoare la data de 23 decembrie 2008 |
|
În temeiul art. 108 din
Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta
hotărâre.
Art. I. - Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, cu modificările şi completările
ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17
august 2006, se modifică şi se completează după cum
urmează:
1. Titlul se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"NORME
METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului"
2. La articolul 2, după alineatul (3) se
introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Începând cu
luna ianuarie 2009, indemnizaţia pentru creşterea copilului se
acordă în cuantum de 600 lei sau, opţional, în cuantum de 85% din
media veniturilor profesionale realizate în ultimele 12 luni din ultimul an anterior
datei naşterii copilului sau, după caz, datei de la care s-a
încredinţat copilul în vederea adopţiei, s-a adoptat copilul ori s-a
luat copilul în plasament sau în plasament în regim de urgenţă,
precum şi datei de la care persoana a fost numită tutore, potrivit
legii."
3. La articolul 4 alineatul (7), literele j), k)
şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"j) a urmat
cursurile de zi ale învăţământului universitar, organizat
potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiţia
absolvirii acestora cu examen de licenţă sau de diplomă
organizat în prima sesiune. În sensul dispoziţiilor art. 38 alin. (1) din
Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte
drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările
ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe
şi ziua în care se sfârşeşte fiecare an universitar, în
condiţiile legii;
k) se află în
perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale
învăţământului universitar, organizat potrivit legii, cu examen
de licenţă sau de diplomă, în vederea angajării sau,
după caz, a trecerii în şomaj, potrivit legii, calculate începând cu
data de 1 a lunii următoare absolvirii;
...............................................................................................................................
o) a satisfăcut
serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe
durata legal stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat ori,
după caz, a efectuat sau efectuează serviciul militar pe bază de
voluntariat;".
4. La articolul 4 alineatul (7), după litera
q) se introduc două noi litere, literele r) şi s), cu următorul
cuprins:
"r) a beneficiat
de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copilului cu
handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, potrivit prevederilor
art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia
şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu
modificările ulterioare;
s) se află în
perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale
învăţământului medical superior, organizat potrivit legii, cu
examen de licenţă organizat în prima sesiune, şi începerea
primului rezidenţiat după absolvire."
5. Articolul 5 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 5. -
Veniturile din salarii, din activităţi independente şi din
activităţi agricole prevăzute la art. 1 alin. (3) din
ordonanţa de urgenţă, denumite în continuare venituri, sunt cele
definite la art. 55 alin. (1) şi (2), art. 46 alin. (1)-(4) şi la
art. 71 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările şi completările ulterioare, şi reprezintă
valoarea obţinută după aplicarea cotei de impozitare asupra
venitului impozabil stabilit conform legii, corespunzător fiecărei
categorii de venit."
6. La articolul 6, alineatele (2), (3), (5)
şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(2) În cazul în
care nu a fost întocmit actul de naştere al copilului pentru care se
solicită dreptul, cererea prevăzută la alin. (1) va fi
însoţită de copia legalizată a actului constatator al
naşterii. Pentru copiii cetăţeni străini, născuţi
în străinătate, cererea va fi însoţită de certificatul sau
extrasul de naştere tradus în limba română şi legalizat.
(3) Pentru
situaţia prevăzută la alin. (2), beneficiarii dreptului au
obligaţia să depună la agenţia pentru prestaţii
sociale judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti,
denumită în continuare agenţia teritorială, copia certificatului
de naştere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea
acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea copilului sau 12 luni
de la înregistrarea naşterii la autorităţile române competente,
în condiţiile Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă,
cu modificările şi completările ulterioare, în cazul copiilor
cetăţeni români născuţi în străinătate.
...............................................................................................................................
