Ianuarie 2024

 

30.01.2024 

 

#La Butonul <e-Factura> din orice ecran de facturare, s-au atasat 2 optiuni, active daca se apasa pe butonul din dreapta al mouse-ului:

 

- XML Format 1 - Generare+Validare+Apel SPV

- XML Format 2 - Generare+Validare+Apel SPV

 

Fiecare din aceste optiuni genereaza fisierul XML in formatul dorit, il valideaza si, daca nu sunt erori, exista doua optiuni : a) intrarea in ecranul SPV pentru transmiterea facturii sau b) ramânerea in ecranul de facturare, pentru a se face mai tarziu transmiterea simultana a unui grup de facturi. 

 

eFactura - Generalitati

 

eFactura se formeaza dintr-un fisier in format XML, cu o sintaxa bine definita, cu reguli internationale de creare si reguli specifice RO. In acest fisier se scriu datele facturii existente in programul  de facturare. Verificarea corectitudinii fisierului se poate face in doua moduri. Offline - cu un validator de tip DUK instalat pe calculator - si online, direct pe site-ul ANAF. Dupa ce fisierul a fost validat, el se va transmite in Spatiul Privat Virtual pe care orice persoana juridica este obligata sa-l detina pe portalul ANAF. Un fisier transmis cu succes primeste un index de incarcare. Dupa un interval de timp intre cateva secunde si cateva minute, se poate citi raspunsul SPV cu privire la fisierul transmis, asa numita stare a mesajului. Acest raspuns consta dintr-un index de descarcare si starea mesajului, care poate fi in regula -ok- sau in neregula - nok. Urmeaza descarcarea unui fisier in format arhiva zip ce contine eFactura, daca starea e ok sau contime mesajul de eroare, daca starea e nok.

eFactura este fisierul zip descarcat de pe SPV ce contine XML-ul initial, precum si un sigiliu electronic al mfinante, Acest fisier zip este considerat factura originala si trebuie arhivat la utilizator. Acelasi fisier zip ajunge si la client. El se geseste in SPV->Facturi electronice->Raspunsuri factura, atat la furnizor, cat si la client. La furnizor apare cu mentiunea 'Factura trimisa', iar la client, cu mentiunea 'Factura primita'. Din SPV descarcarea se poate face de oricate ori, intr-un interval de 60 de zile. Dupa aceasta perioada, pentru o noua descarcare trebuie transmisa o cerere la ANAF.

Daca mesajul din SPV este nok, acesta ajunge doar la furnizor, care este obligat sa verifice erorile din arhiva zip transmisa, sa le corecteze si sa retransmita factura.   

     

Programul Imati permite atat generarea fisierului XML, cat si validarea lui, transmiterea in SPV, citirea starii mesajului si descarcarea din SPV a eFacturii sau a mesajului de eroare. Se face automat si dezarhivarea fisierelor zip.

 

Pentru accesul in SPV se poate utiliza semnatura digitala fizica sau un eToken pe care il putem genera pe baza semnaturii digitale, pentru fiecare client interesat. eTokenul este recomandat de noi, deoarece transmiterea este facuta de pe orice calculator cu Imati facturare sau Imati Stocuri instalat si nu este necesara de fiecare data tastarea codului PIN al semnaturii digitale. 

 

I. Generarea fisierului XML 

     0. Din orice ecran de facturare se apeleaza butonul <e-Factura>, dupa care va aparea ecranul de lucru cu eFacturi

 

 

     (1)  Se face generarea propriu-zisa a XML-ului, cu 2 formate posibile :

    Format 1 - XML-ul contine doar datele obligatorii ale unei efacturi 

sau

    Format 2 - XML-ul contine si date optionale, cerute in mod expres de anumite magazine mari. Aceste date se refera la : adresa de livrare, inclusiv GLN, precum si codurile de articole caracteristice ale clientului, daca acestea exista in baza de date (codul caracteristic in format text si/sau codul de bare).

