Casa Națională a Asigurărilor de Sănătate

 

 

Ordin nr. 470/2010

din 11/05/2010

 

pentru modificarea și completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006

 

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 312 din 12/05/2010

 

Actul a intrat in vigoare la data de 12 mai 2010

 

 

 

    Nr. 430/470

 

    Ministerul Sănătății

    Casa Națională de Asigurări de Sănătate

 

    Având în vedere:

   - Referatul de aprobare nr. C.S.A. 4.657;

   - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare;

   - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/2008 privind modificarea și completarea unor acte normative în vederea eliminării legăturilor dintre nivelul unor drepturi de asistență socială și nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, aprobată cu completări prin Legea nr. 161/2009,

    în temeiul dispozițiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății și ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările și completările ulterioare,

 

    ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:

 

   Art. I. - Normele de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 60/32/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 în 16 februarie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

   1. Articolul 6 se abrogă.

   2. La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 12. - (1) Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, este de o lună realizată în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical. În înțelesul prezentelor norme, se consideră o lună de stagiu de cotizare realizat în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical situația în care sunt realizate cel puțin 22 de zile de stagiu de cotizare."

   3. La articolul 12, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

    "(11) Stagiul minim de cotizare se constituie și din însumarea perioadelor pentru care s-a achitat contribuția pentru concedii și indemnizații de către angajator sau, după caz, de către asigurat, respectiv de către fondul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale sau bugetul asigurărilor pentru șomaj."

   4. La articolul 12, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "(2) Se asimilează stagiului de cotizare perioadele în care persoanele asigurate au beneficiat de concediu și indemnizație pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, respectiv perioadele în care persoanele asigurate au beneficiat de drepturile prevăzute la art. 12 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare."

   5. La articolul 12, alineatul (3) se abrogă.

   6. La articolul 12 alineatul (4), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "c) a urmat cursurile de zi ale învățământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective, cu condiția absolvirii acestora cu examen de licență sau de diplomă organizat în prima sesiune. Dovada absolvirii cursurilor de zi ale învățământului universitar se face cu diplomele eliberate de instituțiile autorizate, în condițiile legii. Dovada duratei normale a studiilor respective se face cu diploma de absolvire, foaia matricolă sau cu adeverință eliberată de instituția de învățământ superior."

   7. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:

    "(21) Pentru certificatele medicale «în continuare», data acordării nu poate fi mai mare decât data la care se termină valabilitatea certificatelor de concediu medical acordate anterior pentru aceeași afecțiune."

   8. La articolul 17, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "(3) În situația imposibilității prezentării asiguratului la medic se pot acorda certificate de concediu medical cu retroactivitate de 24 de ore numai în cazul certificatelor de concediu medical «inițial»."

   9. La articolul 17, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:

    "(5) Pentru persoanele care intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind utilizarea în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariați, cu lucrătorii independenți și cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunității, precum și a Regulamentului (CEE) nr. 574/72 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71, cu modificările și completările ulterioare, casele de asigurări de sănătate pot elibera certificatele de incapacitate de muncă la o dată ulterioară, dar nu mai târziu de 30 zile de la data la care a fost primit raportul medical întocmit corect."

   10. La articolul 18, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "(2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) situațiile în care durata internării cuprinde perioade din două sau mai multe luni calendaristice, caz în care medicul curant va acorda lunar certificatul de concediu medical."

   11. Articolul 181 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 181. - (1) La externarea pacientului din spital, medicul curant eliberează certificatul de concediu medical în condițiile art. 18, cu înscrierea codului de indemnizație corespunzător, cu excepția codului de indemnizație de urgență (06).

    (2) Pentru situațiile în care certificatul medical acordat pentru perioada internării în spital are înscris codul de indemnizație de urgență (06), este obligatorie eliberarea unui nou certificat medical pentru perioada acordată la externare."

   12. După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:

    "Art. 241. - (1) Prevederile art. 24 nu sunt aplicabile persoanelor care intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008, cu modificările și completările ulterioare.

    (2) Durata de acordare a concediului și a indemnizației pentru incapacitate de muncă este cea transmisă de instituția de la locul de ședere."

   13. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 25. - (1) Medicii de familie au dreptul de a elibera certificate de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă cu durata de cel mult 10 zile calendaristice, în una sau mai multe etape.

