Guvernul României
|
Normă metodologică din 22/12/2005 de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii
copilului Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 7 din 04/01/2006 Actul a intrat in vigoare la data de 04 ianuarie 2006 |
|
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Beneficiază de
drepturile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
denumită în continuare ordonanţă de urgenţă, oricare
dintre părinţii fireşti ai copilului, precum şi persoana
căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei, care a
adoptat copilul, care are copilul în plasament ori în plasament în regim de
urgenţă, precum şi persoana care a fost numită tutore,
denumite în continuare persoane îndreptăţite, dacă acestea
îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt cetăţeni români sau,
după caz, cetăţeni străini ori apatrizi;
b) au domiciliul sau reşedinţa în
România, conform legii;
c) locuiesc împreună cu copilul/copiii
pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea
şi îngrijirea acestuia/acestora.
Art. 2. - (1)
Concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului sau,
după caz, stimulentul se cuvin pentru fiecare dintre primele 3
naşteri sau, după caz, pentru primii 3 copii încredinţaţi
în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în
plasament în regim de urgenţă, precum şi pentru cei pentru care
a fost instituită tutela.
(2) Alocaţia de stat pentru copii se
cuvine pentru fiecare dintre copiii rezultaţi în urma primelor 3
naşteri sau, după caz, pentru primii 3 copii încredinţaţi
în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în
plasament în regim de urgenţă, precum şi pentru cei pentru care
a fost instituită tutela.
(3) În înţelesul dispoziţiilor
alin. (1) şi (2) prin naştere se înţelege aducerea pe lume a unuia
sau mai multor copii vii.
(4) Situaţia copilului născut mort
sau situaţia în care acesta moare în perioada corespunzătoare
concediului de maternitate nu se are în vedere la stabilirea primelor 3
naşteri pentru care se acordă drepturile prevăzute de
ordonanţa de urgenţă.
Art. 3. - Drepturile
prevăzute de ordonanţa de urgenţă se acordă pentru
primele 3 naşteri survenite după data de 1 ianuarie 2006 inclusiv,
fără a se lua în considerare numărul de naşteri anterioare
acestei date.
CAPITOLUL II
Concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea
copilului
Art. 4. - (1)
Concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea
copilului, prevăzute de ordonanţa de urgenţă, se
acordă persoanelor îndreptăţite, dacă acestea au realizat
venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Legii nr.
571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal, timp de
12 luni în ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, după caz,
de la data la care s-a realizat încredinţarea în vederea adopţiei,
s-a aprobat adopţia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevăzute la alin.
(1) beneficiază şi persoanele care realizează venituri supuse
impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
(3) În calculul celor 12 luni prevăzute
la alin. (1) se includ şi fracţiunile de lună în care s-au
realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum şi cele
în care solicitanţii s-au aflat în una sau mai multe dintre
situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de
urgenţă, considerate, în înţelesul ordonanţei de
urgenţă, lună întreagă.
(4) Cele 12 luni prevăzute la alin. (1)
pot fi constituite integral şi numai din perioadele prevăzute la art.
1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, cu excepţia lit. a),
dacă persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre următoarele
situaţii:
a) şi-a însoţit
soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în
străinătate;
b) a beneficiat de indemnizaţie de
şomaj, stabilită conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de
cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de
actele normative cu caracter special care reglementează concedierile
colective;
c) a beneficiat de concedii medicale
şi de indemnizaţii pentru incapacitate temporară de muncă
cauzată de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
d) a beneficiat de concedii medicale
şi de indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnăvirilor şi
recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru
situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncă sau boli
profesionale;
e) a beneficiat de concedii medicale
şi de indemnizaţii pentru maternitate;
f) a beneficiat de concedii medicale
şi de indemnizaţii pentru îngrijirea copilului bolnav;
g) a beneficiat de concedii medicale
şi de indemnizaţii de risc maternal;
h) a beneficiat de pensie de invaliditate;
i) a beneficiat de concedii şi de
indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate
prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări
sociale de sănătate;
j) a urmat cursurile de zi ale
învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata
normală a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu
examen de licenţă sau de diplomă. În sensul dispoziţiilor
art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de
pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările
şi completările ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins
între ziua în care începe şi ziua în care se sfârşeşte fiecare
an universitar, în condiţiile legii;
k) a satisfăcut serviciul militar ca
militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal
stabilită, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat;
l) a realizat în sistemul public de pensii,
până la data de 1 ianuarie 2006, perioade de stagiu de cotizare pe
bază de contract de asigurare socială;
m) a beneficiat de indemnizaţia
lunară pentru creşterea copilului prevăzută de
ordonanţa de urgenţă.