Numele fisierului XML din programul IMATI se formeaza astfel :

    FACT_<CUI>_<Serie><Numar><anul><luna><ziua>.xml 

unde anul, luna, ziua sunt cele din data emiterii facturii. 

    Pentru ca fisierele XML sa se genereze, este necesar sa se seteze in Configurare folderul in care acestea se vor genera. Acest folder trebuie mai intai creat de utilizator. 

 

    Se face validarea XML-ului

Si aici exista doua variante:

     (2)  validarea offline, cu DUKValidator (foarte utila atunci cand sunt probleme pe site-ul ANAF)  

    Se apeleaza butonul (Analiza factura cu Duk validator) si se valideaza ca orice declaratie. Atentie, nu incercati sa generati de aici pdf-ul, deoarece nu merge. Eventualele erori sunt vizualizate apelând butonul <Afisare erori>, care afiseaza fisierul de erori. Fisierul de erori are denumirea identica cu a fisierului XML urmata de textul xml.err, iar  extensia este .txt  .

Daca nu exista erori, se obtine mesajul "Validare fara erori fisier ..."

    Se remarca faptul ca acest validator nu poate verifica existenta altor versiuni superioare pe site-ul ANAF.

Pe pagina noastra (la Downloads) el se descarca de la zona STC..., "DukIntegrator+..." si este separat de kitul de stocuri, deoarece este foarte mare si se actualizeaza destul de rar. Ca orice Validator de declaratie ANAF, pentru a putea rula, este necesar ca pe calculator sa fie instalat Java.

sau 

     (3) validarea online : se apasa butonul de la 'optiune online' si apare ecranul

 

 

Fisierul cel mai recent creat apare la denumire. Se pot valida insa si alte fisiere, de aceea exista butonul <Cauta fisier XML>.

 

<Valideaza fisierul XML> face validarea online a fisierului selectat.

<Creeaza PDF din fisierul XML> genereaza fisierul pdf cu API-ul pus la dispozitie de ANAF. Nu se face apriori validarea, deci daca sunt erori, uneori operatia poate esua.

<Valideaza +Creeaza PDF din fisierul XML> face atat validarea fisierului XML, cat si generarea PDF-ului, doar daca nu exista erori.

In zona de Raspuns apare mesajul de la ANAF. Pentru fisier valid, mesajul este in genul

{"stare":"ok","trace_id":"45f0c381-cc88-421d-8b02-0dbcf4ddb939"}, iar daca sunt erori, se afiseaza erorile.

 

(4) Se pot atasa la XML maxim 3 fisiere, de formate pdf, img sau txt (declaratie de conformitate, fisier pdf, etc).

 

Programul permite un shorcut (scurtatura) pentru realizarea pasilor a, b si c.

 

In ecranul de emitere facturi, daca pe butonul <Generare XML> se tasteaza click dreapta pe mouse, apare un meniu cu doua optiuni.

La prima optiune se genereaza factura in formatul 1, se valideaza si, daca nu sunt erori, se face pasul 5.

 

La a doua optiune se genereaza factura in format 2, se valideaza si, daca nu sunt erori, se face pasul 5.

 

(5) La acest pas se face transmiterea facturii in SPV. Pentru aceasta operatiune, se apeleaza butonul <Transmite factura prin SPV>. 