    (2) În cazul menținerii incapacității temporare de muncă pentru aceeași afecțiune, concediul medical se poate prelungi de către medicul curant din ambulatoriul de specialitate sau spital, în caz de internare, în etape succesive de maximum 30 de zile calendaristice, până la 90 de zile calendaristice în decursul unui an, socotit de la prima zi de îmbolnăvire.

    (3) Durata cumulată a concediilor medicale acordate de medicul de familie pentru un asigurat pentru incapacitate temporară de muncă nu poate depăși 30 de zile calendaristice în ultimul an, socotite de la prima zi de îmbolnăvire, indiferent de cauza acesteia. După totalizarea a 30 de zile calendaristice acordate de către medicul de familie, eliberarea certificatelor de concediu medical se va face numai de către medicul curant din ambulatoriul de specialitate sau spital, în caz de internare, cu încadrarea în duratele maxime prevăzute de lege."

   14. La articolul 30, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "(2) În situația în care durata internării cuprinde perioade din două sau mai multe luni calendaristice, medicul curant va acorda lunar certificatul de concediu medical."

   15. După articolul 33 se introduce un nou articol, articolul 331, cu următorul cuprins:

    "Art. 331. - Prevederile art. 32 și 33 nu sunt aplicabile persoanelor care intră în câmpul personal de aplicare a Ordinului președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 592/2008, cu modificările și completările ulterioare."

   16. La articolul 37, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (3) și (4), cu următorul cuprins:

    "(3) În situația în care unui asigurat i se acordă în aceeași lună două certificate de concediu medical, care se suprapun pentru o anumită perioadă, indemnizația se calculează după cum urmează:

    a) pentru primul certificat de concediu medical, indemnizația se va calcula numai pentru zilele cuprinse între data începerii valabilității acestuia și data începerii valabilității celui de-al doilea certificat medical, iar pentru zilele rămase peste care se suprapune perioada celui de-al doilea certificat medical se va înscrie în rubrica «Observații» a certificatului de concediu medical «Suprapunere cu CM seria ..... nr. ..............»;

    b) pentru al doilea certificat medical, a cărui începere se suprapune peste perioada de valabilitate a primului certificat medical, indemnizația se calculează în mod corespunzător, pentru toate zilele cuprinse în perioada de valabilitate a acestuia.

    (4) În situația în care unui asigurat i se acordă certificat de concediu medical pentru o anumită perioadă, iar asiguratul dorește să își reia activitatea profesională înainte de expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de concediu medical, este obligatorie modificarea acestuia, în mod corespunzător, de către medicul prescriptor."

   17. Articolul 38 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 38. - (1) Plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate au obligația să elibereze asiguratului adeverințe din care să rezulte numărul de zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă avute în ultimele 12 luni, în vederea acordării certificatelor de concediu medical.

    (2) Pentru a beneficia de certificate de concediu medical, persoanele prevăzute la art. 5 au obligația de a solicita adeverința prevăzută la alin. (1) de la casele de asigurări de sănătate la care aceștia au depus declarația de asigurare pentru concedii și indemnizații."

   18. După articolul 53 se introduce un nou articol, articolul 531, cu următorul cuprins:

    "Art. 531. - (1) Beneficiază de concediu medical pentru îngrijirea copilului bolnav care primește servicii medicale pe teritoriul unui stat membru în UE/SEE unul dintre părinți, tutorele, asiguratul căruia i s-a încredințat copilul spre creștere și educare sau în plasament familial și care însoțește copilul, pe durata spitalizării acestuia.

    (2) Certificatul de concediu medical se eliberează de medicul curant, pe baza actelor doveditoare traduse și autentificate, în condițiile și până la duratele maxime prevăzute de lege, dar nu mai târziu de 15 zile de la data revenirii în țară."

   19. Articolul 65 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 65. - Durata concediilor pentru tuberculoză, neoplazii, SIDA, a concediilor pentru sarcină și lăuzie, îngrijirea copilului bolnav, pentru reducerea timpului de muncă și pentru carantină, precum și pentru risc maternal nu diminuează numărul zilelor de concediu medical acordate unui asigurat pentru celelalte afecțiuni."

