Ministerul Sănătății
|
Ordin nr.
130/2011 din
18/02/2011 privind modificarea și
completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al
președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006 Publicat in
Monitorul Oficial, Partea I nr. 141 din 24/02/2011 Actul a intrat in
vigoare la data de 24 februarie 2011 |
|
Nr. 130/351
Ministerul Sănătății
Casa Națională de Asigurări de
Sănătate
Având în vedere:
- Referatul de aprobare
al Ministerului Sănătății și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr.
Cs.A. 1.742/D.G. 530/2011;
- titlul IX2 -
Contribuții sociale obligatorii din Legea nr. 571/2003 privind Codul
fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărărea Guvernului nr.
1.397/2010 privind modelul, conținutul, modalitatea de depunere și de
gestionare a "Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor
sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor
asigurate",
în temeiul
dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma
în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, al
prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010
privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și
completările ulterioare, și al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei
Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
972/2006, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul
sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit
următorul ordin:
Art. I. - Normele de
aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005
privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate
prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de
Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 147 în 16 februarie 2006, cu modificările și
completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică
și va avea următorul cuprins:
"Art.
1. - (1) Evidența obligațiilor de plată către bugetul Fondului național unic de
asigurări sociale de sănătate, reprezentând contribuția pentru concedii și
indemnizații de asigurări sociale de sănătate, se realizează pe baza
Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului
pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate prevăzută la art. 29619
alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și
completările ulterioare.
(2) Modelul,
conținutul, modalitatea de depunere și de gestionare a declarației prevăzute la
alin. (1) sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 privind
modelul, conținutul, modalitatea de depunere și de gestionare a
"Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale,
impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate".
(3)
Persoanele prevăzute la art. 5 lit. a) și b) din Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări
sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările și completările ulterioare, sunt obligate să depună
la casele de asigurări de sănătate în a căror rază administrativ-teritorială
își au sediul social, respectiv domiciliul, exemplarul 2 al certificatelor de
concediu medical însoțit de un centralizator al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 18, numai în condițiile în care se solicită restituirea sumelor
reprezentând indemnizații plătite asiguraților, care depășesc suma
contribuțiilor datorate bugetului Fondului național unic de asigurări sociale
de sănătate. Exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical se depune la
casele de asigurări de sănătate și în situația în care indemnizațiile aferente
se suportă integral de către angajator, conform art. 12 din Ordonanța de
urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări
prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare,
precum și în situația în care asiguratul nu îndeplinește condițiile prevăzute
de lege pentru a beneficia de indemnizații."
2. La articolul 2,
alineatul (1) se abrogă.
3. Articolul 4 se modifică
și va avea următorul cuprins:
"Art.
4. - (1) Casele de asigurări de sănătate au obligația de a verifica și de a
valida datele cuprinse în declarația prevăzută la art. 1 alin. (1).
(2) În cazul
în care după validarea datelor se constată neconcordanțe care implică
rectificarea datelor și/sau a sumelor cuprinse în declarația inițială, casele
de asigurări de sănătate vor transmite angajatorilor sau asimilaților acestora
o notificare.
(3) În
termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data confirmării de primire a
notificării, angajatorii sau asimilații acestora au obligația de a transmite
declarația rectificativă, în condițiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr.
1.397/2010.
(4)
Declarația prevăzută la alin. (3) poate fi depusă și din inițiativa
angajatorilor sau a asimilaților acestora, pentru situațiile care implică
rectificarea datelor și/sau a sumelor cuprinse în declarația inițială."
4. La articolul 9,
alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(2)
Persoanele juridice sau fizice prevăzute la art. 5 lit. a) din Ordonanța de
urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin
Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, au obligația
plății contribuției pentru concedii și indemnizații, aplicată la fondul de
salarii brute realizat. Fondul de salarii brute realizat reprezintă suma veniturilor
brute realizate de persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și
completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare.
În fondul de salarii brute realizat sunt incluse și sumele reprezentând
indemnizații de asigurări sociale de sănătate, acordate în baza Ordonanței de
urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin
Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, numai pentru
primele 5 zile de incapacitate temporară de muncă suportate de angajator,
precum și sumele reprezentând indemnizații de incapacitate temporară de muncă
ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale, acordate în baza
Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli
profesionale, republicată, cu modificările ulterioare, numai pentru primele 3
zile de incapacitate suportate de angajator.