Ecranul cu ajutorul caruia se face transmiterea, este 

 

 

Este important sa se faca mai intai setarile necesare transmiterii eFacturilor si anume:

 

a) tipul tokenului

Exista posibilitatea accesului in SPV cu i) semnatura digitala (fizica) sau cu ii)  eToken.

    i) Semnatura digitala fizica  este tokenul cu drepturi in SPV. Pentru acest mod de acces in SPV trebuie ca stick-ul sa fie in calculator si fizic, si cu softul instalat.  Programul cere passwordul cheii la anumite momente ale transmiterii/receptiei. Evident, transmiterea se poate face doar de la un astfel de calculator.

    ii) eTokenul este un cod generat cu ajutorul unor API-uri ale ANAF si caruia i se confera in SPV doar dreptul de transmitere/citire a eFacturilor, nu si alte drepturi. Autorizarea se face cu ajutorul semnaturii fizice, iar durata lui de valabilitate este de 90 de zile. Inainte de expirarea celor 90 de zile se poate face reinitializarea acestuia. Dupa expirarea celor 90 de zile eTokenul nu mai functioneaza si trebuie generat unul nou. eTokenul se va completa pe oricare calculator pe care exista licenta programului Imati Stocuri/Facturare. eTokenul poate fi revocat.

 

Remarca importanta

Daca ati imputernicit contabilul cu drepturi in SPV pentru declaratii/corespondenta cu ANAF, iar acesta are o semnatura digitala cu drepturi pentru mai multe societati, orice eToken autorizat de acea semnatura digitala are drept de transmitere/citire a eFacturilor PENTRU TOATE ACELE SOCIETATI!

De aceea, recomandarea noastra este ca semnatura digitala pentru transmiterea facturilor sa fie a administratorului, separat de cea a contabilului!

Societatea noastra se ocupa de generarea eTokenului la cererea clientului.

 

b) mediul de lucru, de Test sau de Productie

Mediul de test este pentru verificarea initiala, tot ce se transmite in acest mod nu este luat in calcul de catre ANAF. (Dar ajunge la client, in mediul lui de test din SPV)

Mediul de productie este cel pentru transmiterea 'de-adevaratelea'. Acesta este modul de lucru pe care il veti folosi.

 

Switch-ul intre cele doua moduri se face la ecranul care apare la apasarea butonului <Configurari>.

 

    

La modificarea modului de lucru se va schimba culoarea ecranului de la I (5). In modul Productie el va avea un fundal albastru deschis, ca in imaginea prezentata de noi, iar in modul Test, fundalul va fi galben. 

 

Dupa ce ati obtinut un eToken pentru o societate, acesta precum si datele aferente acestuia se pot incarca intr-un tabel de societati.

 

Astfel, se poate lucra cu oricate societati si oricate eTokenuri in program.

 

In ecranul de Configurari se poate seta un browser cu care se pot vizualiza fisierele XML.

 

Trimiterea propriu-zisa in SPV se poate face in doua moduri : factura cu factura, pe masura ce le generati si validati. 

In ecranul de la pasul 5 setati <Ce se transmite in SPV> si anume  'Fisierul curent generat' sau 'Toate fisierele selectate in lista fisierelor'.

 

Un fisier se transmite in SPV cu ajutorul unui buton de genul 'Transmite factura... in SPV ...'. Butonul depinde de setarile facute. 

Gestionarea fisierelor transmise se face in ecranul ce apare la apasarea butonului <Afisare mesaje de raspuns de la SPV>

Fisierul ajunge in SPV si primeste un index de incarcare.

 

 

Decembrie 2023

 

19.12.2023 eFactura:  

#validarea eFacturii  online pe site-ul ANAF, precum si transformarea ei online in fisier pdf  (optiuni recomandate)

#posibilitatea atasarii in factura electronica a unor documente externe, maxim 3, de tipul pdf si de tipul png (optiunea este in dezvoltare, pe masura ce vor aparea cerinte noi de la clienti)

#Interzicerea generarii a doua oara a unei eFacturi care a fost deja transmisa in SPV in meniul de Productie si are descarcat zip fara erori. O eFactura care a fost transmisa in SPV doar in mediul de Test, poate fi generata si in mediul de Productie. 

#Imbunatatirea transmiterii in SPV a eFacturilor cu tokenul fizic, in sensul ca este ceruta parola tokenului de mai putine ori. 