(5) În situaţia în care naşterea
se produce înainte de termen, perioada prevăzută la alin. (1) se
diminuează cu perioada cuprinsă între data naşterii copilului
şi data prezumată a naşterii, certificată de medicul de
specialitate.
Art. 5. - În sensul
prevederilor art. 1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă,
veniturile din salarii, din activităţi independente şi din
activităţi agricole sunt cele reglementate de Codul fiscal la
art. 55 alin. (1) şi (2), art. 46 alin. (1)-(4) şi la art. 71.
Art. 6. - (1)
Indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului se acordă pe
bază de cerere, însoţită în mod obligatoriu de copia actului de
identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al
copilului pentru care se solicită dreptul ori, după caz, de livretul
de familie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum şi de
acte doveditoare care să ateste îndeplinirea condiţiilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă.
(2) Actele doveditoare privind componenţa
familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridică se
prezintă în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, şi
sunt, după caz, următoarele:
a) certificatele de naştere ale
tuturor copiilor născuţi după data de 1 ianuarie 2006;
b) hotărârea judecătorească
de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
c) hotărârea judecătorească
de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
d) hotărârea judecătorească
sau, după caz, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului
pentru măsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al
direcţiei generale de asistenţă socială şi
protecţia copilului sau, după caz, hotărârea
judecătorească, pentru măsura plasamentului în regim de
urgenţă, potrivit legii;
f) hotărârea judecătorească
de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziţia
autorităţii tutelare, potrivit legii.
(3) Actele doveditoare privind realizarea de
venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal sunt,
după caz, următoarele:
a) dovada eliberată de angajator, din
care să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat
venituri cu caracter salarial;
b) dovada eliberată de
administraţia financiară, în cazul persoanelor care realizează
venituri din activităţi independente sau agricole ori care s-au aflat
în una dintre situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (4), din care
să rezulte că persoana îndreptăţită a realizat
venituri supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal;
c) adeverinţă eliberată de
plătitorul indemnizaţiei de maternitate sau, după caz, alte
dovezi din care să reiasă ultima zi de concediu de maternitate
acordat în condiţiile Legii nr. 19/2000, cu modificările şi
completările ulterioare;
d) adeverinţă eliberată de
plătitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, de angajator sau, după
caz, de casa teritorială de asigurări de sănătate ori de
agenţia judeţeană pentru ocuparea forţei de muncă,
pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţă;
e) dovada eliberată de
autorităţile competente, de angajatori sau, după caz,
declaraţia pe propria răspundere, din care să rezulte data de la
care solicitantul se află în concediu pentru creşterea copilului.
(4) Actele doveditoare privind atestarea
situaţiilor prevăzute la art. 4 alin. (4) sunt, după caz,
următoarele:
a) dovada eliberată de instituţia
care a trimis persoana în misiune permanentă în străinătate,
pentru situaţia prevăzută la art. 1 alin. (2) din ordonanţa
de urgenţă;
b) dovada eliberată de agenţia
teritorială pentru ocuparea forţei de muncă, pentru
situaţiile prevăzute la lit. b)-i);
c) dovada eliberată de casele
teritoriale de pensii, pentru situaţiile prevăzute la lit. c)-h)
şi l);
d) dovada eliberată de angajator ori,
după caz, de casa teritorială de asigurări de
sănătate, pentru situaţiile prevăzute la lit. i);
e) diploma de absolvire, foaia
matricolă sau adeverinţa eliberată de instituţia de
învăţământ superior, pentru situaţia prevăzută la
lit. j);
f) livretul militar sau, după caz,
adeverinţa ori certificatul eliberat de centrul militar în a cărui
rază teritorială domiciliază persoana
îndreptăţită, în care sunt precizate cu exactitate perioadele
şi natura situaţiei respective, pentru situaţia prevăzută
la lit. k).
(5) Alte acte doveditoare privind acordarea
indemnizaţiei lunare sunt, după caz, următoarele:
a) declaraţie pe propria
răspundere din care să rezulte că celălalt părinte
firesc sau, după caz, o altă persoană dintre cele prevăzute
la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă nu beneficiază
de indemnizaţie sau stimulent;
b) declaraţie pe propria
răspundere a persoanei îndreptăţite că se ocupă de
creşterea şi îngrijirea copilului şi că acesta nu este
încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism
privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare într-un grad
de handicap al copilului;
d) adeverinţă eliberată de
medicul specialist privind certificarea naşterii înainte de termen;
e) alte documente din care să rezulte
îndeplinirea condiţiilor de acordare a concediului şi
indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(6) Pentru cetăţenii străini
sau apatrizi, componenţa familiei, filiaţia copiilor şi
situaţia lor juridică se dovedesc cu documentele eliberate de
autorităţile din ţara de origine şi confirmate de
autorităţile române sau, după caz, cu documentele eliberate de
autorităţile române, precum şi cu alte documente prevăzute
la alin. (2).
