Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate
|
Ordin nr. 470/2010 din 11/05/2010 pentru modificarea și completarea Normelor de aplicare a
prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind
concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări
de Sănătate nr. 60/32/2006 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 312 din
12/05/2010 Actul a intrat in vigoare la data de 12 mai 2010 |
|
Nr. 430/470
Ministerul Sănătății
Casa Națională de Asigurări de
Sănătate
Având în vedere:
- Referatul de aprobare
nr. C.S.A. 4.657;
- Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 118/2008 privind modificarea și completarea unor acte
normative în vederea eliminării legăturilor dintre nivelul unor drepturi de
asistență socială și nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în
plată, aprobată cu completări prin Legea nr. 161/2009,
în temeiul
dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma
în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7
alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și
funcționarea Ministerului Sănătății și ale art. 17 alin. (5) din Statutul
Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.
972/2006, cu modificările și completările ulterioare,
ministrul
sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit
următorul ordin:
Art. I. - Normele de
aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005
privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate
prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de
Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 147 în 16 februarie 2006, cu modificările și
completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Articolul 6 se abrogă.
2. La articolul 12,
alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 12.
- (1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art.
2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005,
aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu
modificările și completările ulterioare, este de o lună realizată în ultimele
12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical. În înțelesul
prezentelor norme, se consideră o lună de stagiu de cotizare realizat în
ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical
situația în care sunt realizate cel puțin 22 de zile de stagiu de
cotizare."
3. La articolul 12, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
"(11)
Stagiul minim de cotizare se constituie și din însumarea perioadelor pentru
care s-a achitat contribuția pentru concedii și indemnizații de către angajator
sau, după caz, de către asigurat, respectiv de către fondul de asigurare pentru
accidente de muncă și boli profesionale sau bugetul asigurărilor pentru
șomaj."
4. La articolul 12,
alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2) Se
asimilează stagiului de cotizare perioadele în care persoanele asigurate au
beneficiat de concediu și indemnizație pentru creșterea copilului în vârstă de
până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, potrivit
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea
familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin
Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, respectiv
perioadele în care persoanele asigurate au beneficiat de drepturile prevăzute
la art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și
promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și
completările ulterioare."
5. La articolul 12,
alineatul (3) se abrogă.
6. La articolul 12
alineatul (4), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:
"c) a
urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii,
pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora cu
examen de licență sau de diplomă organizat în prima sesiune. Dovada absolvirii
cursurilor de zi ale învățământului universitar se face cu diplomele eliberate
de instituțiile autorizate, în condițiile legii. Dovada duratei normale a
studiilor respective se face cu diploma de absolvire, foaia matricolă sau cu
adeverință eliberată de instituția de învățământ superior."
7. La articolul 17, după
alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu
următorul cuprins:
"(21)
Pentru certificatele medicale «în continuare», data acordării nu poate fi mai
mare decât data la care se termină valabilitatea certificatelor de concediu
medical acordate anterior pentru aceeași afecțiune."
8. La articolul 17,
alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(3) În
situația imposibilității prezentării asiguratului la medic se pot acorda
certificate de concediu medical cu retroactivitate de 24 de ore numai în cazul
certificatelor de concediu medical «inițial»."
9. La articolul 17, după
alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5)
Pentru persoanele care intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului
președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008
pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea în cadrul
sistemului de asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în
aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului privind aplicarea
regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariați, cu
lucrătorii independenți și cu familiile acestora care se deplasează în cadrul
Comunității, precum și a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 de stabilire a
normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71, cu modificările și
completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate pot elibera
certificatele de incapacitate de muncă la o dată ulterioară, dar nu mai târziu
de 30 zile de la data la care a fost primit raportul medical întocmit
corect."
10. La articolul 18,
alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2)
Fac excepție de la prevederile alin. (1) situațiile în care durata internării
cuprinde perioade din două sau mai multe luni calendaristice, caz în care
medicul curant va acorda lunar certificatul de concediu medical."
11. Articolul 181
se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
181. - (1) La externarea pacientului din spital, medicul curant
eliberează certificatul de concediu medical în condițiile art. 18, cu
înscrierea codului de indemnizație corespunzător, cu excepția codului de
indemnizație de urgență (06).