(5) Actele doveditoare
privind realizarea de venituri, precum şi nivelul lunar, trimestrial sau
anual al acestora, eliberate de angajator sau de autorităţile
competente, sunt, după caz, următoarele:
a) dovada
eliberată de angajator sau alt plătitor, din care să rezulte
că persoana îndreptăţită a realizat timp de 12 luni în
ultimul an anterior naşterii copilului venituri din salarii, sau,
după caz, de autoritatea competentă, în caz de dizolvare, faliment
ori lichidare judiciară a angajatorului;
b) dovada privind
veniturile realizate în anul fiscal anterior celui în care s-a născut
copilul şi/sau, după caz, dovada privind venitul calculat în vederea
plăţii anticipate a impozitului, precum şi copia deciziei de
impunere, eliberate de autorităţile competente, în cazul persoanelor
care realizează venituri din activităţi independente şi/sau
din activităţi agricole. În situaţia în care una dintre aceste
dovezi nu poate fi eliberată, persoana îndreptăţită prezintă
o declaraţie pe propria răspundere privind realizarea acestor
venituri, în condiţiile prevăzute de Codul penal;
c) dovada
eliberată de autorităţile competente, în cazul persoanelor care
realizează venituri profesionale neimpozabile;
d) dovada
eliberată de autorităţile competente, în cazul asociaţilor
unici, privind veniturile realizate de aceştia;
e) adeverinţa
eliberată de plătitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările ulterioare, de angajator sau, după caz,
de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de
agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă,
pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de
urgenţă;
f) dovada
eliberată de autorităţile competente, de angajatori sau,
după caz, declaraţia pe propria răspundere, din care să
rezulte data de la care solicitantul se află în concediu pentru
creşterea copilului;
g) copia contractului
de muncă sau, după caz, dovada eliberată de angajatori ori de
autorităţile competente străine sau române, tradusă şi
legalizată, care să ateste realizarea de venituri profesionale pe
baza unor contracte individuale de muncă în străinătate,
potrivit acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte
state, sau, după caz, realizarea de venituri profesionale dobândite în
urma activităţilor salariale ori independente totalizate în baza
prevederilor Regulamentului CEE 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de
securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor
independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în
interiorul Comunităţii.
(6) Actele doveditoare
privind atestarea situaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (7) şi,
după caz, nivelul venitului lunar aferent acestor perioade, certificate
pentru conformitate de autorităţile competente, sunt
următoarele:
a) dovada
eliberată de instituţia care a trimis persoana în misiune
permanentă în străinătate, pentru situaţia
prevăzută la lit. a);
b) dovada
eliberată de agenţia teritorială pentru ocuparea forţei de
muncă, pentru situaţiile prevăzute la lit. b), c), e) şi
f);
c) dovada
eliberată de casele teritoriale de pensii, pentru situaţiile
prevăzute la lit. c)-h) şi p);
d) dovada
eliberată de angajator ori, după caz, de casa teritorială de
asigurări de sănătate, pentru situaţiile prevăzute la
lit. c)-g) şi i), l)-n);
e) diploma de
absolvire, foaia matricolă sau adeverinţa eliberată de
instituţia de învăţământ superior, pentru situaţiile
prevăzute la lit. j), k) şi s);
f) livretul militar,
certificatul sau orice altă dovadă eliberată, după caz, de
centrul militar în a cărui rază teritorială domiciliază
persoana îndreptăţită sau de structurile militare ale instituţiilor
din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă
naţională, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi
natura situaţiei respective, pentru situaţia prevăzută la
lit. o)."
7. La articolul 8, alineatul (2) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
"(2) În cazul în
care situaţia prevăzută la alin. (1) se produce după data
de 1 ianuarie 2009, se acordă o singură indemnizaţie, la
aceeaşi valoare cu indemnizaţia primită anterior naşterii
celui din urmă copil."
8. La articolul 11, după alineatul (2) se
introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Acordarea
indemnizaţiei pentru creşterea copilului sau, după caz, a
stimulentului lunar se face la cererea scrisă a persoanei
îndreptăţite, ori de câte ori aceasta solicită, cu respectarea
condiţiilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă."