   20. La articolul 67, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 67. - (1) Certificatul de concediu medical se prezintă plătitorului până cel mai târziu la data de 5 a lunii următoare celei pentru care a fost acordat concediul. Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2), art. 23 alin. (2) și la art. 32 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, vor atașa la certificatul de concediu medical Cererea-tip privind solicitarea indemnizației de asigurări sociale de sănătate, al cărei model este prezentat în anexa nr. 9."

   21. La articolul 69, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 69. - (1) În situația în care la stabilirea celor 6 luni din care, potrivit prevederilor art. 68, se constituie baza de calcul a indemnizațiilor se utilizează perioadele asimilate stagiului de cotizare prevăzute la art. 12 alin. (2) și (4), veniturile care se iau în considerare sunt:

    a) indemnizația lunară pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, respectiv indemnizația pentru creșterea copilului cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani, potrivit Legii nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

    b) indemnizațiile de asigurări sociale de care au beneficiat asigurații, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare;

    c) salariul de bază minim brut pe țară, din perioadele respective, pentru situațiile prevăzute la art. 12 alin. (4) lit. b) și c)."

   22. La articolul 69, alineatul (2) se abrogă.

   23. Articolul 72 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 72. - (1) Pentru persoana care se află în două sau mai multe situații dintre cele prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, și care desfășoară activitatea la mai mulți angajatori, la fiecare fiind asigurată conform acestei ordonanțe de urgență, indemnizațiile se calculează și se plătesc, după caz, de fiecare angajator. În această situație primele două exemplare originale ale certificatului de concediu medical se prezintă spre calcul angajatorului la care asiguratul are venitul cel mai mare, iar la celălalt/ceilalți angajator/angajatori se prezintă cele două exemplare în copii certificate de către medicul prescriptor.

    (2) Pe copiile certificate se va înscrie «Conform cu originalul» și se va aplica ștampila unității, parafa și semnătura medicului prescriptor, precum și, după caz, parafa și semnătura medicului șef de secție, în cazul concediului medical acordat la externare pentru o perioada mai mare de 7 zile.

    (3) Angajatorii plătitori au obligația respectării prevederilor art. 1."

   24. La articolul 77, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:

    "(5) Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanțarea de plată, ordinul de plată, borderoul ordinelor de plată prevăzut în anexa nr. 14 sau, după caz, comunicarea de respingere a plății prevăzută în anexa nr. 15. În termen de 30 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurări de sănătate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a plății."

   25. Articolul 81 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 81. - (1) Asigurații au obligația de a înștiința plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate privind apariția stării de incapacitate temporară de muncă și privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor și unitatea în care funcționează acesta, în termen de 24 ore de la data acordării concediului medical. În situația în care apariția stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, asigurații au obligația de a înștiința plătitorii de indemnizații de asigurări sociale de sănătate în prima zi lucrătoare.

    (2) Asigurații au obligația să completeze și să depună la medicul prescriptor o declarație pe propria răspundere conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.

    (3) Medicii prescriptori au obligația ca în declarația prevăzută la alin. (2), la rubrica «Observațiile medicului prescriptor», să precizeze, dacă este cazul, recomandările legate de procesul de recuperare și dacă este necesară efectuarea de tratamente de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale.

    (4) Medicii prescriptori au obligația ca la solicitarea plătitorilor de indemnizații de asigurări sociale de sănătate să pună la dispoziția acestora o copie a declarației prevăzute la alin. (2) «Conformă cu originalul».

    (5) Obligația prevăzută la alin. (4) se duce la îndeplinire de către medicul prescriptor numai în baza unei împuterniciri date de conducătorul unității plătitoare.

    (6) Angajatorii au obligația să transmită casei de asigurări sociale de sănătate, în termen de maximum 6 zile de la data la care au fost înștiințați cu privire la apariția stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate în incapacitate temporară de muncă, precum și datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor și unitatea în care funcționează acesta și declarația prevăzută la alin (2), dacă au solicitat-o.

    (7) Verificarea prezenței asiguraților aflați în incapacitate temporară de muncă la adresa de domiciliu sau la reședința indicată se poate efectua numai în intervalul orar 8,00-11,00, 12:00-17:00, 18:00-20:00, prilej cu care se va încheia un proces-verbal semnat de membrii comisiei și de asigurat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

    (8) Procesul-verbal prevăzut la alin. (7) poate fi contestat în termen de 30 de zile de la data comunicării, la sediul plătitorului de indemnizații, acesta având obligația de a răspunde în maximum 30 de zile de la data înregistrării contestației.