(2) Pentru
situațiile în care certificatul medical acordat pentru perioada internării în
spital are înscris codul de indemnizație de urgență (06), este obligatorie
eliberarea unui nou certificat medical pentru perioada acordată la
externare."
12. După articolul 24 se
introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:
"Art.
241. - (1) Prevederile art. 24 nu sunt aplicabile persoanelor care
intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului președintelui Casei Naționale
de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008, cu modificările și completările
ulterioare.
(2) Durata
de acordare a concediului și a indemnizației pentru incapacitate de muncă este
cea transmisă de instituția de la locul de ședere."
13. Articolul 25 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
25. - (1) Medicii de familie au dreptul de a elibera certificate de concediu
medical pentru incapacitate temporară de muncă cu durata de cel mult 10 zile
calendaristice, în una sau mai multe etape.
(2) În cazul
menținerii incapacității temporare de muncă pentru aceeași afecțiune, concediul
medical se poate prelungi de către medicul curant din ambulatoriul de
specialitate sau spital, în caz de internare, în etape succesive de maximum 30
de zile calendaristice, până la 90 de zile calendaristice în decursul unui an,
socotit de la prima zi de îmbolnăvire.
(3) Durata
cumulată a concediilor medicale acordate de medicul de familie pentru un
asigurat pentru incapacitate temporară de muncă nu poate depăși 30 de zile
calendaristice în ultimul an, socotite de la prima zi de îmbolnăvire,
indiferent de cauza acesteia. După totalizarea a 30 de zile calendaristice
acordate de către medicul de familie, eliberarea certificatelor de concediu
medical se va face numai de către medicul curant din ambulatoriul de
specialitate sau spital, în caz de internare, cu încadrarea în duratele maxime
prevăzute de lege."
14. La articolul 30,
alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2) În
situația în care durata internării cuprinde perioade din două sau mai multe
luni calendaristice, medicul curant va acorda lunar certificatul de concediu
medical."
15. După articolul 33 se
introduce un nou articol, articolul 331, cu următorul cuprins:
"Art.
331. - Prevederile art. 32 și 33 nu sunt aplicabile persoanelor care
intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului președintelui Casei Naționale
de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008, cu modificările și completările
ulterioare."
16. La articolul 37, după
alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu
următorul cuprins:
"(3) În
situația în care unui asigurat i se acordă în aceeași lună două certificate de
concediu medical, care se suprapun pentru o anumită perioadă, indemnizația se
calculează după cum urmează:
a) pentru
primul certificat de concediu medical, indemnizația se va calcula numai pentru
zilele cuprinse între data începerii valabilității acestuia și data începerii
valabilității celui de-al doilea certificat medical, iar pentru zilele rămase
peste care se suprapune perioada celui de-al doilea certificat medical se va
înscrie în rubrica «Observații» a certificatului de concediu medical
«Suprapunere cu CM seria ..... nr. ..............»;
b) pentru al
doilea certificat medical, a cărui începere se suprapune peste perioada de
valabilitate a primului certificat medical, indemnizația se calculează în mod
corespunzător, pentru toate zilele cuprinse în perioada de valabilitate a
acestuia.
(4) În
situația în care unui asigurat i se acordă certificat de concediu medical
pentru o anumită perioadă, iar asiguratul dorește să își reia activitatea
profesională înainte de expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de
concediu medical, este obligatorie modificarea acestuia, în mod corespunzător,
de către medicul prescriptor."
17. Articolul 38 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
38. - (1) Plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate au obligația
să elibereze asiguratului adeverințe din care să rezulte numărul de zile de
concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12
luni, în vederea acordării certificatelor de concediu medical.
(2) Pentru a
beneficia de certificate de concediu medical, persoanele prevăzute la art. 5 au
obligația de a solicita adeverința prevăzută la alin. (1) de la casele de
asigurări de sănătate la care aceștia au depus declarația de asigurare pentru
concedii și indemnizații."
18. După articolul 53 se
introduce un nou articol, articolul 531, cu următorul cuprins:
"Art.
531. - (1) Beneficiază de concediu medical pentru îngrijirea
copilului bolnav care primește servicii medicale pe teritoriul unui stat membru
în UE/SEE unul dintre părinți, tutorele, asiguratul căruia i s-a încredințat
copilul spre creștere și educare sau în plasament familial și care însoțește
copilul, pe durata spitalizării acestuia.