#DukIntegrator offline si convertor din eFactura in PDF actualizat (kit separat). Sunt mai putin recomandabile de cand exista functiile respective online, dar pot fi uneori utile, mai ales cand sunt probleme de conexiune la portalul ANAF.

 

Septembrie 2023

 

#S-au introdus doua noi tipuri de livrari interne :

 

La facturi interne emise, pozitii facturi, campul  <Tip tva/scutire> poate avea si valorile:

 

31: Livrari de bunuri scutite cu drept de deducere cf Art. 294 alin (5) lit a) si b) din Codul Fiscal, iar pt SAF-T TaxCode = 310341

32: Livrari de bunuri scutite cu drept de deducere cf Art. 294 alin (5) lit c) si d) din Codul Fiscal, iar pt SAF-T TaxCode = 310342

 

S-au adaptat jurnalele de vanzari.

S-au adaptat notele contabile.

 

Aprilie-Mai 2023

 

#S-a adaugat la ecranul pentru transmiterea unei facturi prin e-mail, un câmp in care se poate insera o adresa suplimentara de e-mail care va fi automat preluata in email, la CC.    

#S-a mai simplificat emiterea eFacturii : sunt mai putine butoane si mesaje de avertisment, pentru eficienta operatiunii.

     - la apelul butonului eFactura, aceasta se genereaza, fara sa mai intrebe utilizatorul

     - la Transmiterea in SPV prin tokenul Soft, s-a introdus si butonul Transmitere factura in SPV fara mesaje. La acest buton a disparut intrabarea "Doriti transmiterea facturii..." precum si mesajul "A fost transmisa factura...", deoarece ea se vede in ecranul "Afisare mesaje de raspuns de la SPV". 

#Pentru preluarea datelor partenerilor, s-a implementat serviciul web furnizat de ANAF cu URL-ul  https://webservicesp.anaf.ro/PlatitorTvaRest/api/v8/ws/tva .  

#S-au mai completat informatiile privind SAF-T in cazul tranzactiilor in valuta. 

 

Februarie-Martie 2023

 

#S-a adaptat preluarea informatiilor partenerilor de pe portalul ANAF la ultimele specificatii de la Servicii web anaf https://webservicesp.anaf.ro/PlatitorTvaRest/api/v7/ws/tva

#S-au completat anumite informatii la generarea notelor contabile pentru SAF-T in cazul importurilor si al achizitiilor intracomunitare

#Validarea eFacturii se poate face acum si cu ajutorul validatorului online furnizat de Anaf (in ecranul de validare initial, s-a adaugat linkul catre validatorul online)

 

Ianuarie 2023

 

#S-a adaptat formatul e-facturii conform OMF 4092/2022, publicat în Monitorul Oficial nr. 1148 în data de 29 noiembrie 2022, valabil incepând cu data de 29.12.2022. S-a actualizat Validatorul pentru eFactura, precum si generatorul de fisier pdf din XML.

 

#S-au introdus informatiile necesare pentru raportarea SAF-T la notele contabile generate (TaxID, CustomerID, SupplierID, TaxType, TaxCode, TaxAmount, TaxBase, TaxProcent). Aceste informatii se genereaza doar daca utilizatorul are nevoie de ele (daca raporteaza D406), setând o bifa in Configurare. Vor fi preluate in Imati CNT. Ceilalti utilizatori nu sunt afectati.

 

Pentru D306 (SAF-T) sunt necesare codificarile NC8 ale articolelor stocate, precum si unitatile de masura conform SAF-T

 

 

Iulie August 2022

 

S-a perfectionat lucrul cu transmiterea facturilor electronice direct din program in SPV, in cazul cand se face transmiterea pentru mai multe societati emitente. 

S-a actualizat generatorul de fisier pdf din fisierul XML al facturii electronice (cel furnizat de ANAF, tot cu minim 4 pagini...)

S-a actualizat DUKIntegrator pentru validarea facturilor electronice.