9. La articolul 14, alineatul (2) se abrogă.
10. După articolul 19 se introduc două
noi articole, articolele 191 şi 192, cu
următorul cuprins:
"Art. 191.
- (1) La stabilirea bazei de calcul a indemnizaţiei pentru creşterea copilului
se iau în considerare toate veniturile realizate de persoana
îndreptăţită, obţinute în condiţiile art. 5, precum
şi veniturile aferente perioadelor asimilate prevăzute la art. 4
alin. (7).
(2) Baza de calcul a
indemnizaţiei pentru creşterea copilului stabilită potrivit
alin. (1), se determină ca sumă totală a veniturilor realizate
în ultimele 12 luni anterior datei naşterii copilului şi
împărţită la 12.
(3) Cuantumul
indemnizaţiei pentru creşterea copilului se calculează prin
aplicarea cotei de 85% asupra bazei de calcul stabilite potrivit alin. (2).
(4) Pentru luna în care
s-a născut copilul se ia în calcul venitul realizat în luna
anterioară celei în care s-a născut copilul.
(5) În situaţia în
care cele 12 luni anterioare datei naşterii copilului se constituie numai
din perioadele asimilate prevăzute la art. 4 alin. (7) în care nu sunt
realizate venituri, cuantumul indemnizaţiei pentru creşterea
copilului este de 600 lei. Dacă persoana realizează venituri o
perioadă de câteva luni în interiorul celor 12 luni, baza de calcul pentru
stabilirea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului este
reprezentată de suma totală a veniturilor realizate în aceste luni,
împărţită la 12.
(6) În cazul
veniturilor din activităţi independente sau agricole, la stabilirea
cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului se iau în calcul
veniturile înscrise în actele doveditoare prevăzute la art. 6 alin. (5)
lit. b).
(7) În situaţia
persoanelor prevăzute la art. 4 alin. (7) lit. m), pentru conversia în
moneda naţională a veniturilor realizate de acestea, se ia în calcul
cursul de schimb valutar stabilit de Banca Naţională a României din
ziua anterioară stabilirii dreptului.
(8) Dacă din
calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului potrivit
prevederilor alin. (1)-(7) rezultă un cuantum mai mic de 600 lei, se
acordă 600 lei.
Art. 192. -
(1) În situaţia persoanelor care realizează venituri din
activităţi independente sau agricole, cuantumul indemnizaţiei
pentru creşterea copilului se recalculează în baza dovezilor
eliberate de autorităţile competente privind veniturile efectiv
realizate în perioada pentru care s-a luat în calcul venitul estimat în vederea
plăţii anticipate a impozitului sau, după caz, pentru care s-a completat
declaraţia pe propria răspundere prevăzută la art. 6 alin.
(5) lit. b).
(2) Dovada
prevăzută la alin. (1) se transmite de către persoana
beneficiară la agenţia teritorială, cu respectarea termenului
general de prescripţie prevăzut de lege.
(3) Dacă din
recalculare rezultă un cuantum mai mare al indemnizaţiei pentru
creşterea copilului faţă de cel stabilit iniţial,
diferenţa de cuantum se acordă pentru toată perioada de la data
stabilirii dreptului.
(4) Dacă din
recalculare rezultă un cuantum mai mic al indemnizaţiei pentru
creşterea copilului faţă de cel stabilit iniţial,
diferenţa de cuantum se recuperează de la beneficiar, în
condiţiile art. 21 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă."
11. La articolul 20 alineatul (1), litera a) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
"a) începând cu
ziua următoare celei în care încetează, conform legii, concediul de
maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data naşterii
copilului, indiferent de persoana îndreptăţită care
solicită dreptul, dacă cererea este depusă în termen de 60 de
zile lucrătoare de la acea dată;".
12. Articolul 22 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 22. - Pe
perioada acordării indemnizaţiei pentru creşterea copilului,
plata pensiei de invaliditate şi a venitului de completare, acordate
potrivit legii, nu se suspendă."