(3) Baza
lunară de calcul a contribuției pentru concedii și indemnizații, pentru
persoanele prevăzute la art. 5 lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu
modificările și completările ulterioare, o reprezintă fondul de salarii brute
realizat prevăzut la alin. (2) și nu poate fi mai mare decât produsul dintre
numărul asiguraților din luna pentru care se calculează contribuția și valoarea
corespunzătoare a 12 salarii minime brute pe țară. Prin sintagma "numărul
asiguraților din lună" se înțelege numărul de persoane cu venituri care
fac parte din fondul de salarii brute asupra căruia s-a aplicat contribuția
pentru concedii și indemnizații."
5. La articolul 9, după
alineatul (4) se introduce un alineat nou, alineatul (41), cu
următorul cuprins:
"(41)
Pentru persoanele prevăzute la art. 5 lit. b) din Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările și completările ulterioare, baza lunară de calcul a
contribuției pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate o
reprezintă totalitatea drepturilor reprezentând indemnizații de șomaj și nu
poate fi mai mare decât produsul dintre numărul asiguraților din luna pentru
care se calculează contribuția și valoarea corespunzătoare a 12 salarii minime
brute pe țară."
6. La articolul 9
alineatul (5), litera b) se abrogă.
7. Articolul 63 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
63. - Prevederile art. 62 se aplică și în situația în care a expirat termenul
pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, contractul de
administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată
funcția publică ori a expirat mandatul în baza căruia a desfășurat activitate
în funcții elective sau în funcții numite în cadrul autorității executive,
legislative ori judecătorești."
8. La articolul 65, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
"(2)
Pentru concediile medicale prevăzute la alin. (1), plătitorii de indemnizații
au obligația să elibereze adeverințe din care să rezulte numărul de zile de
concediu medical aferent fiecărei afecțiuni în parte."
9. La articolul 77,
alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"Art.
77. - (1) Sumele reprezentând indemnizații plătite de către angajatori
asiguraților, care depășesc suma contribuțiilor datorate de aceștia în luna
respectivă, se recuperează din bugetul Fondului național unic de asigurări
sociale de sănătate din creditele bugetare prevăzute cu această destinație.
(2) Pentru
recuperarea sumelor reprezentând indemnizații achitate care depășesc obligația
lunară de plată a contribuției pentru concedii și indemnizații, angajatorul
depune la registratura casei de asigurări de sănătate solicitarea scrisă
conform modelului prevăzut în anexa nr. 12, la care se atașează Centralizatorul
privind certificatele de concediu medical prevăzut în anexa nr. 18, precum și,
după caz, dovada achitării contribuției pentru concedii și indemnizații, pentru
perioada anterioară pentru care se solicită restituirea."
10. La articolul 93,
alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
93. - (1) Drepturile la concedii și indemnizații care s-au născut anterior
situației de încetare a activității angajatorului sau înainte de expirarea
termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă,
contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a
fost exercitată funcția publică ori a expirat mandatul în baza căruia a
desfășurat activitate în funcții elective sau în funcții numite în cadrul
autorității executive, legislative ori judecătorești se achită din bugetul
Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate."
11. La exemplele menționate
la art. 74 și 75, la determinarea mediei zilnice a bazei de calcul a
indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate (Mzbci), a bazei de calcul
lunare a indemnizației de asigurări sociale de sănătate (Bcli) și a cuantumului
indemnizației (Ci) se vor lua în calcul numai două zecimale.
12. Anexele nr. 1-3 se
utilizează numai pentru depunerea declarațiilor rectificative pentru perioadele
de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011.
13. Anexa nr. 4 se modifică
și se înlocuiește cu anexa nr. 1.
14. Anexa nr. 9 se modifică
și se înlocuiește cu anexa nr. 2.
15. Anexa nr. 11 se
modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3.
16. Anexa nr. 12 se
modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 4.
17. După anexa nr. 17 se
introduce o anexă nouă, anexa nr. 18, prevăzută în anexa nr. 5.