(7) Persoanele beneficiare de
indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului trebuie să
depună lunar la primăria de domiciliu sau, după caz, de
reşedinţă o adeverinţă de la angajator sau, după
caz, declaraţie lunară pe propria răspundere că nu
realizează venituri impozabile.
(8) Documentele prevăzute la alin. (7)
se transmit de către primării direcţiilor judeţene de
muncă, solidaritate socială şi familie, respectiv a municipiului
Bucureşti, denumite în continuare direcţii teritoriale, pe bază
de borderou, în termen de 5 zile de la data depunerii de către beneficiar.
Art. 7. - (1)
Concediul pentru creşterea copilului se acordă, pe bază de
cerere, de către angajatorul unde îşi desfăşoară
activitatea persoana îndreptăţită.
(2) Pe durata concediului pentru
creşterea copilului se acordă indemnizaţia lunară.
Art. 8. - (1)
În cazul în care persoana îndreptăţită, beneficiară a
concediului şi indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului
în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu
handicap, naşte în această perioadă unul sau mai mulţi
copii ori i se încredinţează spre adopţie, i se
încuviinţează adopţia, i se dă în plasament unul sau mai
mulţi copii ori este numită tutore, concediul pentru creşterea
copilului se prelungeşte corespunzător până la încheierea
duratei de acordare pentru cel din urmă copil, conform legii, a
concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(2) În situaţia prevăzută la
alin. (1) se acordă o singură indemnizaţie.
Art. 9. - (1)
Drepturile prevăzute de ordonanţa de urgenţă pot fi solicitate
de către persoana îndreptăţită sau, după caz, de
reprezentantul legal ori mandatarul acestora împuternicit prin procură
specială.
(2) Reprezentantul legal este persoana
desemnată, în condiţiile legii, să reprezinte persoana
îndreptăţită în cazul în care aceasta este lipsită de
capacitatea de exerciţiu a drepturilor civile.
(3) Mandatarul este persoana
împuternicită prin procură specială de către persoana
îndreptăţită, în vederea solicitării şi primirii
drepturilor prevăzute de aceasta.
(4) Procura specială
prevăzută la alin. (3) este autentificată, după caz, de
notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau
oficiile consulare ale României, este valabilă 6 luni şi trebuie
să conţină următoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetăţenia,
data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale
persoanei îndreptăţite;
b) numele, prenumele, datele de
identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul
naşterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (întocmirea
dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor prevăzute de
ordonanţa de urgenţă, deschiderea contului curent, încasarea
drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);
d) precizarea că mandatarul are
obligaţiile ce revin persoanei îndreptăţite, inclusiv pe cea de
a anunţa în termen direcţiei teritoriale orice schimbare
intervenită în situaţia persoanei îndreptăţite de
natură să suspende sau să înceteze acordarea drepturilor, cu
excepţia celei prevăzute la art. 7 lit. c) din ordonanţa de
urgenţă.
CAPITOLUL III
Stimulentul lunar
Art. 10. - (1)
Stimulentul prevăzut la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de
urgenţă se acordă lunar persoanelor îndreptăţite, în
perioada în care acestea realizează venituri profesionale supuse
impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, sau se
află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 4 alin. (4).
(2) Pe perioada în care se acordă
stimulentul, plata indemnizaţiei de maternitate sau, după caz, a
indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului se suspendă.
Art. 11. - (1)
Stimulentul se acordă pe bază de cerere, semnată de persoana
îndreptăţită, însoţită de dovada eliberată de
angajator sau, după caz, de declaraţie pe propria răspundere,
din care să rezulte că aceasta realizează venituri profesionale
supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal.
(2) La stabilirea dreptului la stimulent,
cererea este însoţită de actele doveditoare necesare stabilirii
acestui drept, dintre cele prevăzute la art. 6, precum şi de alte
documente justificative.
(3) În cazul persoanelor beneficiare de
indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului, care
solicită dreptul la stimulent, se iau în considerare şi actele
doveditoare depuse la solicitarea acesteia.
CAPITOLUL IV
Alocaţia de stat pentru copii
Art. 12. - (1)
Începând cu data de 1 ianuarie 2007, copiii în vârstă de până la 2
ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, beneficiază de
alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevăzut la art. 4 alin.
(1) lit. a) din ordonanţa de urgenţă.
(2) În situaţia copiilor în vârstă
de peste 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, alocaţia de
stat pentru copii se acordă în cuantumul prevăzut la art. 3 alin. (1)
din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii,
republicată.