(2)
Certificatul de concediu medical se eliberează de medicul curant, pe baza actelor
doveditoare traduse și autentificate, în condițiile și până la duratele maxime
prevăzute de lege, dar nu mai târziu de 15 zile de la data revenirii în
țară."
19. Articolul 65 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
65. - Durata concediilor pentru tuberculoză, neoplazii, SIDA, a concediilor
pentru sarcină și lăuzie, îngrijirea copilului bolnav, pentru reducerea
timpului de muncă și pentru carantină, precum și pentru risc maternal nu
diminuează numărul zilelor de concediu medical acordate unui asigurat pentru
celelalte afecțiuni."
20. La articolul 67,
alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
67. - (1) Certificatul de concediu medical se prezintă plătitorului până cel
mai târziu la data de 5 a lunii următoare celei pentru care a fost acordat
concediul. Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2), art. 23 alin. (2) și la
art. 32 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005,
aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu
modificările și completările ulterioare, vor atașa la certificatul de concediu
medical Cererea-tip privind solicitarea indemnizației de asigurări sociale de
sănătate, al cărei model este prezentat în anexa nr. 9."
21. La articolul 69,
alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
69. - (1) În situația în care la stabilirea celor 6 luni din care, potrivit
prevederilor art. 68, se constituie baza de calcul a indemnizațiilor se
utilizează perioadele asimilate stagiului de cotizare prevăzute la art. 12
alin. (2) și (4), veniturile care se iau în considerare sunt:
a)
indemnizația lunară pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau,
în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, potrivit Ordonanței de
urgență a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări și completări
prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare,
respectiv indemnizația pentru creșterea copilului cu handicap cu vârsta
cuprinsă între 3 și 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006, republicată, cu
modificările și completările ulterioare;
b) indemnizațiile
de asigurări sociale de care au beneficiat asigurații, potrivit Ordonanței de
urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin
Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare;
c) salariul
de bază minim brut pe țară, din perioadele respective, pentru situațiile
prevăzute la art. 12 alin. (4) lit. b) și c)."
22. La articolul 69,
alineatul (2) se abrogă.
23. Articolul 72 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
72. - (1) Pentru persoana care se află în două sau mai multe situații dintre
cele prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B din Ordonanța de urgență a
Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.
399/2006, cu modificările și completările ulterioare, și care desfășoară
activitatea la mai mulți angajatori, la fiecare fiind asigurată conform acestei
ordonanțe de urgență, indemnizațiile se calculează și se plătesc, după caz, de
fiecare angajator. În această situație primele două exemplare originale ale
certificatului de concediu medical se prezintă spre calcul angajatorului la
care asiguratul are venitul cel mai mare, iar la celălalt/ceilalți
angajator/angajatori se prezintă cele două exemplare în copii certificate de
către medicul prescriptor.
(2) Pe
copiile certificate se va înscrie «Conform cu originalul» și se va aplica
ștampila unității, parafa și semnătura medicului prescriptor, precum și, după
caz, parafa și semnătura medicului șef de secție, în cazul concediului medical
acordat la externare pentru o perioada mai mare de 7 zile.
(3)
Angajatorii plătitori au obligația respectării prevederilor art. 1."
24. La articolul 77,
alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(5) Pe
baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanțarea de plată, ordinul de plată,
borderoul ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz,
comunicarea de respingere a plății prevăzută în anexa nr. 15. În termen de 30
zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurări de sănătate va
efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de
respingere a plății."
25. Articolul 81 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
81. - (1) Asigurații au obligația de a înștiința plătitorii de indemnizații de
asigurări sociale de sănătate privind apariția stării de incapacitate temporară
de muncă și privind datele de identificare, respectiv numele medicului
prescriptor și unitatea în care funcționează acesta, în termen de 24 ore de la
data acordării concediului medical. În situația în care apariția stării de
incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare,
asigurații au obligația de a înștiința plătitorii de indemnizații de asigurări
sociale de sănătate în prima zi lucrătoare.