    (9) Controlul privind modul de eliberare a certificatelor de concediu medical, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare, se realizează pe baza unei metodologii elaborate de CNAS în termen de 60 de zile și care va fi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I."

   26. Articolul 82 se modifică și va avea următorul cuprins:

    "Art. 82. - Indemnizațiile pot fi solicitate, pe baza actelor justificative, în termen de 90 zile de la data la care beneficiarul era în drept să le solicite. Cuantumul indemnizațiilor astfel solicitate se achită la nivelul cuvenit în perioada prevăzută în certificatul medical."

   27. La articolul 88, după litera g) se introduce o nouă literă, litera g1), cu următorul cuprins:

    "g1) Refuzul persoanelor aflate în incapacitate temporară de muncă de a se pune la dispoziția persoanelor abilitate, pentru efectuarea verificării la adresa de reședință;".

   28. La articolul 93, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

    "(11) Plata indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situațiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează până la încetarea situației care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale."

   29. Anexa nr. 1 la norme se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

   30. Anexa nr. 2 la norme se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

   31. Anexa nr. 9 la norme se înlocuiește cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.

   32. După anexa nr. 15 la norme se introduc două noi anexe, respectiv anexa nr. 16, prevăzută în anexa nr. 4 la prezentul ordin, și anexa nr. 17, prevăzută în anexa nr. 5 la prezentul ordin.

   Art. II. - Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.

   Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

   

Ministrul sănătății,              Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate,
    Cseke Attila                                   Nicolae Lucian Duță
 
 

   ANEXA Nr. 11)
(Anexa nr. 1 la norme)

 

    Casa de Asigurări de sănătate ...........................

    Nr. |_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|

 

    DECLARAȚIE inițială [ ] rectificativă [ ]
Privind evidența obligațiilor de plată către bugetul Fondului Național
Unic de Asigurări Sociale de Sănătate pentru concedii și indemnizații
pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|

    ___________

   1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

   

A. Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|                 B. CUI (cod fiscal) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
C. Nr. înreg. Reg. Comerțului |_|_|_| / |_|_|_|_|_| / |_|_|_|_|                 D. Nr. Angajați |_|_|_|_|_|_|
E. Total fond salarii brute realizate |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|   F. Total contribuții pentru concedii și   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                                                     indemnizații calculate la fond salarii
G. Total indemnizații suportate din FAAMBP  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|   H. Total contribuții pentru concedii și   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                                                     indemnizații datorate pentru
                                                                     indemnizațiile suportate din FAAMBP
I. Total contribuții datorate FNUASS pentru concedii și indemnizații |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
J. Total cuantum prestații de suportat din FNUASS pentru concedii    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   și indemnizații
                                                                        Total zile    Suma      Total zile       Suma din
                                                    Nr.    Total zile    prestații  suportată    prestații  F.N.U.A.S.S pentru
                      Din care:                   Cazuri    prestații    suportate     de           din         concedii și
                                                                            de      angajator   F.N.U.A.S.S    indemnizații
                                                                         angajator
J1. Indemnizații pentru incapacitate temporară  |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
    de muncă
J2. Prevenire îmbolnăvire                       |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
J3. Sarcină și lăuzie                           |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
J4. Îngrijire copil bolnav                      |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
J5. Indemnizație de risc maternal               |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
K. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii și indemnizații din luna/lunile anterioare          |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
L*). Total sumă recuperată de angajator din contribuția lunii curente                                       |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
M. Total sumă de virat la FNUASS pentru concedii și indemnizații                                            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
N. Total sumă de recuperat de la FNUASS pentru concedii și indemnizații                                     |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
O. Adresă angajator
Localitatea: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|                   Strada: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Nr.  |_|_|_|_|_|_|   Bl. |_|_|_|_|_|_|   Sc. |_|_|_|_|   Et. |_|_|   Ap. |_|_|_|_|   Tel:. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
Județ: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|  Sector:  |_|_|  E-mail:  |.......................................................|
P. Conturi bancare        Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|              Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                          Cont:  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                          Banca: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|              Filiala: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                          Cont:  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 
Sub sancțiunile aplicate falsului în acte publice, declar că am examinat această declarație și în conformitate cu
informațiile furnizate o declar corectă și completă.
 