Art. 13. - (1)
Alocaţia de stat pentru copii se acordă pe bază de cerere,
însoţită în mod obligatoriu de actul de identitate al solicitantului
şi certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită
dreptul, în original şi în copie, certificate pentru conformitate cu
originalul, precum şi de actele prevăzute la art. 6 alin. (2) şi
alte documente justificative, după caz, şi semnată de persoana îndreptăţită
sau, după caz, de reprezentantul legal al acesteia.
(2) Până la împlinirea de către
copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, alocaţia de stat pentru copii în
cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de
urgenţă se acordă de Ministerul Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale.
(3) După împlinirea de către
copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, plata alocaţiei de stat pentru
copii se acordă, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 61/1993,
republicată.
Art. 14. - Alocaţia de stat
pentru copii prevăzută la art. 12 alin. (1) se cumulează cu
indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului sau, după
caz, cu stimulentul, prevăzute la art. 4, respectiv la art. 10.
CAPITOLUL V
Stabilirea şi plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea
copilului, stimulentului şi alocaţiei de stat pentru copii
Art. 15. - (1)
Cererea privind acordarea drepturilor prevăzute de ordonanţa de
urgenţă, însoţită de actele doveditoare, se depune,
după caz, de una dintre persoanele îndreptăţite, la
primăria localităţii sau, după caz, la primăria
sectorului municipiului Bucureşti, în a cărei rază
teritorială are domiciliul sau, după caz, reşedinţa.
(2) Cererea privind acordarea drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă se completează
potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 de către persoanele
îndreptăţite să beneficieze de indemnizaţie lunară
pentru creşterea copilului sau de stimulent.
(3) În situaţia persoanelor
îndreptăţite care solicită numai alocaţia de stat pentru
copii în cuantumul prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa
de urgenţă, cererea se completează potrivit modelului
prevăzut în normele de aplicare a Legii nr. 61/1993, republicată,
aprobate de Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi
Familiei, însoţită de actele doveditoare prevăzute la art. 13
alin. (1).
(4) Cererile privind acordarea
indemnizaţiei pentru creşterea copilului, reglementată de Legea nr.
19/2000, cu modificările şi completările ulterioare,
înregistrate la plătitorii de drepturi prevăzuţi de această
lege şi nesoluţionate până la data de 31 decembrie inclusiv, se
soluţionează de direcţiile teritoriale, avându-se în vedere
realizarea condiţiilor de stagiu de cotizare de 10 luni în ultimele 12
luni anterioare datei naşterii copilului.
Art. 16. - (1)
Primăriile transmit direcţiilor teritoriale, pe bază de
borderou, până la data de 10 a fiecărei luni, cererile prevăzute
la art. 15 alin. (2) şi înregistrate în luna anterioară,
însoţite de documentele justificative.
(2) Primăriile au obligaţia
să verifice documentaţia depusă de solicitanţi şi
să transmită direcţiilor teritoriale numai dosarele complete, cu
toate documentele justificative corespunzătoare dreptului solicitat,
prevăzute la art. 6 alin. (1)-(6).
(3) Cererile prevăzute la art. 15 sunt
certificate, prin semnătură şi ştampilă, de către
primar sau, după caz, de către persoana împuternicită de acesta.
Art. 17. - (1)
Cererile prevăzute la art. 15 se soluţionează în termen de 15
zile lucrătoare de la data înregistrării la direcţia teritorială,
prin decizie de aprobare sau, după caz, de respingere, emisă de
directorul executiv.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1)
se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data
emiterii, direct sau prin poştă, şi se întocmeşte potrivit
modelului prevăzut în anexele nr. 2a) şi 2b).
(3) În cazul respingerii cererii, decizia
directorului executiv va fi însoţită în mod obligatoriu de
motivaţie.
(4) Datele cuprinse în cererea privind
acordarea drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă,
însoţită de actele doveditoare, sunt supuse
confidenţialităţii. Acestea vor putea fi folosite numai în
scopul stabilirii dreptului la concediu şi indemnizaţie lunară,
stimulent sau alocaţie de stat pentru copii şi al întocmirii unor
situaţii statistice.
Art. 18. - (1)
Persoanele care au beneficiat de concediul de maternitate şi plata
indemnizaţiei aferente în baza prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 beneficiază de
indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului sau, după
caz, de stimulent, începând cu ziua următoare celei în care încetează
plata indemnizaţiei de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la
data naşterii copilului, dacă cererea este depusă în termen de
60 de zile lucrătoare de la acea dată.
(2) Persoanele îndreptăţite care
nu îndeplinesc condiţiile pentru acordarea concediului de maternitate
şi plata indemnizaţiei aferente în baza prevederilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 beneficiază de
indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului începând cu data
naşterii copilului sau, după caz, cu data aprobării
adopţiei, a instituirii tutelei, plasamentului ori încredinţării
în vederea adopţiei, dacă cererea este depusă în termen de 60 de
zile lucrătoare de la acea dată.