(2)
Asigurații au obligația să completeze și să depună la medicul prescriptor o
declarație pe propria răspundere conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
(3) Medicii prescriptori
au obligația ca în declarația prevăzută la alin. (2), la rubrica «Observațiile
medicului prescriptor», să precizeze, dacă este cazul, recomandările legate de
procesul de recuperare și dacă este necesară efectuarea de tratamente de
specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale.
(4) Medicii
prescriptori au obligația ca la solicitarea plătitorilor de indemnizații de
asigurări sociale de sănătate să pună la dispoziția acestora o copie a
declarației prevăzute la alin. (2) «Conformă cu originalul».
(5)
Obligația prevăzută la alin. (4) se duce la îndeplinire de către medicul
prescriptor numai în baza unei împuterniciri date de conducătorul unității
plătitoare.
(6)
Angajatorii au obligația să transmită casei de asigurări sociale de sănătate,
în termen de maximum 6 zile de la data la care au fost înștiințați cu privire
la apariția stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor
angajate aflate în incapacitate temporară de muncă, precum și datele de
identificare, respectiv numele medicului prescriptor și unitatea în care
funcționează acesta și declarația prevăzută la alin (2), dacă au solicitat-o.
(7)
Verificarea prezenței asiguraților aflați în incapacitate temporară de muncă la
adresa de domiciliu sau la reședința indicată se poate efectua numai în
intervalul orar 8,00-11,00, 12:00-17:00, 18:00-20:00, prilej cu care se va
încheia un proces-verbal semnat de membrii comisiei și de asigurat, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 5.
(8)
Procesul-verbal prevăzut la alin. (7) poate fi contestat în termen de 30 de
zile de la data comunicării, la sediul plătitorului de indemnizații, acesta
având obligația de a răspunde în maximum 30 de zile de la data înregistrării
contestației.
(9)
Controlul privind modul de eliberare a certificatelor de concediu medical, în
condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu
modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și
completările ulterioare, se realizează pe baza unei metodologii elaborate de
CNAS în termen de 60 de zile și care va fi publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I."
26. Articolul 82 se
modifică și va avea următorul cuprins:
"Art.
82. - Indemnizațiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, în
termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era în drept să le solicite.
Cuantumul indemnizațiilor astfel solicitate se achită la nivelul cuvenit în
perioada prevăzută în certificatul medical."
27. La articolul 88, după
litera g) se introduce o nouă literă, litera g1), cu următorul
cuprins:
"g1)
Refuzul persoanelor aflate în incapacitate temporară de muncă de a se pune la
dispoziția persoanelor abilitate, pentru efectuarea verificării la adresa de
reședință;".
28. La articolul 93, după
alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu
următorul cuprins:
"(11)
Plata indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care
s-au născut anterior situațiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează până la încetarea
situației care a determinat necesitatea eliberării de certificate
medicale."
29. Anexa nr. 1 la norme se
înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
30. Anexa nr. 2 la norme se
înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
31. Anexa nr. 9 la norme se
înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
32. După anexa nr. 15 la
norme se introduc două noi anexe, respectiv anexa nr. 16, prevăzută în anexa
nr. 4 la prezentul ordin, și anexa nr. 17, prevăzută în anexa nr. 5 la
prezentul ordin.
Art. II. - Anexele nr. 1-5 fac
parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătății, Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Cseke Attila Nicolae Lucian Duță |
ANEXA
Nr. 11)
(Anexa nr. 1 la norme)
Casa de
Asigurări de sănătate ...........................
Nr.
|_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|
DECLARAȚIE inițială [ ] rectificativă [
]
Privind evidența obligațiilor de plată către bugetul Fondului Național
Unic de Asigurări Sociale de Sănătate pentru concedii și indemnizații
pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|
___________
1) Anexa nr. 1
este reprodusă în facsimil.
A. Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| B. CUI (cod fiscal) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| C. Nr. înreg. Reg. Comerțului |_|_|_| / |_|_|_|_|_| / |_|_|_|_| D. Nr. Angajați |_|_|_|_|_|_| E. Total fond salarii brute realizate |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| F. Total contribuții pentru concedii și |_|_|_|_|_|_|_|_|_| indemnizații calculate la fond salarii G. Total indemnizații suportate din FAAMBP |_|_|_|_|_|_|_|_|_| H. Total contribuții pentru concedii și |_|_|_|_|_|_|_|_|_| indemnizații datorate pentru indemnizațiile suportate din FAAMBP I. Total contribuții datorate FNUASS pentru concedii și indemnizații |_|_|_|_|_|_|_|_|_| J. Total cuantum prestații de suportat din FNUASS pentru concedii |_|_|_|_|_|_|_|_|_| și indemnizații Total zile Suma Total zile Suma din Nr. Total zile prestații suportată prestații F.N.U.A.S.S pentru Din care: Cazuri prestații suportate de din concedii și de angajator F.N.U.A.S.S indemnizații angajator J1. Indemnizații pentru incapacitate temporară |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| de muncă J2. Prevenire îmbolnăvire |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| J3. Sarcină și lăuzie |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| J4. Îngrijire copil bolnav |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| J5. Indemnizație de risc maternal |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_| K. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii și indemnizații din luna/lunile anterioare |_|_|_|_|_|_|_|_|_| L*). Total sumă recuperată de angajator din contribuția lunii curente |_|_|_|_|_|_|_|_|_| M. Total sumă de virat la FNUASS pentru concedii și indemnizații |_|_|_|_|_|_|_|_|_| N. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii și indemnizații |_|_|_|_|_|_|_|_|_| O. Adresă angajator Localitatea: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Strada: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_| Bl. |_|_|_|_|_|_| Sc. |_|_|_|_| Et. |_|_| Ap. |_|_|_|_| Tel:. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Județ: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sector: |_|_| E-mail: |.......................................................| P. Conturi bancare Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cont: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Cont: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Sub sancțiunile aplicate falsului în acte publice, declar că am examinat această declarație și în conformitate cu informațiile furnizate o declar corectă și completă. Numele ................................... Prenumele ...................................... Data ...................... Funcție**) ................................................................................ Semnătura și ștampila ......................................... Nr. total de file Anexa 2 |_|_|_| ___________ *) Sumele recuperate din contribuția lunii curente sunt sumele pentru care nu se depune cerere de restituire la CAS **) Director General sau altă persoană autorizată ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Declarație nominală pe suport magnetic |_| Nr. Dischete/CD-ROM |_|_|│ │Declarație nominală transmisă pe cale electronică |_| │ │Verificat corectitudinea fișierelor: Nume: .................................... Semnătură ..............│ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ |
ANEXA
Nr. 21)
(Anexa nr. 2 la norme)
Casa de
Asigurări de sănătate ...........................
Nr.
|_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|
DECLARAȚIE inițială |_| rectificativă
|_|
privind evidența nominală a asiguraților care au beneficiat de
concedii și indemnizații pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|
___________
1) Anexa nr. 2
este reprodusă în facsimil.
Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| CUI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| ┌────────┐┌─────────────────┐┌───────────────────────────────┐┌────────────────────┐┌────────────────┐┌─────────────────────┐ │Nr. crt.││Tip rectificare*)││ Nume/Prenume asigurat ││ CNP asigurat ││Luat în evidență││ Zile lucrătoare │ └────────┘└─────────────────┘└───────────────────────────────┘└────────────────────┘│la CAS .........