13. Articolul 25 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 25. - (1)
Agenţiile teritoriale solicită Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale creditele bugetare corespunzătoare drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă până cel târziu la
data de 15 a fiecărei luni.
(2) Agenţia
Naţională pentru Prestaţii Sociale solicită Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse creditele bugetare
prevăzute la alin. (1), centralizate la nivelul întregii ţări,
până cel târziu la data de 20 a fiecărei luni."
14. Articolul 30 se modifică şi va avea
următorul cuprins:
"Art. 30. - (1)
Sumele încasate necuvenit sau acordate în condiţiile prevăzute la
art. 192 alin. (3) se recuperează de la beneficiarii acestora,
pe baza deciziei emise de directorul executiv al agenţiei teritoriale, cu
respectarea termenului general de prescripţie. Decizia de recuperare
constituie titlu executoriu.
(2) Suspendarea
plăţii/încetarea drepturilor/reluarea plăţii
drepturilor/modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea
copilului se face prin decizie a directorului executiv al agenţiei
teritoriale şi se comunică beneficiarului în termen de 15 zile
lucrătoare. Modelele deciziilor sunt prevăzute în anexele nr. 3a),
3b), 3c) şi 3d)."
15. După articolul 30 se introduc patru noi
articole, articolele 301, 302, 303 şi 304,
cu următorul cuprins:
"Art. 301.
- Dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului în cuantumul prevăzut
la art. 2 alin. (4) se acordă începând cu luna ianuarie 2009 şi
persoanelor care, la data de 1 ianuarie 2009, se aflau în una dintre
următoarele situaţii:
a) în plata
indemnizaţiei pentru creşterea copilului;
b) în plata
indemnizaţiei pentru creşterea copilului în condiţiile
prevăzute la art. 8 alin. (1);
c) în plata
stimulentului lunar;
d) în concediu de
maternitate şi în plata indemnizaţiei aferente;
e) ar fi fost
îndreptăţite să beneficieze de indemnizaţia pentru
creşterea copilului sau de stimulentul lunar şi nu au solicitat acest
drept;
f) cererile privind
acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului nu au fost
soluţionate până la data de 31 decembrie 2008 inclusiv.
Art. 302. -
(1) Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în
cuantum de 85% în situaţia prevăzută la art. 301 lit.
a), b) şi f), persoanele beneficiare transmit la agenţia
teritorială o cerere scrisă care să conţină în mod
obligatoriu numele şi prenumele, codul numeric personal, adresa, atât ale
persoanei beneficiare, cât şi ale copilului pentru care se primeşte
indemnizaţia, însoţită de documentele doveditoare, conform
prevederilor art. 6 alin. (5) şi (6), până cel târziu la data de 30
iunie 2009.
(2) În situaţia
prevăzută la art. 301 lit. b), documentele doveditoare
menţionate la alin. (1) sunt cele dinaintea naşterii
copilului/copiilor anterior/anteriori.
(3) Până la
înregistrarea documentelor doveditoare prevăzute la alin. (1) şi
calculul indemnizaţiei pentru creşterea copilului potrivit art. 191,
aceasta se acordă în cuantum de 600 lei, urmând ca diferenţa de
cuantum să fie acordată începând cu drepturile aferente lunii
ianuarie 2009.
Art. 303. -
Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în situaţia
prevăzută la art. 301 lit. c), persoana care doreşte
să beneficieze de concediu de creştere a copilului transmite la
agenţia teritorială cererea prevăzută în anexa nr. 1
şi documentele doveditoare, conform prevederilor art. 6 alin. (5) şi
(6).
Art. 304. -
Pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului în
situaţiile prevăzute la art. 301 lit. d) şi e),
persoana îndreptăţită depune la primărie cererea
prevăzută în anexa nr. 1 şi documentele doveditoare, conform
prevederilor art. 6, cu respectarea termenelor prevăzute la art. 10 alin.
(1) din ordonanţa de urgenţă."
