Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate

 

 

Ordin nr. 141/2006

din 24/03/2006

 

privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate

 

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 292 din 31/03/2006

 

Actul a intrat in vigoare la data de 31 martie 2006

 

 

 

 

    Nr. 283/141

 

    Ministerul Sănătăţii

    Casa Naţională de Asigurări de Sănătate

 

    Avānd īn vedere Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, şi Referatul de aprobare al Ministerului Sănătăţii şi al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. E.N. 8.486/D.G. 950/2006,

    īn temeiul prevederilor Hotărārii Guvernului nr. 168/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare,

 

    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

 

   Art. I. - Normele de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006, publicat īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 147 din 16 februarie 2006, se modifică şi se completează după cum urmează:

   1. Anexa nr. 3 "Metodologia de transmitere pe cale electronică a declaraţiilor privind evidenţa nominală a asiguraţilor care au beneficiat de concedii şi indemnizaţii şi a obligaţiilor de plată către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii" se īnlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

   2. Anexa nr. 11A "Metodologia de transmitere pe cale electronică a datelor privind certificatele medicale eliberate de medicii curanţi din unităţile sanitare care au īncheiat o convenţie īn acest sens cu casele de asigurări de sănătate" se īnlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

   Art. II. - Prezentul ordin se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.

   

  Ministrul sănătăţii,          Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Gheorghe Eugen Nicolăescu                         Cristian Vlădescu
 
 

   ANEXA Nr. 1
(Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 60/32/2006)

 

    METODOLOGIA
de transmitere pe cale electronică a declaraţiilor privind evidenţa
nominală a asiguraţilor care au beneficiat de concedii şi indemnizaţii
şi a obligaţiilor de plată către bugetul Fondului naţional unic de
asigurări sociale de sănătate pentru concedii şi indemnizaţii

 

    Condiţii generale

    Declaraţiile privind obligaţiile de plată către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS) şi evidenţa nominală a asiguraţilor care au beneficiat de concedii şi indemnizaţii se vor face atāt pe suport hārtie semnat şi ştampilat (anexa nr. 1 şi 2), cāt şi īn format electronic. Acestea se vor depune la casa de asigurări de sănătate īn a cărei rază administrativ-teritorială se află sediul social sau domiciliul angajatorului. Datele īn format electronic se depun pe suport magnetic sau optic (dischetă FD 3,5'', CD) ori se transmit on-line (īn format electronic, dacă este īnsoţit de o semnătură electronică agreată de ambele părţi), fiind īnsoţite şi de transmiterea pe suport hārtie semnat şi ştampilat.

    Condiţii tehnice standard pentru formatul electronic

    Declaraţiile īn format electronic vor conţine două fişiere īn structura DBF, care vor avea īn mod obligatoriu următoarele denumiri şi conţinuturi:

    A1_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 1) şi va conţine datele centralizatorului referitoare la obligaţiile de plată ale angajatorului către bugetul FNUASS;

    A2_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 2) şi va conţine datele aferente asiguraţilor,

    unde:

    LL reprezintă luna pentru care se face raportarea;

    AA reprezintă ultimele două cifre ale anului pentru care se face raportarea;

    CUI reprezintă codul unic de identificare.

    Denumirea cāmpurilor date, tipul şi ordinea acestora din structurile fişierelor sunt obligatorii.

    Structura fişierelor de raportare, aprobată prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi lista caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările on-line se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.casan.ro.

 

   ANEXA Nr. 2
(Anexa nr. 11A la Ordinul nr. 60/32/2006)

 

    METODOLOGIA
de transmitere pe cale electronică a datelor privind certificatele
medicale eliberate de medicii curanţi din unităţile sanitare care
au īncheiat o convenţie īn acest sens
cu casele de asigurări de sănătate

 

    Condiţii generale

    Datele īn format electronic se depun pe suport magnetic sau optic (dischetă FD 3,5'', CD) ori se transmit on-line (īn format electronic, dacă este īnsoţit de o semnătură electronică agreată de ambele părţi).

    Centralizatorul certificatelor de concediu medical eliberate, prezentat īn anexa nr. 11, pe suport hārtie, semnat şi ştampilat de reprezentantul legal al unităţii sanitare, se depune īnsoţit de datele īn format electronic sau se transmite prin poştă la casa de asigurări de sănătate cu care unitatea sanitară a īncheiat o convenţie īn acest sens conform normelor īn vigoare īn cazul transmiterii datelor on-line.

    Condiţii tehnice standard pentru formatul electronic

    Raportarea va conţine un fişier de tip DBF, care va avea īn mod obligatoriu următoarea denumire şi conţinut:

   11A_LLAA_XXXX.DBF şi va conţine datele aferente concediilor medicale eliberate asiguraţilor de către medicii curanţi īn luna pentru care se face raportarea,

    unde:

    LL reprezintă luna pentru care se face raportarea;

    AA reprezintă ultimele două cifre ale anului pentru care se face raportarea;

    XXXX reprezintă, după caz, CUI, CNP sau cod fiscal.

    Denumirea cāmpurilor date, tipul şi ordinea acestora din structura fişierului sunt obligatorii.

    Structura fişierelor de raportare, aprobată prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi lista caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările on-line se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.casan.ro.