Art. II. - Anexele nr. 1-5 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătății, Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Cseke Attila Nicolae-Lucian Duță |
ANEXA
Nr. 1
(Anexa nr. 4 la norme)
Casa Națională de Asigurări de Sănătate Casa de Asigurări de Sănătate ............................................... ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ din └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ |
DECLARAȚIE
de asigurare pentru concedii și indemnizații
1. Date privind solicitantul Nume Prenume ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ B.I./C.I Seria └─┴─┴─┴─┘ Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Eliberat de └─┴─┴─┴─┘ La data └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Z Z L L A A ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ CNP └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Adresa: Localitate Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Nr. Bl. Sc. Ap. Sectorul ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┐ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Declarație cu privire la încadrarea în prevederile art. 1 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005: ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Începând cu data de └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Z Z L L A A 2.1 Asiguratul declară că se încadrează în categoria: 2.1.1 [] Asociat unic [] Asociați [] Comanditari [] Acționari 2.1.2 [] Membri ai asociațiilor familiale 2.1.3 [] Persoană autorizată să desfășoare activități independente 2.1.4 [] Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Indemnizație lunară pentru asociat unic la nivelul valorii înscrise în ┌─┬─┬─┬─┬─┐ declarația de asigurări sociale └─┴─┴─┴─┴─┘ lei ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Contribuția lunară pentru concedii și indemnizații └─┴─┴─┴─┴─┘ lei Se completează de asigurații de la pct. 2.1.1 - asociat unic. 3.1 Venitul lunar asigurat la nivelul valorii incluse în declarația/contractul ┌─┬─┬─┬─┬─┐ de asigurări sociale └─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Contribuția lunară pentru concedii și indemnizații └─┴─┴─┴─┴─┘ Se completează de asigurații de la pct. 2.1.4. ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Venitul din dividende estimat/anual ┌─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┘ lei, din care lunar └─┴─┴─┴─┴─┘ lei ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Contribuția lunară pentru concedii și indemnizații └─┴─┴─┴─┴─┘ lei Se completează de asigurații de la pct. 2.1.1 - inclusiv asociatul unic care nu se regăsește la pct. 3. ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 5. Venitul estimat/anual supus impozitului pe venit potrivit Legii nr. 571/2003 privind ┌─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Codul fiscal este de └─┴─┴─┴─┴─┘ lei, din care lunar └─┴─┴─┴─┴─┘ lei. ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Contribuția pentru concedii și indemnizații └─┴─┴─┴─┴─┘ lei Se completează de asigurații de la pct. 2.1.2 și 2.1.3. ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 6. Declarația asiguratului: - declar pe propria răspundere că datele de mai sus corespund realității; - cunosc obligativitatea virării la bugetul FNUASS a contribuțiilor lunare pentru concedii și indemnizații până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează plata, în caz contrar urmând să achit majorări de întârziere; - cunosc obligativitatea depunerii comunicării de modificare în termen de maximum 30 de zile de la apariția modificării respective; - cunosc obligativitatea depunerii certificatului de concediu medical până la termenele stabilite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005; - cunosc obligativitatea depunerii, la închiderea exercițiului financiar anual, a documentelor justificative privind veniturile efectiv realizate în vederea regularizării obligațiilor de plată, cu excepția situațiilor de la pct. 3. ┌─┬─┬─┬─┬─┐ Data └─┴─┴─┴─┴─┘ Semnătura asiguratului .................. |
ANEXA
Nr. 2
(Anexa nr. 9 la norme)
Casa Națională de Asigurări de Sănătate Casa de Asigurări de Sănătate ............................................... ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ din └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ |
CERERE-TIP
privind solicitarea indemnizației de asigurări sociale de sănătate
1. Date privind solicitantul Nume Prenume ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ B.I./C.I Seria └─┴─┴─┴─┘ Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Eliberat de └─┴─┴─┴─┘ La data └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Z Z L L A A ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ CNP └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Adresa: Localitate Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Nr. Bl. Sc. Ap. Sectorul ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┐ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Calitatea solicitantului [] Asociat unic [] Asociați [] Comanditari [] Acționari [] Membri ai asociațiilor familiale [] Persoană autorizată să desfășoare activități independente [] Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 [] Persoanele preluate în plată, prevăzute la art. 23 alin. (2) și art. 32 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 ┌─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Declarație/contract de asigurare pentru concedii și indemnizații nr. └─┴─┴─┴─┴─┘ din └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Plata solicitată ACTE NECESARE: A. Indemnizația pentru: - Certificat de concediu medical 1) Incapacitate temporară de muncă ┌─┬─┬─┬─┐ [] Boală obișnuită Seria └─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ [] Urgență medico-chirurgicală Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ [] Boală infectocontagioasă de grup A Data acordării └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ [] Boală cardiovasculară [] Tuberculoză [] Neoplazie [] SIDA 2) Prevenire îmbolnăvire: [] Reducerea timpului de muncă cu o pătrime din - Certificat de concediu medical cu avizul durata normală medicului expert [] Carantină - Certificat eliberat de D.S.P. 3) [] Maternitate 4) [] Îngrijire copil bolnav până la împlinirea vârstei - Certificat de naștere copil (copie și original) de 7 ani sau pentru îngrijirea copilului cu handicap - Certificat persoană cu handicap (copie și original) pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea - Declarație pe propria răspundere care atestă că vârstei de 18 ani celălalt părinte sau susținător legal nu execută concomitent dreptul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ CNP └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ 5) [] Risc maternal - Certificat de concediu medical cu avizul medicului de medicina muncii B. Indemnizația cuvenită pentru luna în curs și - Certificat de deces neachitată asiguratului decedat ┌─┬─┬─┬─┐ Seria └─┴─┴─┴─┘ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ - Actul de stare civilă care atestă calitatea de soț/copil/părinte sau, în lipsa acestora, actul de stare civilă al persoanei care dovedește că l-a îngrijit pe asigurat până la data decesului ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Data └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ Semnătura solicitantului .................... ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Date privind achitarea obligațiilor de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații (Se completează de către plătitorul de drepturi.) A. Stagiul de cotizare (perioada de contribuție) realizat în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ de la └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ la └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ B. Veniturile pentru care s-a achitat contribuția individuală de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații în ultimele 6 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical Media veniturilor lunare ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ lei └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ lei C. Numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, în ultimele 12 luni (cu excepția concediului medical pentru tuberculoză, neoplazii, SIDA, maternitate, îngrijire copil bolnav) ┌─┬─┬─┐ └─┴─┴─┘ zile |
ANEXA
Nr. 3
(Anexa nr. 11 la norme)
┌──────────┐ ┌──────────┐ inițial └──────────┘ rectificativ └──────────┘ |
CENTRALIZATOR
privind certificatele de concediu medical eliberate
în luna ........... anul ..............
Unitatea
sanitară emitentă ...............
CUI
......................................
Numărul
convenției ................ încheiate cu CAS .......................
┌────┬────────┬─────┬─────┬────────┬─────────┬─────────┬────┬───┬───────────┬───────────┬───────┬─────────┬────────────┬─────────┐ │ │ │ │ │ │Serie CCM│Număr CCM│ │ │ Cod │ │ │ │ │ Data | │Nr. │ Tip │Serie│Număr│ Număr │ anulat │ anulat │Luna│An │ urgență │ Cod boală │ Cod │ Tip CM │ Data │ început | │crt.│ recti- │ CCM │ CCM │duplicat│ prin │ prin │CCM │CCM│ medico- │ infecto- │indem- │ amb./ │ acordării │ CCM | │ │ficare*)│ │ │ │duplicare│duplicare│ │ │ chirur- │contagioasă│nizație│int./ext.│(eliberării)│amb./int.| │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ gicală │ │ │ │ │ | ├────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────────┼─────────┼────┼───┼───────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────────┼─────────| ├────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────────┼─────────┼────┼───┼───────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────────┼─────────| ├────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────────┼─────────┼────┼───┼───────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────────┼─────────| ├────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────────┼─────────┼────┼───┼───────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────────┼─────────| ├────┼────────┼─────┼─────┼────────┼─────────┼─────────┼────┼───┼───────────┼───────────┼───────┼─────────┼────────────┼─────────| └────┴────────┴─────┴─────┴────────┴─────────┴─────────┴────┴───┴───────────┴───────────┴───────┴─────────┴────────────┴─────────┘ -> continuare ┌─────────┬───────┬───────┬──────────┬──────────┬────────┬───────────┬─────────┬──────┬──────┬──────┬──────┬────────┬──────┬─────┐ | Data │ Data │ Data │ │ │ │ │ Tip │Număr │ Data │ Cod │ Cod │ Cod │ │ │ | sfârșit │început│sfârșit│ Cod │ Cod │ CNP │Cod parafă │ CCM │ aviz │ aviz │parafă│parafă│ parafă │ CAS │ CNP │ | CM │CCM la │ CCM │diagnostic│diagnostic│asigurat│ medic │(inițial,│medic │medic │medic │medic │ medic │ asi- │copil│ |amb./int.│ ext. │la ext.│amb./int. │ ext. │ │prescriptor│ conti- │expert│expert│expert│ șef │medicina│gurat │ │ | │ │ │ │ │ │ │ nuare) │ │ │ │secție│ muncii │ │ │ |─────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┤ |─────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┤ |─────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┤ |─────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┤ |─────────┼───────┼───────┼──────────┼──────────┼────────┼───────────┼─────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼────────┼──────┼─────┤ └─────────┴───────┴───────┴──────────┴──────────┴────────┴───────────┴─────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴────────┴──────┴─────┘ *) M = modificare A = adăugare asigurat S = ștergere asigurat |
Răspundem de realitatea și exactitatea
datelor
Reprezentant legal al unității sanitare,
....................................