 

Ianuarie-Iunie 2022

 

eFactura

 

In prealabil:

    1. trebuie setat in Config->Configurari->Facturare/Contoare folderul unde doriti generarea fisierelor XML aferente facturilor electronice.

(ultimul rând, de jos)

    2. trebuie setate unitatile de masura <SAF-T eFact UM1> (si, daca este cazul, <SAF-T eFact UM2>) pentru articolele din Nomenclatorul de articole, astfel :

    a) Mergem in Nomenclatoare->Articole format 1. Aici trebuie completat codul unitatii de masura <SAFT efact-UM1> Ecranul contine un buton (Actualizeaza) care completeaza aceasta unitate de masura pentru cele mai uzuale unitati de masura : kg, buc, l, m, etc.

 

Daca mai exista unitati de masura necompletate, apasati butonul (UE_echivalente), care deschide un ecran cu toate unitatile de masura existente in nomenclator. De aici, având in inregistrarea curenta o unitate de masura cu cod necompletat (adica dupa ce va pozitionati pe inregistrarea dorita), puteti apela butonul (UM Standard), care afiseaza toate unitatile de masura standard. Cautati unitatea de masura cea mai potrivita cazului respectiv. De exemplu, pentru UM = 'PER' se va considera ca e vorba de 'pereche', care are codul 'PR'. Acest cod se preia in UM echivalente apasând pe (Preia), la pozitia de pe care ati plecat.

Dupa completarea tuturor unitatilor de masura cu codul potrivit, se revine la Nomenclator unde se apasa din nou pe butonul (Actualizeaza). Astfel se completeaza si restul articolelor cu codul respectiv pentru UM1 (si UM2, daca e cazul).

 

Conform unor precizari legislative, pe factura, in cazul produselor cu risc fiscal,  trebuie sa existe codul conform clasificarii NC daca factura este B2B (Bussiness to Bussiness) si codul CPV daca factura este emisa B2G (Bussiness to Government).

Clasificarea articolelor se face in nomenclatorul de articole, consultând cele doua nomenclatoare (aveti linkurile pe ecranul respectiv) de unde veti prelua codurile corespunzatoare clasei de articole potrivite si le veti introduce in câmpurile <eFact-cod NC>, respectiv 

<eFact-cod CPV>.

 

Momentan, daca ambele coduri sunt completate, programul le insereaza pe ambele in eFactura. 

 

    3. Se completeaza toate datele din Configurare privind societatea, inclusiv nr de telefon. Pt. platitorii de TVA, CIF-ul trebuie sa contina prefixul RO (fara spatiu). Pentru neplatitorii de TVA (cu bifa de neplatitor activata) e obligatoriu sa nu existe prefixul RO in cadrul CIF-ului din Configurare.

 

In ecranul de introducere facturi Format 1, exista butonul eFactura.

La apasarea acestui buton se genereaza un fisier XML cu structura facturii electronice (standard UBL) in folderul setat la pasul 1 de mai sus. Programul da un mesaj in acest sens si va intreaba daca doriti verificarea ei cu validatorul. Aceasta etapa nu e obligatorie, dar la inceput este utila, deoarece depisteaza eventuale erori care, altminteri ar aparea abia dupa trimiterea ei in SPV si venirea raspunsului de la ANAF. La raspunsul afirmativ, se deschide un ecran din care se pot apela Validatorul DUKIntegrator (sa aveti Java instalat!) si convertorul XML in pdf.

Nu se poate genera eFactura pentru persoane fizice carora nu li se completeaza CNP-ul in nomenclator! 

Daca apelând validatorul, se obtin erori, acestea se pot vizualiza din fisierul respectiv, apasând butonul (Afisare erori). Erorile trebuie corectate, apoi se reia operatia de generare eFactura.

Nu generati pdf-ul cu validatorul, deoarece nu obtineti nimic util, doar un fisier fara informatii, care va incurca.