   Numele ................................... Prenumele ...................................... Data ......................
   Funcție**) ................................................................................
 
                         Semnătura și ștampila ......................................... Nr. total de file Anexa 2 |_|_|_|
___________
   *) Sumele recuperate din contribuția lunii curente sunt sumele pentru care nu se depune cerere de restituire la CAS
   **) Director General sau altă persoană autorizată
 
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Declarație nominală pe suport magnetic            |_|                                              Nr. Dischete/CD-ROM |_|_|│
│Declarație nominală transmisă pe cale electronică |_|                                                                       
│Verificat corectitudinea fișierelor:                     Nume: .................................... Semnătură ..............│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
 
 

   ANEXA Nr. 21)
(Anexa nr. 2 la norme)

 

    Casa de Asigurări de sănătate ...........................

    Nr. |_|_|_|_|_|_|_| din ziua |_|_| luna |_|_| anul |_|_|_|_|

 

    DECLARAȚIE inițială |_| rectificativă |_|
privind evidența nominală a asiguraților care au beneficiat de
concedii și indemnizații pentru luna |_|_| anul |_|_|_|_|

    ___________

   1) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.

   

Denumire angajator |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|                CUI |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 
┌────────┐┌─────────────────┐┌───────────────────────────────┐┌────────────────────┐┌────────────────┐┌─────────────────────┐
│Nr. crt.││Tip rectificare*)││     Nume/Prenume asigurat     ││    CNP asigurat    ││Luat în evidență││   Zile lucrătoare   
└────────┘└─────────────────┘└───────────────────────────────┘└────────────────────┘│la CAS .........│└─────────────────────┘
                                                              ┌────────────────────┐│                │┌─────────────────────┐
                                                                   CNP copii      ││                ││Total zile lucrătoare│
                                                              └────────────────────┘└────────────────┘└─────────────────────┘
|_|_|_|_| |_____| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|     |_|_|              |_|_|
                                                            |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|                        |_|_|
┌────────────────────────────┐                                          ┌────────────────┐
│Serie și număr Certificat de│ |_|_|_|_|_|  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|       │ Serie și număr │ |_|_|_|_|_|  |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
      Concediu Medical                                                │ Certificat de  
└────────────────────────────┘                                          │Concediu Medical│
                                                                           Inițial**)   
                                                                        └────────────────┘
┌──────────┐                                 ┌────────────┐             ┌────────────────┐             ┌──────────────┐
  Data   │ |_|_|_|_|_|_|_|_|                   Cod     │ |_|_|       │ Zile prestații │             │Zile prestații│
│acordării │  Z Z L L A A A A                │indemnizație│             │ suportate de   │ |_|         │suportate din │ |_|_|
└──────────┘                                 └────────────┘                angajator                     FNUASS    
                                                                        └────────────────┘             └──────────────┘
┌──────────┐                                                            ┌────────────────┐             ┌───────────────┐
│ Locul de │ Medic      |_|  Spital |_|  Ambulatoriu |_|  CAS |_|       │ Suma suportată │ |_|_|_|_|_| │Suma suportată │ |_|_|_|_|_|
│prescriere│ de familie                                                   de angajator                 din FNUASS   
└──────────┘                                                            └────────────────┘             │pentru concedii│
                                                                                                       │și indemnizații│
                                                                                                       └───────────────┘
┌──────────┐                     ┌────────────┐                         ┌───────────────────┐         ┌───────────────────┐
│ Valabil  │ |_|_|_|_|_|_|_|_|   │Valabil până│ |_|_|_|_|_|_|_|_|         Cod urgență***)  │ |_|_|_| │   Cod boală***)   │ |_|_|
│de la ....│  Z Z L L A A A A    │la .........│  Z Z L L A A A A        │medico-chirurgicală│         │infecto-contagioasă│
└──────────┘                     └────────────┘                         └───────────────────┘         └───────────────────┘
┌─────────────────┐                        ┌────────────┐               ┌────────────┐
│Venituri luate în│ |_|_|_|_|_|_|          │Zile bază de│ |_|_|_|         Nr. Aviz  │ |_|_|_|_|_|_|_|_|_|
│ baza de calcul                             calcul                  │medic expert│
└─────────────────┘                        └────────────┘               └────────────┘
┌─────────────────┐                        ┌────────────┐
  Media zilnică  │ |_|_|_|_|_|  |_|_|     │ Total zile │ |_|_|
│a bazei de calcul│                        │ prestații  
└─────────────────┘                        └────────────┘
                                                                        Semnătura/Ștampilă ....................
___________
*)   M = modificare; A = adăugare asigurat; S = ștergere asigurat
**)  Se completează cu seria și numărul Certificatului de concediu medical inițial numai în cazul concediului medical
     "în continuare"
***) Se completează după caz, cu codul de urgență medico-chirurgicală respectiv codul de boală infecto-contagioasă,
     prevăzute în HG nr. 1.186/2000.
 