(3) Persoanele îndreptăţite care
depun cererea peste termenele prevăzute la alin. (1) şi (2)
beneficiază de indemnizaţie lunară pentru creşterea
copilului sau de stimulent de la data depunerii cererii.
Art. 19. - (1)
Plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului, a
stimulentului şi a alocaţiei de stat pentru copii se efectuează
începând cu luna următoare aprobării cererii prin decizie a
directorului executiv.
(2) Cuantumul indemnizaţiei lunare
pentru creşterea copilului şi al stimulentului aferent
fracţiunilor de lună se stabileşte proporţional, în
funcţie de numărul zilelor calendaristice din luna respectivă
pentru care acestea se cuvin şi se acordă.
Art. 20. - Plata drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă se asigură lunar,
prin mandat poştal, la domiciliul persoanei îndreptăţite, al
reprezentantului legal sau al mandatarului ori, la cererea acestora, în cont
personal deschis la o unitate bancară.
Art. 21. - Direcţia
teritorială solicită Ministerului Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei creditele bugetare corespunzătoare drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă, până cel târziu la
data de 15 a fiecărei luni.
Art. 22. - (1)
În aplicarea prevederilor art. 11 şi 12 din ordonanţa de
urgenţă, autorităţile competente au obligaţia de a
transmite direcţiilor teritoriale, lunar/trimestrial, tabelul nominal cu
persoanele aflate în situaţii de natură a genera încetarea sau
suspendarea drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă,
precum şi data la care acestea s-au produs.
(2) Autorităţile menţionate
la alin. (1) sunt următoarele:
a) primăria, pentru situaţiile
prevăzute la art. 11 lit. b) şi art. 12 alin. (1) lit. g) din
ordonanţa de urgenţă;
b) direcţia generală de
asistenţă socială şi protecţia copilului, pentru
situaţiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. a)-d) şi f) din
ordonanţa de urgenţă;
c) inspectoratul judeţean de
poliţie, pentru situaţiile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit.
e) din ordonanţa de urgenţă.
Art. 23. - (1)
Plata drepturilor prevăzute de ordonanţa de urgenţă se
suspendă în condiţiile prevăzute de art. 12 din aceasta.
(2) Reluarea plăţii drepturilor
suspendate se face în condiţiile prevăzute la art. 12 alin. (5)
şi (6) şi art. 13 din ordonanţa de urgenţă.
Art. 24. - În cazul în care, 3
luni consecutiv, se înregistrează mandate poştale returate, plata
drepturilor prevăzute în ordonanţa de urgenţă se
suspendă, urmând ca direcţia teritorială să verifice
cauzele care au condus la această situaţie, prevederile art. 23 alin.
(2) aplicându-se în mod corespunzător.
Art. 25. - Suspendarea sau,
după caz, încetarea ori reluarea plăţii drepturilor
prevăzute de ordonanţa de urgenţă se face prin decizie a
directorului executiv şi se comunică beneficiarului în termen de 15
zile. Modelul deciziei este prevăzut în anexele nr. 3a), 3b) şi 3c).
CAPITOLUL VI
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 26. - (1)
În vederea asigurării în sistemul asigurărilor sociale de
sănătate a persoanelor beneficiare de indemnizaţia lunară
pentru creşterea copilului, direcţiile teritoriale au obligaţia,
lunar, să vireze, caselor judeţene de asigurări de
sănătate contribuţia individuală de asigurări sociale
de sănătate şi să transmită tabelul nominal privind
persoanele beneficiare.
(2) Direcţiile teritoriale transmit la
Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, până
la data de 15 a fiecărei luni pentru luna anterioară, fundamentarea
creditelor necesare pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de
sănătate pentru persoanele beneficiare de indemnizaţie
lunară pentru creşterea copilului.
Art. 27. - Beneficiază de
stimulent şi persoanele care, la data de 1 ianuarie 2006, realizează
venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului
fiscal, şi care au fost îndreptăţite să beneficieze de
indemnizaţia pentru creşterea copilului, reglementată de Legea
nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 28. - (1)
Perioada în care se beneficiază de indemnizaţie pentru creşterea
copilului constituie perioadă asimilată stagiului de cotizare în
sistemul public de pensii, în vederea stabilirii drepturilor prevăzute de
Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) În vederea înregistrării în
sistemul public de pensii a perioadelor asimilate prevăzute la alin. (1),
direcţiile teritoriale au obligaţia de a depune lunar, în termenul
stabilit de lege, la casa teritorială de pensii, Declaraţia privind
evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de
plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, în formatul
stabilit de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale.
