Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei
|
Procedură din 11/01/2007 de transmitere a registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 59 din 25/01/2007 Actul a intrat in vigoare la data de 25 ianuarie 2007 |
|
I. Menţiuni cu privire la
înfiinţarea registrului general de evidenţă a salariaţilor
în format electronic
1. Au obligaţia de a înfiinţa, completa
şi transmite registrul general de evidenţă a salariaţilor
în format electronic angajatorii, persoane fizice sau juridice, astfel cum sunt
definiţi la art. 14 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul
muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Entităţile fără
personalitate juridică ale angajatorilor - sucursale, agenţii,
reprezentanţe, puncte de lucru, alte sedii secundare ale angajatorilor -
au obligaţia de a înfiinţa, completa şi transmite registrul
general de evidenţă a salariaţilor în format electronic,
dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) au primit delegare de
competenţă pentru încadrarea personalului prin încheierea de
contracte individuale de muncă;
b) au primit delegare de
competenţă pentru înfiinţarea şi completarea registrului
general de evidenţă a salariaţilor în format electronic.
3. Nu au obligaţia înfiinţării
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic angajatorii menţionaţi la art. 2 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 161/2006 privind întocmirea şi
completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, cu
modificările ulterioare.
II. Menţiuni cu privire la completarea
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic
1. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic cuprinde contractele individuale de
muncă în vigoare la data de 31 decembrie 2006, indiferent dacă
acestea sunt suspendate sau nu la data de 31 decembrie 2006. Contractele
individuale de muncă ale salariaţilor, care au încetat cu data de 31
decembrie 2006, nu se înregistrează în registrul general de evidenţă
a salariaţilor în format electronic.
2. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic se completează în ordinea
încheierii, modificării sau încetării contractelor individuale de
muncă.
3. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic se înfiinţează şi se
completează de către angajatori cu ajutorul aplicaţiei
informatice distribuite gratuit de Inspecţia Muncii sau cu ajutorul
aplicaţiilor informatice proprii ale angajatorilor.
4. Completarea registrului general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic prin utilizarea
aplicaţiei puse la dispoziţie de Inspecţia Muncii se face în
conformitate cu instrucţiunile de utilizare obţinute de pe pagina de
internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de la sediul
inspectoratelor teritoriale de muncă.
5. În cazul în care, pentru înfiinţarea
şi completarea registrului general de evidenţă a
salariaţilor, angajatorii folosesc aplicaţii informatice proprii de
gestiune a salariaţilor, aceste aplicaţii trebuie să cuprindă
şi să furnizeze elemente obligatorii, similar aplicaţiei
informatice puse la dispoziţie de Inspecţia Muncii.
6. Structura şi formatul de fişier
aferente registrului general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic care trebuie transmis la inspectoratul teritorial de
muncă, în cazul angajatorilor care utilizează aplicaţii
informatice proprii, se pun la dispoziţie de Inspecţia Muncii.
Specificaţiile tehnice ale fişierului pot fi obţinute de pe
pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de la
sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
III. Menţiuni cu privire la transmiterea
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic
1. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic se transmite la inspectoratul teritorial
de muncă prin una dintre modalităţile prevăzute la art. 3
alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 161/2006, cu modificările
ulterioare, şi în conformitate cu procedura stabilită în prezentul
ordin şi cu instrucţiunile de utilizare a aplicaţiilor.
2. Termenele de transmitere a registrului general
de evidenţă a salariaţilor în format electronic sunt
următoarele:
a) 20 de zile de la data încheierii
primului contract individual de muncă, pentru angajatorii care la data de
31 decembrie 2006 nu au salariaţi. În această situaţie se
regăsesc angajatorii care nu au avut salariaţi până la data de
31 decembrie 2006, precum şi angajatorii care au avut salariaţi, dar
ale căror contracte individuale de muncă au încetat anterior datei de
31 decembrie 2006 inclusiv;
b) 30 de zile de la data intrării în
vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 161/2006, cu modificările
ulterioare, pentru angajatorii care la data de 31 decembrie 2006 au
salariaţi. În această situaţie se regăsesc angajatorii care
la data de 31 decembrie 2006 au în vigoare cel puţin un contract
individual de muncă, indiferent dacă acesta este suspendat sau nu;
c) 5 zile de la data la care au intervenit
modificări ale elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) din
Hotărârea Guvernului nr. 161/2006, cu modificările ulterioare.
3. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic, completat pe baza aplicaţiei
informatice proprii sau distribuite de Inspecţia Muncii, se transmite la
inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază
teritorială angajatorul îşi are sediul sau domiciliul, după caz.
4. Entităţile fără
personalitate juridică ale angajatorilor au obligaţia de a transmite
registrul general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază
teritorială acestea îşi desfăşoară activitatea.
5. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic se transmite prin una dintre
următoarele modalităţi:
a) transmitere on-line prin intermediul
portalului http://itmonline.inspectiamuncii.ro, pus la dispoziţie de
Inspecţia Muncii;
b) transmitere prin e-mail pe bază de
semnătură electronică;
c) depunerea la sediul inspectoratului
teritorial de muncă în format electronic.
A. Transmiterea on-line prin intermediul
portalului Inspecţiei Muncii
1. Transmiterea on-line se face după
solicitarea şi obţinerea de către angajator a activării
accesului la portalul Inspecţiei Muncii
http://itmonline.inspectiamuncii.ro şi obţinerea numelui de
utilizator şi a parolei.
2. Activarea accesului şi obţinerea
numelui de utilizator şi a parolei se fac la sediul inspectoratului
teritorial de muncă în a cărui rază teritorială angajatorul
îşi are sediul sau domiciliul, în baza unei împuterniciri semnate şi
ştampilate de reprezentantul legal al angajatorului, însoţită de
o copie a certificatului de înmatriculare sau o copie a actului de identitate,
după caz.
3. Activarea accesului şi obţinerea
numelui de utilizator şi a parolei pentru entităţile
fără personalitate juridică ale angajatorilor se fac la sediul
inspectoratului teritorial de muncă în a cărui rază teritorială
acestea îşi desfăşoară activitatea, în baza unei
împuterniciri semnate şi ştampilate de reprezentantul legal al
entităţii fără personalitate juridică,
însoţită de o copie a următoarelor documente:
a) delegarea de competenţă pentru
încadrarea personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă;
b) delegarea de competenţă pentru
înfiinţarea şi completarea registrului general de evidenţă
a salariaţilor în format electronic;
c) certificatul de înmatriculare al
angajatorului;
d) certificatul fiscal al
entităţii fără personalitate juridică.
4. Modelul de împuternicire poate fi obţinut
de pe pagina de internet a Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro sau de
la sediul inspectoratelor teritoriale de muncă.
5. La solicitarea activării contului de acces
angajatorul poate opta pentru atribuirea aceloraşi nume de utilizator
şi parolă atât pentru depunerea on-line a declaraţiilor fiscale
privind stabilirea comisionului datorat, cât şi pentru transmiterea
on-line a registrului general de evidenţă a salariaţilor în
format electronic. Această opţiune se va face în momentul
solicitării activării accesului pentru depunerea/transmiterea
on-line.
B. Transmiterea prin e-mail pe bază de
semnătură electronică
1. Angajatorii care deţin semnătură
electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat, pot
depune registrul general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic la adresa de e-mail pusă la dispoziţie de Inspecţia
Muncii.
2. Modalitatea de transmitere prin e-mail şi
adresa de e-mail pot fi obţinute de pe pagina de internet a
Inspecţiei Muncii www.inspectiamuncii.ro.
C. Depunerea la sediul inspectoratului
teritorial de muncă
1. Transmiterea registrului general de
evidenţă a salariaţilor în format electronic prin depunerea la
sediul inspectoratului teritorial de muncă se face pe suport CD,
dischetă 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de
fişiere FAT/FAT32.
2. Registrul general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic, însoţit de o adresă de
înaintare semnată şi ştampilată de către reprezentantul
legal, se depune după cum urmează:
a) la sediul inspectoratului teritorial de
muncă în a cărui rază teritorială persoanele fizice sau
juridice îşi au domiciliul, respectiv sediul;
b) la sediul inspectoratului teritorial de
muncă în a cărui rază teritorială îşi
desfăşoară activitatea entităţile fără
personalitate juridică.
3. Pentru prima depunere la sediul inspectoratului
teritorial de muncă a registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic, adresa de înaintare este însoţită
de o copie a certificatului de înmatriculare - în cazul angajatorului
persoană juridică, respectiv o copie a actului de identitate - în
cazul angajatorului persoană fizică.
4. Pentru prima depunere la sediul inspectoratului
teritorial de muncă a registrului general de evidenţă a
salariaţilor în format electronic de către entităţile
fără personalitate juridică ale angajatorilor, adresa de
înaintare este însoţită de o copie a următoarelor documente:
a) delegarea de competenţă pentru
încadrarea personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă;
b) delegarea de competenţă pentru
înfiinţarea şi completarea registrului general de evidenţă
a salariaţilor în format electronic;
c) certificatul de înmatriculare al
angajatorului;
d) certificatul fiscal al
entităţii fără personalitate juridică.
5. În cazul modificării elementelor de
identificare ale angajatorului sau ale entităţilor fără
personalitate juridică ale acestuia, depunerea ulterioară a
registrului general de evidenţă a salariaţilor în format
electronic trebuie însoţită de o copie care să ateste efectuarea
acestei modificări.
6. Completarea eronată a registrului general
de evidenţă a salariaţilor în format electronic sau a datelor de
identificare ale angajatorului dă dreptul inspectoratului teritorial de
muncă de a refuza înregistrarea acestuia.