 

   ANEXA Nr. 3
(Anexa nr. 9 la norme)

 

    Casa Națională de Asigurări de Sănătate

    Casa de Asigurări Sănătate ...........

    Nr. |_|_|_|_|_| din: |_|_|_|_|_|_|_|_|

 

    CERERE-TIP
privind solicitarea indemnizației de asigurări sociale de sănătate

   

   1. Date privind solicitantul
   Numele                                  Prenumele
   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   B.I./C.I Seria |_|_|_|_| Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   Eliberat de |_|_|_|_|
   La data |_|_|_|_|_|_|
            Z Z L L A A
   CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   Adresa:
   Localitatea                      Str.
   |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   Nr.          Bl.          Sc.          Ap.          Sectorul
   |_|_|_|_|    |_|_|_|_|    |_|_|_|_|    |_|_|_|_|    |_|_|
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   2. Calitatea solicitantului
   [ ] Asociat unic   [ ] Asociați   [ ] Comanditari   [ ] Acționari
   [ ] Administrator sau manageri care au încheiat contract de administrare sau management
   [ ] Membrii ai asociațiilor familiale  [ ] Persoană autorizată să desfășoare activități independente
   [ ] Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și
indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările și
completările ulterioare
   [ ] Persoanele preluate în plată, prevăzute la art. 23 alin. (2) și art. 32 alin. (1) și (2)  din Ordonanța de urgență a Guvernului
nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea
nr. 399/2006, cu modificările și completările ulterioare
   Declarație/Contract de asigurare pentru concedii și indemnizații nr. |_|_|_|_|_| din |_|_|_|_|_|_|_|_|
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   3. Plata solicitată                                                    ACTE NECESARE:
   A. Indemnizația pentru:                                                - Certificat de concediu medical
   1) Incapacitate temporară de muncă                                     Seria |_|_|_|_|
   [ ] Boală obișnuită                                                    Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
   [ ] Urgență medico-chirurgicală                                        Data acordării |_|_|_|_|_|_|_|_|
   [ ] Boală infectocontagioasă de grup A
   [ ] Boală cardiovasculară
   [ ] Tuberculoză
   [ ] Neoplazie
   [ ] SIDA
   2) Prevenire îmbolnăvire:                                              - Certificat de concediu medical cu avizul medicului
   [ ] Reducerea timpului de muncă cu o pătrime din                         expert
       durata normală                                                     - Certificat eliberat de D.S.P.
   [ ] Carantină
   3) [ ] Maternitate
   4) [ ] Îngrijirea copilului bolnav până la împlinirea vârstei          - Certificat de naștere copil (copie și original)
          de 7 ani sau pentru îngrijirea copilului cu handicap            - Certificat persoană cu handicap (copie și original)
          pentru afecțiuni intercurente până la împlinirea                - Declarație pe propria răspundere care atestă că celălalt
          vârstei de 18 ani                                                 părinte sau susținător legal nu execută concomitent
                                                                            dreptul
   CNP |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
 
   5) [ ] Risc maternal
   B. Indemnizația cuvenită pentru luna în curs și                        - Certificat de concediu medical cu avizul medicului de
      neachitată asiguratului decedat                                       medicina muncii
                                                                          - Certificat de deces
                                                                          Seria |_|_|_|_|
                                                                          Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
                                                                          - Actul de stare civilă care atestă calitatea de
                                                                            soț/copil/părinte sau, în lipsa acestora, de persoana
                                                                            care dovedește că l-a îngrijit pe asigurat până la data
                                                                            decesului
 