Art. 29. - (1)
În vederea asigurării continuităţii plăţii
indemnizaţiilor pentru creşterea copilului stabilite conform
prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările
ulterioare, angajatorii, plătitori ai acestui drept, depun la
direcţiile teritoriale din raza de domiciliu a beneficiarilor dosarele
aferente indemnizaţiilor pentru creşterea copilului aflate în
plată în luna decembrie 2005, inclusiv dosarele care conţin cereri
pentru care dreptul nu a fost încă stabilit.
(2) Dosarele prevăzute la alin. (1)
conţin, în principal, următoarele documente în copie, certificate
pentru conformitate cu originalul:
a) cererea de acordare a drepturilor
înregistrată la angajator;
b) certificatul de naştere al
copilului şi, după caz, livretul de familie;
c) buletinul (cartea) de identitate;
d) certificatul privind încadrarea
copilului într-o categorie de persoane cu handicap, după caz;
e) adeverinţă, eliberată de
angajatori, din care să reiasă îndeplinirea condiţiilor de
stagiu de cotizare cerute de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi
completările ulterioare, situaţia deschiderii dreptului la indemnizaţia
pentru creşterea copilului şi a duratei acordării acesteia.
Modelul adeverinţei este cel prevăzut în anexa nr. 4.
(3) În vederea întocmirii evidenţei
privind indemnizaţia pentru creşterea copilului, persoanele ale
căror drepturi de indemnizaţie pentru creşterea copilului fac
obiectul alin. (1), depun la primăria din raza de domiciliu numai cererea
pentru acordarea, începând cu data de 1 ianuarie 2006, a indemnizaţiei
pentru creşterea copilului, reglementată de ordonanţa de
urgenţă, situaţie în care condiţiile procedurale
prevăzute de ordonanţa de urgenţă se consideră a fi
îndeplinite.
Art. 30. - În aplicarea
prezentelor norme metodologice, Ministerul Muncii, Solidarităţii
Sociale şi Familiei poate emite precizări sau instrucţiuni care
se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale
şi familiei.
Art. 31. - Anexele nr. 1-4*) fac
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
___________
*) Anexele nr. 1-4 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
CERTIFICARE PRIMAR
L. S.
CERERE
ŞI
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului şi alocaţiei de stat pentru copii
Domnului director
executiv
I. Subsemnata(ul), Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Adresa: Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Ap. |_|_|_|_| Sector |_| Mun/oraş |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| com.; sat |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefon |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| E-mail __________________________________________________ Actul de identitate1,2) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Eliberat de secţia de poliţie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Vă rog să-mi aprobaţi acordarea*): - indemnizaţiei pentru creşterea copilului |_| - alocaţiei de stat pentru copii |_| - stimulentului pentru creşterea copilului |_| Doresc să primesc aceste drepturi*): - la domiciliu prin mandat poştal |_| - în cont personal |_| nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| deschis la banca ____________________________________________________________ Având calitatea de*): - părinte natural |_| - părinte adoptiv |_| - persoană care are în încredinţare copil în vederea adopţiei |_| - tutore |_| - persoană care în copilul plasament |_| - persoană care are copilul în plasament în regim de urgenţă |_| Menţionez că, în conformitate cu OUG nr. 148/2005, sunt*): - persoana îndreptăţită |_| - reprezentant legal al persoanei îndreptăţite |_| - mandatar al persoanei îndreptăţite |_| II. Declar pe propria răspundere următoarele: A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul: 1. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| 2. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| 3. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| B. Referitor la copiii pe care îi am în întreţinere: 1. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 2. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 3. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 4. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 5. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 6. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| 7. Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Act de identitate/act doveditor3) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_| Având calitatea de copil*): - Natural |_| - Încredinţat în vederea adopţiei |_| - Adoptat |_| - Tutelat |_| - Dat în plasament |_| - Dat în plasament de urgenţă |_| C. Referitor la situaţia înainte de solicitarea drepturilor*): - salariat/ă |_| Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod fiscal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| - beneficiar de indemnizaţie de şomaj |_| - perioadă de stagiu de cotizare (concedieri colective) |_| - concedii medicale pentru incapacitate temporară de muncă |_| - concedii medicale pentru prevenirea îmbolnăvirilor |_| - concedii medicale pentru maternitate |_| - concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav |_| - concedii medicale de risc maternal |_| - beneficiar de pensie de invaliditate |_| - absolvent/ă cursurile de zi ale învăţământului universitar |_| - militar în termen/termen redus |_| - stagiu de cotizare pe bază de contract de asigurare socială |_| - beneficiar al indemnizaţiei prevăzută de OUG nr. 148/2005 |_| D. Am beneficiat DA |_|/NU |_| de indemnizaţie de maternitate/indemnizaţie pentru creşterea copilului începând cu data de ................................. E. Declar că mă ocup de creşterea şi îngrijirea copilului, că acesta locuieşte împreună cu mine şi că nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public. Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii. Data Semnătura solicitantului _______________ ________________________ III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE) Subsemnata(ul), Numele şi prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Adresa: Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Ap. |_|_|_|_| Sector |_| Localitatea |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Judeţul |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Telefon |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Fax |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| E-mail __________________________________________________ Actul de identitate1) |_|_|_| Seria |_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Eliberat de secţia de poliţie |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Declar următoarele*): |_| Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului |_| Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii, respectiv declararea necorespunzătoare a adevărului făcută unui organ sau instituţii de stat se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă, declar pe proprie răspundere că datele şi informaţiile prezentate corespund realităţii. Data Semnătura _____________ _______________ |
1) În cazul cetăţenilor români se
va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
2) Pentru cetăţenii străini
sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere
temporară
- D.I. - document de identitate.