ANEXA
Nr. 4
(Anexa nr. 12 la norme)
UNITATEA
..............................
Str.
................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...,
ap. ....,
sectorul/județul .......................
Codul fiscal
.....................................
Contul
...........................................
Trezoreria/Banca .................................
Nr.
............../...............................
Către Casa de Asigurări de Sănătate
.......................
Unitatea
............................, cod fiscal ............, cu sediul în localitatea
..............., str. ............... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap.
..., sectorul/județul ..................., cont ................, deschis la
Trezoreria/Banca......................, vă rugăm a ne vira suma de
.............. (...................) lei, reprezentând diferența dintre suma
indemnizațiilor cuvenite (tip indemnizații):
- J1
.............................. lei;
- J2
.............................. lei;
- J3
.............................. lei;
- J4
.............................. lei;
- J5
.............................. lei;
și
contribuția de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate
datorată de angajator pe luna/perioada ...................., după cum urmează:
- totalul cuantumului
prestațiilor de suportat din bugetul Fondului național unic de asigurări
sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații plătite pe luna/perioada
.............................., suma: ....................... lei;
- totalul contribuțiilor
pentru concedii și indemnizații datorat de angajator pe luna/perioada
........................, suma: ................ lei;
- totalul sumei de
recuperat de la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate pentru
concedii și indemnizații pe luna/perioada ................., suma:
................ lei.
La prezenta
cerere depunem un număr de .............. certificate de concediu medical
aferente lunii/perioadei pentru care se solicită restituirea sumelor.
Ne asumăm
răspunderea pentru realitatea datelor prezentate mai sus și pentru
corectitudinea determinării drepturilor de indemnizații sociale de sănătate.
Anexă:
Centralizator privind certificatele de concediu medical aferent lunii/lunilor
...................
Director, Director economic, (Administrator) ........................... ......................... |
ANEXA
Nr. 5
(Anexa nr. 18 la norme)
UNITATEA
..................................................
Str.
......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...,
ap. ....,
sectorul/județul .......................
Codul fiscal
.....................................
Contul
...........................................
Trezoreria/Banca .................................
Nr.
............../...............................
CENTRALIZATOR
privind certificatele de concediu medical aferent
lunii/lunilor ...........................
┌────┬───────────────────┬──────────────┬───────────────┬─────────────────┬────────────────────────┬───────────────────┐ │Nr. │Numele și prenumele│ CNP │ CNP*) │Seria și numărul │ Seria și numărul │ │ │crt.│ asiguratului │ asigurat │ copil │certificatului de│ certificatului de │Codul indemnizației│ │ │ │ │ │concediu medical │concediu medical inițial│ │ ├────┼───────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┼───────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┼────────────────────────┼───────────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ └────┴───────────────────┴──────────────┴───────────────┴─────────────────┴────────────────────────┴───────────────────┘ |
Ne asumăm
răspunderea pentru realitatea datelor prezentate mai sus.
Director, Director economic, (Administrator) ........................... ......................... |
___________
*) Se înscrie CNP copil
pentru certificatele de concediu medical care au codul de indemnizație 09.