16. La articolul 31, alineatul (2) se modifică
şi va avea următorul cuprins:
"(2)
Agenţiile teritoriale transmit Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale, până la data de 15 a fiecărei luni pentru
luna anterioară, fundamentarea creditelor necesare pentru plata
contribuţiei de asigurări sociale de sănătate pentru
persoanele beneficiare de indemnizaţie lunară pentru creşterea
copilului."
17. La articolul 31, după alineatul (2) se
introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Agenţia
Naţională pentru Prestaţii Sociale solicită Ministerului
Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse creditele bugetare
prevăzute la alin. (2) centralizate la nivelul întregii ţări
până cel târziu la data de 20 a fiecărei luni."
18. După articolul 36 se introduce un nou
articol, articolul 361, cu următorul cuprins:
"Art. 361.
- (1) Persoanele care îşi desfăşoară activitatea în
ministerele şi instituţiile din sectorul de apărare, ordine
publică şi siguranţă naţională beneficiază
de indemnizaţie pentru creşterea copilului acordată prin aceste
instituţii.
(2) Prevederile alin.
(1) sunt aplicabile tuturor categoriilor de personal.
(3) În situaţia în
care în perioada concediului pentru creşterea copilului şi a
indemnizaţiei aferente contractul de muncă al persoanei
prevăzute la alin. (1) încetează, plata indemnizaţiei se
asigură prin agenţiile teritoriale până la împlinirea de
către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu
handicap.
(4) În situaţia
prevăzută la alin. (3), instituţiile din sectorul de
apărare, ordine publică şi siguranţă
naţională au obligaţia să transmită agenţiilor
teritoriale în a căror rază teritorială domiciliază
persoana beneficiară cererea şi documentele doveditoare ale acesteia
care au stat la baza stabilirii dreptului."
19. În cuprinsul normelor metodologice şi al
anexelor, direcţia de muncă, solidaritate socială şi
familie judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti se
înlocuieşte cu agenţia judeţeană pentru prestaţii
sociale, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare
agenţii teritoriale, şi Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii
de Şanse se înlocuieşte cu Agenţia Naţională pentru Prestaţii
Sociale, cu excepţia art. 37.
20. Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3a), 3b) şi 3c)
se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6, care fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
21. După anexa nr. 3c) se introduce o
nouă anexă, anexa nr. 3d), având cuprinsul prevăzut în anexa nr.
7, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea
Guvernului nr. 1.025/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice
de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului, cu modificările şi completările ulterioare,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 704 din 17
august 2006, cu modificările şi completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează: ─────────────── Ministrul muncii, familiei şi egalităţii de şanse, Mariana Câmpeanu Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian |
Bucureşti, 10
decembrie 2008.
Nr. 1.682.
ANEXA Nr. 1*)
(Anexa nr. 1 la normele metodologice)