3) se vor specifica datele înscrise în
certificatele de naştere ale copiilor
*) Se va marca cu "X" căsuţa
corespunzătoare
ANEXA Nr. 2a)
la normele metodologice
DIRECŢIA DE
MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE
DECIZIE
nr. _____ din ________
privind aprobarea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie a
................, numit prin ordinul Ministrului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei nr.
..............................
Având în vedere:
- art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările
ulterioare,
- art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 10 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului,
- art. 17 alin. (2) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. ............,
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului înregistrată cu nr.
....................
- regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei de muncă, solidaritate socială
şi familie ............................
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E
Art. 1. - Se aprobă pentru
dna/dnul ...................................... în calitate de titular a
următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului în cuantum de .......... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de ...................
lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în
cuantum de ................... lei (RON).
Art. 2. - (1)
Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă începând cu data de
..............................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art.
1 se efectuează în perioada ......... ale fiecărei luni prin mandat
poştal/cont personal.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de
muncă, solidaritate socială şi familie ............
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................, în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Director executiv
.....................
ANEXA Nr. 2b)
la normele metodologice
DIRECŢIA DE
MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE
DECIZIE
nr. ______ din _______
privind respingerea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie a
........................, numit prin ordinul Ministrului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei nr.
...........................
Având în vedere:
- art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările
ulterioare,
- art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 10 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului,
- art. 17 alin. (2) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. ............,
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului înregistrată cu nr.
...................,
- regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei de muncă, solidaritate socială
şi familie ..............................
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E
Art. 1. - Se respinge pentru
dna/dnul ............................. acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului
b) stimulent
c) alocaţie de stat pentru copii
Art. 2. - Respingerea
acordării drepturilor are la bază următoarele motive, după
caz:
a) solicitantul nu locuieşte
împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi nu
se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an
anterior datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale
supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003
privind Codul fiscal şi nici nu se încadrează în
situaţiile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005;
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de
muncă, solidaritate socială şi familie .............................
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................, în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Director executiv
.....................
ANEXA Nr. 3a)
la normele metodologice
DIRECŢIA DE
MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE
DECIZIE
nr. ______ din _______
privind suspendarea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie a
........................, numit prin ordinul Ministrului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei nr.
................................
Având în vedere:
- art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările
ulterioare,
- art. 12 alin. (1)-(4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 23 şi 24 din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. ............,
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului înregistrată cu nr.
....................
- regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei de muncă, solidaritate socială
şi familie ...................................
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E
Art. 1. - Se suspendă
pentru dna/dnul .................................... în calitate de titular,
acordarea următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului în cuantum de .......... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de
....................... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în
cuantum de ................... lei (RON).
Art. 2. - Suspendarea
plăţii drepturilor prevăzute la art. 1 se face începând cu data
de ...................................
Art. 3. - Suspendarea
acordării drepturilor are la bază următoarele motive, după
caz:
a) beneficiarul este decăzut din
drepturile părinteşti;
b) beneficiarul este îndepărtat,
conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea încredinţării
copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de lege în vederea menţinerii măsurii
de plasament;
e) beneficiarul execută o
pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv
pe o perioadă mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat
într-o instituţie de ocrotire publică sau privată;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv, s-au înregistrat
mandate poştale returnate.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de
muncă, solidaritate socială şi familie
.............................
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................, în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Director executiv
.....................
ANEXA Nr. 3b)
la normele metodologice
DIRECŢIA DE
MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE
DECIZIE
nr. _______ din _______
privind încetarea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie a
......................, numit prin ordinul Ministrului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei nr.
..................................
Având în vedere:
- art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările
ulterioare,
- art. 11 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului,
- art. 25 din Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului aprobate
prin Hotărârea Guvernului nr. ....................,
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului înregistrată cu nr.