│└─────────────────────┘ ┌────────────────────┐│ │┌─────────────────────┐ │ CNP copii ││ ││Total zile lucrătoare│ └────────────────────┘└────────────────┘└─────────────────────┘ |_|_|_|_| |_____| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_| ┌────────────────────────────┐ ┌────────────────┐ │Serie și număr Certificat de│ |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ Serie și număr │ |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ Concediu Medical │ │ Certificat de │ └────────────────────────────┘ │Concediu Medical│ │ Inițial**) │ └────────────────┘ ┌──────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────────┐ ┌──────────────┐ │ Data │ |_|_|_|_|_|_|_|_| │ Cod │ |_|_| │ Zile prestații │ │Zile prestații│ │acordării │ Z Z L L A A A A │indemnizație│ │ suportate de │ |_| │suportate din │ |_|_| └──────────┘ └────────────┘ │ angajator │ │ FNUASS │ └────────────────┘ └──────────────┘ ┌──────────┐ ┌────────────────┐ ┌───────────────┐ │ Locul de │ Medic |_| Spital |_| Ambulatoriu |_| CAS |_| │ Suma suportată │ |_|_|_|_|_| │Suma suportată │ |_|_|_|_|_| │prescriere│ de familie │ de angajator │ │ din FNUASS │ └──────────┘ └────────────────┘ │pentru concedii│ │și indemnizații│ └───────────────┘ ┌──────────┐ ┌────────────┐ ┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐ │ Valabil │ |_|_|_|_|_|_|_|_| │Valabil până│ |_|_|_|_|_|_|_|_| │ Cod urgență***) │ |_|_|_| │ Cod boală***) │ |_|_| │de la ....│ Z Z L L A A A A │la .........│ Z Z L L A A A A │medico-chirurgicală│ │infecto-contagioasă│ └──────────┘ └────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘ ┌─────────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────┐ │Venituri luate în│ |_|_|_|_|_|_| │Zile bază de│ |_|_|_| │ Nr. Aviz │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_| │ baza de calcul │ │ calcul │ │medic expert│ └─────────────────┘ └────────────┘ └────────────┘ ┌─────────────────┐ ┌────────────┐ │ Media zilnică │ |_|_|_|_|_| |_|_| │ Total zile │ |_|_| │a bazei de calcul│ │ prestații │ └─────────────────┘ └────────────┘ Semnătura/Ștampilă .................... ___________ *) M = modificare; A = adăugare asigurat; S = ștergere asigurat **) Se completează cu seria și numărul Certificatului de concediu medical inițial numai în cazul concediului medical "în continuare" ***) Se completează după caz, cu codul de urgență medico-chirurgicală respectiv codul de boală infecto-contagioasă, prevăzute în HG nr. 1.186/2000. |
ANEXA
Nr. 3
(Anexa nr. 9 la norme)
Casa
Națională de Asigurări de Sănătate
Casa de
Asigurări Sănătate ...........
Nr.
|_|_|_|_|_| din: |_|_|_|_|_|_|_|_|
CERERE-TIP
privind solicitarea indemnizației de asigurări sociale de sănătate
1. Date privind solicitantul Numele Prenumele |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| B.I./C.I Seria |_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Eliberat de |_|_|_|_| La data |_|_|_|_|_|_| Z Z L L A A CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Adresa: Localitatea Str. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Nr. Bl. Sc. Ap. Sectorul |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_|_|_| |_|_| ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 2. Calitatea solicitantului [ ] Asociat unic [ ] Asociați [ ] Comanditari [ ] Acționari [ ] Administrator sau manageri care au încheiat contract de administrare sau management [ ] Membrii ai asociațiilor familiale [ ] Persoană autorizată să desfășoare activități independente [ ] Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare [ ] Persoanele preluate în plată, prevăzute la art. 23 alin. (2) și art. 32 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare Declarație/Contract de asigurare pentru concedii și indemnizații nr. |_|_|_|_|_| din |_|_|_|_|_|_|_|_| ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 3. Plata solicitată ACTE NECESARE: A. Indemnizația pentru: - Certificat de concediu medical 1) Incapacitate temporară de muncă Seria |_|_|_|_| [ ] Boală obișnuită Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| [ ] Urgență medico-chirurgicală Data acordării |_|_|_|_|_|_|_|_| [ ] Boală infectocontagioasă de grup A [ ] Boală cardiovasculară [ ] Tuberculoză [ ] Neoplazie [ ] SIDA 2) Prevenire îmbolnăvire: - Certificat de concediu medical cu avizul medicului [ ] Reducerea timpului de muncă cu o pătrime din expert durata normală - Certificat eliberat de D.S.P. [ ] Carantină 3) [ ] Maternitate 4) [ ] Îngrijirea copilului bolnav până la împlinirea vârstei - Certificat de naștere copil (copie și original) de 7 ani sau pentru îngrijirea copilului cu handicap - Certificat persoană cu handicap (copie și original) pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea - Declarație pe propria răspundere care atestă că celălalt vârstei de 18 ani părinte sau susținător legal nu execută concomitent dreptul CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| 5) [ ] Risc maternal B. Indemnizația cuvenită pentru luna în curs și - Certificat de concediu medical cu avizul medicului de neachitată asiguratului decedat medicina muncii - Certificat de deces Seria |_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| - Actul de stare civilă care atestă calitatea de soț/copil/părinte sau, în lipsa acestora, de persoana care dovedește că l-a îngrijit pe asigurat până la data decesului Data |_|_|_|_|_|_|_|_| Semnătura solicitantului .................... ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── 4. Date privind achitarea obligațiilor de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații (Se completează de către plătitorul de drepturi.) A. Stagiul de cotizare (perioada de contribuție) realizat în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical de la |_|_|_|_|_|_|_|_| la |_|_|_|_|_|_|_|_| B. Veniturile pentru care s-a achitat contribuția individuală de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații în ultimele 6 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Media veniturilor lunare |_|_|_|_|_|_| lei |_|_|_|_|_|_| lei C. Număr zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, în ultimele 12 luni (cu excepția concediului medical pentru tuberculoză, neoplazii, SIDA, maternitate, îngrijirea copilului bolnav) |_|_|_| zile ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── |