Utilizati butonul din program (Convert factura la pdf). Se apeleaza un convertor furnizat de Anaf, care genereaza un fisier pdf intr-un format special, cu toate caracteristicile eFactura. Pentru client, apreciem ca se vor transmite la inceput, in paralel, atât pdf-ul generat de programul IMATI (nu cel descris mai sus), cat si fisierul XML prin SPV.    

 

Daca nu sunt erori de validare, xml-ul se poate trimite prin SPV.

Pentru acomodarea cu modul de lucru in SPV, recomandam mai intâi lucrul in regim Test eFactura, existent in SPV. Chiar daca transmiteti eFacturi in regim Test si sunt prelucrate iar ANAF le aplica sigiliu electronic, ele ajung si la client in regim Test, nu sunt luate in considerare in baza de date ANAF a facturilor electronice.

 

Prin SPV se pot transmite facturi una câte una, de catre persoana detinatoare a semnaturii electronice cu drept in SPV.

Modul de lucru in SPV pentru facturile electronice este intuitiv.

Pentru fiecare factura transmisa, se aloca un ID, apoi se receptioneaza cate o arhiva zip, ce contine fisierul transmis, având numele identic cu ID-ul alocat, precum si : factura careia i s-a aplicat sigiliul electronic, daca nu sunt erori sau un fisier ce contine erorile.

Daca factura este in regula, arhiva zip cu sigiliul electronic ajunge si la client, in acelasi regim in care a fost transmisa in SPV (Test sau Productie).

 

Anaf furnizeaza o modalitate de autorizare in SPV a cate unei persoane FIZICE, doar pentru eFactura (transmitere facturi si receptionare facturi), cu un token virtual. Pentru generarea tokenului virtual si furnizarea (optionala a) aplicatiei care permite transmiterea/receptionarea eFacturilor in bloc, va rugam sa luati legatura cu noi, la tel 0723.306.639 sau 0722.523.423.

 

 

Decembrie 2021

 

15.12.2021

 

Inserarea câmpului Ro_e_factura in nomenclatoarele de clienti si furnizori, care indica daca respectivul contribuabil a fost inregistrat in registrul Ro_e_factura al ANAF. 

Actualizarea liniei de comanda a serviciului web furnizat de ANAF pentru actualizarea datelor clientilor si furnizorilor.

Buton de creare a facturii electronice la facturare (CMP). 

 

Septembrie-Octombrie 2021

 

25.10.2021

#Marirea vitezei de operare la introducerea documentelor in retea, pe baze de date mari

 

13.10.2021

#Posibilitatea introducerii in achizitii intracomunitare a transportatorilor romani cu facturi in alta moneda decat RON (sold factura inclusiv TVA, nota contabila adaptata)

#Extinderea lucrului cu mai multe unitati de masura, inclusiv in vederea introducerii facturii electronice si a declaratiei 406 (SAF-T)

#Mai mare flexibilitate la aplicarea bifei <Nu in D394> la achizitii intracomunitare

#Extinderea operarii retetarului din borderoul vânzarilor: se pot genera retetele din toate borderourile lunii, din borderourile unei anumite perioade din luna sau dintr-un singur borderou de vanzari

 

Mai 2021

 

#A fost modificat IP-ul serverului se activari, dupa cum a impus furnizorul de internet. Programul a fost adaptat la aceasta cerinta, pentru a permite in continuare activarea online.

#Lista de facturi emise include baza si TVA (facturi regim normal  si  TVA la incasare)

#S-a extins lungimea campului Numar document (pentru facturile emise) in anumite liste (fise de magazie, situatia vanzarilor, scadente)

 

Martie 2021

 

#Lista livrari pe clienti si grupe/subgrupe de articole (CMP)

#Se permite activarea automata a programului si sub alte versiuni de Access (doar pe 32 de biti, nu si pe 64 biti)

#Se permite corectia facturilor de intrare la nivel de pozitie de factura, utilizând gestiune speciala de corectie -de tip= S(ervicii) si Tip utilizare=C(orectie); se introduce suma (maxim 0.20) in câmpul Valoare si/sau in câmpul TVA.