....................
- regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei de muncă, solidaritate socială
şi familie ....................................
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E
Art. 1. - Încetează pentru
dna/dnul .......................... în calitate de titular, acordarea
următoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului în cuantum de .......... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de
....................... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în
cuantum de ................... lei (RON).
Art. 2. - Încetarea
plăţii drepturilor prevăzute la art. 1 se face începând cu data
de ............................................
Art. 3. - Încetarea
acordării drepturilor are la bază următoarele motive, după
caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani,
respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de
muncă, solidaritate socială şi familie
.............................
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................, în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Director executiv
.....................
ANEXA Nr. 3c)
la normele metodologice
DIRECŢIA DE
MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE
DECIZIE
nr. _______ din ________
privind reluarea acordării indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/stimulentului lunar şi alocaţiei de stat pentru copii
Directorul executiv al
direcţiei de muncă, solidaritate socială şi familie a
........................, numit prin ordinul Ministrului Muncii,
Solidarităţii Sociale şi Familiei nr.
.......................................
Având în vedere:
- art. 14 alin. (2) din Hotărârea Guvernului
nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu modificările
ulterioare,
- art. 12 alin. (4)-(6) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea
familiei în vederea creşterii copilului,
- art. 13 din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea
creşterii copilului,
- art. 25 alin. (2) din Normele metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. ............,
- cererea şi declaraţia pe propria
răspundere pentru acordarea drepturilor prevăzute de Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei
în vederea creşterii copilului înregistrată cu nr.
....................
- regulamentul de organizare şi
funcţionare al direcţiei de muncă, solidaritate socială
şi familie ..................................
şi în temeiul
competenţelor conferite de lege,
D E C I D E
Art. 1. - Se aprobă pentru
dna/dnul .................. în calitate de titular reluarea următoarelor
drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea
copilului în cuantum de .......... lei (RON)
b) stimulent în cuantum de
....................... lei (RON)
c) alocaţie de stat pentru copii în
cuantum de ................... lei (RON).
Art. 2. - (1)
Drepturile prevăzute la art. 1 se acordă începând cu data de
........................................
(2) Plata drepturilor prevăzute la art.
1 se efectuează în perioada ......... ale fiecărei luni prin mandat
poştal/cont personal.
Decizia poate fi
contestată în termen de 30 zile de la comunicare, la direcţia de
muncă, solidaritate socială şi familie
.............................
În cazul în care
sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia
poate fi atacată la Tribunalul ........................, în termen de 30
de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit
prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Director executiv
.....................
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
DENUMIRE ANGAJATOR
Elemente de
identificare
ADEVERINŢĂ
nr. ............/.................
Se adevereşte prin
prezenta că d-na/dl ...................................... CNP
.......................... domiciliată/domiciliat în loc.
................., str. ........................ nr. ......., bl. ......., sc.
......., et. ......, ap. ......, sector/judeţ ..............., angajat în
unitatea noastră de la data de ...........................,
• În perioada de la .........................
până la ....................... a beneficiat de indemnizaţie de
maternitate/indemnizaţie pentru creşterea copilului.
• La data de ............................... se
împlinesc cele 42 de zile din concediul de lăuzie*).
• A depus cerere, înregistrată cu nr.
.............../................ pentru acordarea
.................................. începând cu data de ............**)
• Stagiul de cotizare care a fost avut în vedere
la stabilirea indemnizaţiei pentru creşterea copilului este
următorul:
- de la (lună/zi) ........................
până la (lună/zi) a avut calitatea de ...................... (ex:
salariat cu contract individual de muncă cu normă întreagă);
- de la (lună/zi) ........................
până la (lună/zi) a avut calitatea de ...................... (ex:
şomer);
- de la (lună/zi) ........................
până la (lună/zi) a avut calitatea de ................... (ex:
salariat cu contract de muncă pe durată determinată, cu ˝
normă).
- de la (lună/zi) ........................
până la (lună/zi) a avut calitatea de ........................ etc.
- Ultima zi/lună de plată a
indemnizaţiei de maternitate/pentru creşterea copilului a fost .......................................
- Indemnizaţie pentru creşterea
copilului restantă, aferentă perioadei: de la (lună/zi)
................... până la (lună/zi)
................................
Subsemnatul
..................... având funcţia de ................ declar că
datele cuprinse în prezenta adeverinţă sunt reale.
s.s. reprezentantul
legal
___________
*) se completează pentru situaţiile în
care persoanele se află în concediu de maternitate şi nu s-a deschis
încă dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului;
**) se completează pentru situaţiile în
care cererile nu au putut fi soluţionate până la data de 31 decembrie
2005.