ANEXA
Nr. 4
(Anexa nr. 16 la norme)
DECLARAȚIE
Subsemnatul/a, ............................................... angajat(ă) al/a
................................................, cu sediul ...........................................,
(se va specifica adresa angajatorului) cetățean ...........................,
născut(ă) la data de ................, în localitatea ...........,
domiciliat(ă) în ......................, str. .................. nr. ........,
bl. ........, sc. ........, et. ......, ap. ......., sectorul/județul
................................, posesor(oare) al/a ..............., seria
........ nr. ...................., eliberat(ă) de
..................................................... la data de
..............................................., cod numeric personal
................................................., cunoscând dispozițiile art.
292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria
răspundere următoarele:
Pe perioada
valabilității concediului medical seria
........................................... nr. ...........................,
acordat în data de ..............................................., voi locui
la adresa de resedință din:
Str.
..................... nr. ........, bl. ........, sc. ........, et. ......, ap.
......., sectorul/județul .................
Prin
prezenta declar că sunt de acord cu următoarele condiții de eliberare a
concediului medical:
- să anunț
angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate cu
privire la incapacitatea temporară de muncă, precum și datele medicului care a
eliberat certificatul de concediu medical, în primele 24 de ore de la obținerea
acestuia, sau în situația în care apariția stării de incapacitate temporară de
muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, să anunț
angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate în
prima zi lucrătoare;
- să menționez adresa de
reședință pentru perioada concediului medical;
- să fiu prezent la
adresa de reședință indicată pe toată perioada concediului medical, cu excepția
situațiilor justificate cu documente medicale pentru efectuarea de tratamente
de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale;
- pe durata valabilității
concediului medical pot fi vizitat la adresa indicată, în intervalele orare
08,00-11,00; 12,00-17,00 și 18,00-20,00, de persoanele abilitate, desemnate în
conformitate cu legislația în vigoare, obligându-mă să mă legitimez.
În cazul
nerespectării acestor condiții, voi suporta rigorile legislației în vigoare.
┌─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐ │ OBSERVAȚIILE │ │ │MEDICULUI PRESCRIPTOR│ │ └─────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘ Declarant Data ................................ ......................... (numele, prenumele și semnătura) |
ANEXA
Nr. 5
(Anexa nr. 17 la norme)
- Model -
Nr.
............ din .............
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
Subsemnații
................................., (numele și prenumele) din cadrul
.................................. (instituția) și
................................... din cadrul ..................................................................,
(instituția) în baza ........................... (temeiul legal) și
împuterniciți prin ..........................., (act administrativ nr. ...) am
constatat că asiguratul ..............................................................
(numele și prenumele), domiciliat în ........................., posesor al
............ seria ............ nr. ........, CNP
......................................, a fost/nu a fost prezent în ziua de
.................., ora ..............., la adresa indicată în declarația dată
la data de ......................., odată cu eliberarea certificatului de
concediu medical seria .................... nr. ................
Prezentul
proces-verbal de constatare a fost întocmit în două exemplare, din care unul
rămâne la ................................. și unul la
.............................................. .
Prezentul
proces-verbal poate fi contestat în termen de 30 de zile de la data
comunicării, la sediul plătitorului de indemnizație.
Întocmit (numele, prenumele și semnătura): Asigurat (numele, prenumele și semnătura): 1. ....................................... 2. ....................................... |