   Data |_|_|_|_|_|_|_|_|                                                 Semnătura solicitantului ....................
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   4. Date privind achitarea obligațiilor de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații
   (Se completează de către plătitorul de drepturi.)
   A. Stagiul de cotizare (perioada de contribuție) realizat în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul
medical
   de la |_|_|_|_|_|_|_|_| la |_|_|_|_|_|_|_|_|
   B. Veniturile pentru care s-a achitat contribuția individuală de asigurări sociale de sănătate pentru concedii și indemnizații
în ultimele 6 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   Media veniturilor lunare
   |_|_|_|_|_|_| lei |_|_|_|_|_|_| lei
   C. Număr zile de concediu medical pentru incapacitate temporară de muncă, în ultimele 12 luni (cu excepția concediului
medical pentru tuberculoză, neoplazii, SIDA, maternitate, îngrijirea copilului bolnav)
   |_|_|_| zile
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 
 

   ANEXA Nr. 4
(Anexa nr. 16 la norme)

 

    DECLARAȚIE

 

    Subsemnatul/a, ............................................... angajat(ă) al/a ................................................, cu sediul ..........................................., (se va specifica adresa angajatorului) cetățean ..........................., născut(ă) la data de ................, în localitatea ..........., domiciliat(ă) în ......................, str. .................. nr. ........, bl. ........, sc. ........, et. ......, ap. ......., sectorul/județul ................................, posesor(oare) al/a ..............., seria ........ nr. ...................., eliberat(ă) de ..................................................... la data de ..............................................., cod numeric personal ................................................., cunoscând dispozițiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, declar pe propria răspundere următoarele:

    Pe perioada valabilității concediului medical seria ........................................... nr. ..........................., acordat în data de ..............................................., voi locui la adresa de resedință din:

    Str. ..................... nr. ........, bl. ........, sc. ........, et. ......, ap. ......., sectorul/județul .................

    Prin prezenta declar că sunt de acord cu următoarele condiții de eliberare a concediului medical:

   - să anunț angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate cu privire la incapacitatea temporară de muncă, precum și datele medicului care a eliberat certificatul de concediu medical, în primele 24 de ore de la obținerea acestuia, sau în situația în care apariția stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit în zilele declarate nelucrătoare, să anunț angajatorul/plătitorul de indemnizații de asigurări sociale de sănătate în prima zi lucrătoare;

   - să menționez adresa de reședință pentru perioada concediului medical;

   - să fiu prezent la adresa de reședință indicată pe toată perioada concediului medical, cu excepția situațiilor justificate cu documente medicale pentru efectuarea de tratamente de specialitate, analize paraclinice sau alte proceduri medicale;

   - pe durata valabilității concediului medical pot fi vizitat la adresa indicată, în intervalele orare 08,00-11,00; 12,00-17,00 și 18,00-20,00, de persoanele abilitate, desemnate în conformitate cu legislația în vigoare, obligându-mă să mă legitimez.

    În cazul nerespectării acestor condiții, voi suporta rigorile legislației în vigoare.

   

┌─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
    OBSERVAȚIILE                                                             
│MEDICULUI PRESCRIPTOR│                                                        
└─────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘
 
              Declarant                                      Data
   ................................                .........................
   (numele, prenumele și semnătura)
 
 

   ANEXA Nr. 5
(Anexa nr. 17 la norme)

 

    - Model -

 

    Nr. ............ din .............

 

    PROCES-VERBAL DE CONSTATARE

 

    Subsemnații ................................., (numele și prenumele) din cadrul .................................. (instituția) și ................................... din cadrul .................................................................., (instituția) în baza ........................... (temeiul legal) și împuterniciți prin ..........................., (act administrativ nr. ...) am constatat că asiguratul .............................................................. (numele și prenumele), domiciliat în ........................., posesor al ............ seria ............ nr. ........, CNP ......................................, a fost/nu a fost prezent în ziua de .................., ora ..............., la adresa indicată în declarația dată la data de ......................., odată cu eliberarea certificatului de concediu medical seria .................... nr. ................

    Prezentul proces-verbal de constatare a fost întocmit în două exemplare, din care unul rămâne la ................................. și unul la .............................................. .

    Prezentul proces-verbal poate fi contestat în termen de 30 de zile de la data comunicării, la sediul plătitorului de indemnizație.

   

Întocmit (numele, prenumele și semnătura):                      Asigurat (numele, prenumele și semnătura):
 
1. .......................................
2. .......................................