___________
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
CERTIFICARE PRIMAR
L. S.
CERERE
şi
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea
indemnizaţiei pentru creşterea copilului/stimulentului şi
alocaţiei
de stat pentru copii
Domnului director
executiv
I. Subsemnata(ul), Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Adresa: Str. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Nr. ┌──┬──┬──┬──┐ Bl. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ Sc. ┌──┬──┐ Ap. ┌──┬──┬──┐ Sector┌──┐ └──┴──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ └──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┘ Mun./oraş ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ com; sat ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Judeţul ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Telefon ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ Fax ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ E-mail _________________________________________ Actul de identitate1,2) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Emis de ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Va rog să-mi aprobaţi acordarea*): - indemnizaţiei pentru creşterea copilului [ ] - alocaţiei de stat pentru copii [ ] - stimulentului pentru creşterea copilului [ ] Doresc să primesc aceste drepturi*): - la domiciliu prin mandat poştal [ ] - în cont personal [ ] Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ deschis la banca __________________________________________________________________________ - în cont de card [ ] Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ deschis la banca __________________________________________________________________________ Având calitatea de: - părinte natural - părinte adoptiv - persoană care are în încredinţare copil în vederea adopţiei - tutore - persoană care are copilul în plasament - persoană care are copilul în plasament în regim de urgenţă Menţionez că, în conformitate cu OUG nr. 148/2005, sunt*): - persoana îndreptăţită - reprezentant legal al persoanei îndreptăţite - mandatar al persoanei îndreptăţite II. Declar pe propria răspundere următoarele: ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul: │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ 1. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ 2. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ 3. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │B. Referitor la copiii pe care îi am în întreţinere: │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ 1. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Având calitatea de copil*): - Natural [ ] - Încredinţat în vederea adopţiei [ ] - Adoptat [ ] - Tutelat [ ] - Dat în plasament [ ] - Dat în plasament de urgenţă [ ] 2. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Având calitatea de copil*): - Natural [ ] - Încredinţat în vederea adopţiei [ ] - Adoptat [ ] - Tutelat [ ] - Dat în plasament [ ] - Dat în plasament de urgenţă [ ] 3. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Având calitatea de copil*): - Natural [ ] - Încredinţat în vederea adopţiei [ ] - Adoptat [ ] - Tutelat [ ] - Dat în plasament [ ] - Dat în plasament de urgenţă [ ] 4. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Având calitatea de copil*): - Natural [ ] - Încredinţat în vederea adopţiei [ ] - Adoptat [ ] - Tutelat [ ] - Dat în plasament [ ] - Dat în plasament de urgenţă [ ] 5. Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Act de identitate/act doveditor3) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Având calitatea de copil*): - Natural [ ] - Încredinţat în vederea adopţiei [ ] - Adoptat [ ] - Tutelat [ ] - Dat în plasament [ ] - Dat în plasament de urgenţă [ ] ┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │C. Referitor la situaţia înainte de solicitarea drepturilor*): │ └─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Menţionez că în ultimele 12 luni în anul anterior naşterii copilului am fost în una sau mai multe din situaţiile de mai jos, după cum urmează: a. salariat/ă [ ] Denumire angajator ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod fiscal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ b. perioade asimilate: - şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate [ ] - beneficiar de indemnizaţie de şomaj [ ] - realizare perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective [ ] - concedii medicale şi de indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă, cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii [ ] - concedii medicale pentru prevenirea îmbolnăvirilor şi recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli profesionale [ ] - concedii medicale pentru maternitate [ ] - concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav [ ] - concedii medicale de risc maternal [ ] - beneficiar de pensie de invaliditate [ ] - absolvent/ă cursurile de zi ale învăţământului universitar cu examen de licenţa sau de diplomă organizat în prima sesiune de licenţă [ ] - în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii [ ] - în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de licenţă şi începerea rezidenţiatului [ ] - concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare şi perfecţionare profesională din iniţiativa angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile legii [ ] - contract individual de muncă în străinătate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state [ ] - întrerupere temporară a activităţii, din iniţiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii [ ] - militar în termen/termen redus/concentrat, mobilizat sau în prizonierat/efectuare serviciu militar pe bază de voluntariat [ ] - beneficiar al indemnizaţiei pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap [ ] - beneficiar al concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările ulterioare [ ] c. am realizat venituri din activităţi independente [ ] d. am realizat venituri din activităţi agricole [ ] D. Am beneficiat DA [ ]/NU [ ] de indemnizaţie de maternitate [ ]/indemnizaţie pentru creşterea copilului [ ] începând cu data de ........................................................ . E. Declar că mă ocup de creşterea şi îngrijirea copilului, că acesta locuieşte împreună cu mine şi că nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public. F. Declar că mă oblig ca în termenul prevăzut de Ordonanţa de urgenţă Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare, să comunic în scris primăriei orice modificare a situaţiei mele cu privire la creşterea şi îngrijirea copilului sau la realizarea de venituri profesionale care poate conduce la încetarea/suspendarea/modificarea drepturilor. Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii. Data Semnătura solicitantului ________________ ____________________________ III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE) I. Subsemnata(ul), Numele şi prenumele ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Cod numeric personal ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Adresa: Str. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Nr. ┌──┬──┬──┬──┐ Bl. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ Sc. ┌──┬──┐ Ap. ┌──┬──┬──┐ Sector ┌──┐ └──┴──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ └──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┘ Localitatea ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Judeţul ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Telefon ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ Fax ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ E-mail __________________________________________________________________________________ Actul de identitate1) ┌──┬──┬──┐ Seria ┌──┬──┬──┐ Nr. ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┘ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Emis de ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐ └──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘ Declar următoarele*): Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului [ ] Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului [ ] Beneficiez de indemnizaţii de maternitate [ ] Nu beneficiez de indemnizaţie de maternitate [ ] Beneficiez de stimulent lunar [ ] Nu beneficiez de stimulent lunar [ ] Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire cu falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii. Data Semnătura solicitantului ________________ ____________________________ |
___________
1) În cazul cetăţenilor români se
va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de
identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
2) Pentru cetăţenii străini
sau apatrizi:
- C.I. - carte de
identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporară
- D.I. - document de identitate.
