Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate

 

 

Ordin nr. 142/2006

din 24/03/2006

 

privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 221/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate

 

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 287 din 30/03/2006

 

Actul a intrat in vigoare la data de 30 martie 2006

 

 

 

 

    Având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, şi Referatul de aprobare al Direcţiei tehnologia informaţiei şi al Direcţiei juridic şi contencios din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. VII/684 din 24 martie 2006,

    în temeiul prevederilor art. 77 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (3) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 222/2005,

 

    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

 

   Art. I. - Normele metodologice privind contribuţia de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 221/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.064 din 28 noiembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

   1. Alineatul (1) al articolului 19 va avea următorul cuprins:

    "Art. 19. - (1) Persoanele juridice şi persoanele fizice, în calitate de angajator, care, potrivit legii, au obligaţia de plată către Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, declară aceste obligaţii la organele fiscale teritoriale la care sunt luate în evidenţă ca plătitori de impozite şi taxe. Listele nominale cu salariaţii se depun la casele de asigurări de sănătate la care aceştia au optat, potrivit modelelor prevăzute în anexele nr. 3 şi 4."

   2. Articolul 20 va avea următorul cuprins:

    "Art. 20. - (1) Listele privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, semnate şi ştampilate, se vor depune la casele de asigurări de sănătate, pe suport hârtie şi în format electronic, împreună cu dovada plăţii contribuţiei. Raportarea în format electronic, însoţită de o semnătură electronică agreată de ambele părţi, se poate transmite on-line, urmată de trimiterea datelor pe suport hârtie semnat şi ştampilat.

    (2) Condiţii tehnice standard pentru formatul electronic:

    Declaraţiile în format electronic vor conţine trei fişiere în structura DBF, care vor avea în mod obligatoriu următoarele denumiri şi conţinuturi:

    • 3a_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3a) şi va conţine datele aferente asiguraţilor;

    • 3b_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3b) şi va conţine datele aferente coasiguraţilor;

    • 3c_LLAA_CUI.dbf (anexa nr. 3c) şi va conţine datele aferente angajatorului,

    unde:

    • LL reprezintă luna pentru care se face raportarea;

    • AA reprezintă ultimele două cifre ale anului pentru care se face raportarea;

    • CUI reprezintă codul unic de identificare.

    Denumirea câmpurilor date, tipul şi ordinea acestora din structurile fişierelor sunt obligatorii.

    Structura DBF a fişierelor de raportare, aprobată prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, precum şi lista caselor de asigurări de sănătate care pot primi raportările on-line se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.casan.ro."

   3. După articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 26, cu următorul cuprins:

   

   "Art. 26. - Contribuţiile pentru persoanele aflate în concediu pentru
incapacitate temporară de muncă urmare a unui accident de muncă sau unei boli
profesionale se calculează după următoarea formulă:
 
    Salariul de bază minim brut               Numărul de zile lucrătoare în care
        pe ţară x 2 x 6,5%                       s-a aflat în concediu pentru
───────────────────────────────────     x      incapacitate temporară de muncă
Numărul de zile lucrătoare din luna            urmare a unui accident de muncă
     în care se face calculul                    sau unei boli profesionale."
 
 

   4. Structura DBF pentru anexele nr. 3a), 3b) şi 3c) îşi încetează aplicabilitatea.

   Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
Cristian Vlădescu

 

    Bucureşti, 24 martie 2006.

    Nr. 142.