3) Se vor specifica datele înscrise în
certificatele de naştere ale copiilor.
*) Se va marca cu "X" căsuţa
corespunzătoare
ANEXA Nr. 2
[Anexa nr. 2a)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind aprobarea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
............./Municipiului Bucureşti ..........................., numit
prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de
organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale;
- art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare;
- art. 10 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 19 alin. (2), art. 191 şi
art. 192 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările şi
completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare, înregistrată cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului ............./Municipiului Bucureşti
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Se aprobă pentru
doamna/domnul ..................................., în calitate de titular,
următoarele drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului, în cuantum ................. lei;
b) stimulent, în cuantum de
....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în
cuantum de ........................ lei.
Art. 2. - (1)
Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă începând cu data de
.......................................................... .
(2) Plata drepturilor prevăzute la art.
1 se efectuează în perioada .......................................... a
fiecărei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la Agenţia pentru
Prestaţii Sociale a Judeţului ............./Municipiului Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................
ANEXA Nr. 3
[Anexa nr. 2b)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind respingerea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului .................../Municipiului
Bucureşti .........................., numit prin Ordinul
preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale
nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare
şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale;
- art. 1, art. 7 şi art. 9 alin. (3) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 19 alin. (2)-(4) din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006,
cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului ........../Municipiului Bucureşti
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Se respinge pentru
doamna/domnul .................................. acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului;
b) stimulent;
c) alocaţie de stat pentru copii.
Art. 2. - Respingerea
acordării drepturilor are la bază următoarele motive, după
caz:
a) solicitantul nu locuieşte
împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi nu
se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an
anterior datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale
supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările şi completările
ulterioare, şi nici nu se încadrează în situaţiile
prevăzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
c) alte motive ............................................................
.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru
Prestaţii Sociale a Judeţului ............/Municipiului
Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................
ANEXA Nr. 4
[Anexa nr. 3a)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind suspendarea plăţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
............../Municipiului Bucureşti..........................., numit
prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare
şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale;
- art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în
vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 27 alin. (1), art. 28 şi art. 30
alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului ........./Municipiului Bucureşti
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Se suspendă
pentru doamna/domnul ................................., în calitate de titular,
plata următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului, în cuantum de .............. lei;
b) stimulent, în cuantum de
....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în
cuantum de ........................ lei.
Art. 2. - Suspendarea
plăţii drepturilor prevăzute la art. 1 se face începând cu data
de ............................................. .
Art. 3. - Suspendarea
plăţii drepturilor are la bază următoarele motive,
după caz:
a) beneficiarul este decăzut din
drepturile părinteşti;
b) beneficiarul este îndepărtat,
conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea încredinţării
copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii
de plasament;
e) beneficiarul execută o pedeapsă
privativă de libertate sau se află în arest preventiv pe o
perioadă mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat
într-o instituţie de ocrotire publică sau privată;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv s-au înregistrat
mandate poştale returate;
i) alte situaţii prevăzute de
lege.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru
Prestaţii Sociale a Judeţului ............/Municipiului
Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................
ANEXA Nr. 5
[Anexa nr. 3b)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind încetarea plăţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
........./Municipiului Bucureşti ..........................., numit prin
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare
şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale;
- art. 11 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare;
- art. 30 alin. (2) din Normele
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006,
cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare, înregistrată cu nr. ....................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului ........../Municipiului Bucureşti
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Încetează pentru
doamna/domnul ................................, în calitate de titular, plata
următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului, în cuantum de .............................. lei;
b) stimulent, în cuantum de
....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în
cuantum de ........................ lei.
Art. 2. - Încetarea
plăţii drepturilor prevăzute la art. 1 se face începând cu data
de ............................................. .
Art. 3. - Încetarea
acordării drepturilor are la bază următoarele motive, după
caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani,
respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.
Decizia poate fi contestată
în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru Prestaţii
Sociale a Judeţului ............/Municipiului Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................
ANEXA Nr. 6
[Anexa nr. 3c)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind reluarea plăţii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
............./Municipiului Bucureşti ..........................., numit
prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare
şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale;
- art. 12 alin. (5) şi (6) şi art. 13
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind
susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare;
- art. 27 alin. (2) şi art. 30 alin. (2) din
Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în
vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.
1.025/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare, înregistrată cu nr. .......................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului ........../Municipiului Bucureşti
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Se aprobă pentru
doamna/domnul ................................, în calitate de titular,
reluarea plăţii următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului, în cuantum de .............................. lei;
b) stimulent, în cuantum de
....................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în
cuantum de ........................ lei.
Art. 2. - (1)
Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă începând cu data de
.......................................................... .
(2) Plata drepturilor prevăzute la
art.1 se efectuează în perioada ..........................................
a fiecărei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru
Prestaţii Sociale a Judeţului ............/Municipiului
Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................
ANEXA Nr. 7
[Anexa nr. 3d)
la normele metodologice]
AGENŢIA PENTRU
PRESTAŢII SOCIALE A JUDEŢULUI ........./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DECIZIE
nr. ......... din .........
privind modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea
copilului
Directorul executiv al
Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a Judeţului
........./Municipiului Bucureşti ..........................., numit prin
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii
Sociale nr. ........,
având în vedere:
- art. 19 pct. 2 lit. i) din Hotărârea
Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de
organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru
Prestaţii Sociale;
- art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările
ulterioare;
- art. 191, art. 192
şi art. 30 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. 1.025/2006, cu modificările
şi completările ulterioare;
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 7/2007, cu
modificările ulterioare, înregistrată cu nr. ...................;
- Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Agenţiei pentru Prestaţii Sociale a
Judeţului .........../Municipiului Bucureşti
şi în temeiul competenţelor
conferite de lege,
D E C I D E:
Art. 1. - Se aprobă pentru
doamna/domnul ..................................., în calitate de titular,
modificarea cuantumului indemnizaţiei pentru creşterea copilului de
la .................................... lei la
................................... lei.
Art. 2. - (1)
Dreptul prevăzut la art. 1 se acordă începând cu data de
......................................................... .
(2) Plata dreptului prevăzut la art. 1
se efectuează în perioada .......................................... a
fiecărei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Art. 3. - Faţă de
drepturile achitate până la data modificării cuantumului
indemnizaţiei pentru creşterea copilului, aveţi de
primit/restituit suma de .................................... lei, reprezentând
diferenţe de cuantum rezultate din recalcularea dreptului.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenţia pentru
Prestaţii Sociale a Judeţului ............/Municipiului
Bucureşti.
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................., în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu
modificările şi completările ulterioare.
Director executiv,
........................