 

Februarie 2021

 

26.02.2021

#Se permite activarea automata a programului si sub alte versiuni de Access (doar pe 32 de biti)

#Se permite corectia facturilor de intrare la nivel de pozitie de factura, utilizând gestiune speciala de corectie -de tip= S(ervicii) si Tip utilizare=C(orectie); se introduce suma (maxim 0.20) in câmpul Valoare si/sau in câmpul TVA.

 

02.02.2021

#Actualizarea datelor de identificare a partenerilor se face utilizand noua structura pusa la dispozitie de ANAF (v5)

#Balanta stoc lunara pe grupe si subgrupe (CMP)

#Fisa de magazie lunara cu optiunea 'doar fisele care au miscari' (CMP)

 

Ianuarie 2021

 

#Reactivare buton (D394). E obligatoriu de folosit doar daca aveti bunuri din Nomenclatoarele de coduri de produse pentru tip achizitii C, V sau N)

#Preluarea de pe portalul ANAF inclusiv a numarului de inregistrare la Registrul Comertului (acolo unde acesta e actualizat pe portal)

#La neplatitorii de TVA, operatiunile din borderoul de vanzari si din facturile emise se regasesc in jurnalul de vanzari la rubrica Neimpozabile 

 

Ianuarie-decembrie 2020

 

#se permite ca transportatorul extern sa emita factura in lei la achizitii intracomunitare; 

#descarcare de gestiune corectata când exista rabat de 100% pe factura; 

#pretul de gestiune este vizualizat cu 4 zecimale in loc de 2 in mai multe rapoarte rapoarte; 

#lista intrarilor pe documente 'NPR' contine si lotul; 

#o noua lista de inventariere (la Situatii-> Obiecte de inventar ->Lista de inventariere) 

#deblocarea nomenclatorului accesat din facturare

#preluarea clientilor, furnizori de pe portal ANAF dupa modificarea adresei URL

#tiparirea chitantei in valuta

#modificari de format la anumite rapoarte (extinderi de câmpuri, etc.)

 

 

Decembrie 2019

 

#S-a introdus o optiune de meniu cu ajutorul careia se pot genera si transmite intr-un mod foarte prietenos bonurile fiscale catre casa de marcat utilizata in regim de imprimanta fiscala. Aceasta optiune este prezenta la modul de descarcare a gestiunii CMP (cost mediu ponderat). 

Eficienta cea mai mare se obtine daca se utilizeaza un ecran de tip TouchScreen, dar poate fi utilizata si cu un display obisnuit.

 

 

Ianuarie-Iunie 2019

 

#Rapidizarea lucrului in retea, cu precadere la emiterea facturilor interne si tiparirea lor.
#Avansuri in valuta de la clienti externi
- S-a proiectat un format de introducere al avansurilor primite, ce poate fi gasit in meniu la: 
Iesiri->Clienti externi->Incasari Avansuri unde se introduc avansurile primite in valuta
- In ecranul de incasare a facturilor externe emise, s-a proiectat butonul (Avansuri) care trimite intr-un format unde sunt vizualizate toate 
avansurile primite de la clientul respectiv, in valuta respectiva. Utilizatorul poate selecta avansul dorit si, 
la apasarea butonului (Preluare avans) acesta este preluat in factura de plecare, intr-o pozitie din incasari.
Toate aceste documente pot fi preluate in IMATI CNT.
#Balanta cantitativa la data de : include si miscarile in avans 
#Iesirile prin transferuri catre gestiuni exterioare se pot opera in avans
#La Intrari prin transfer de la gest.exterioare : lista nomenclator articole-extensie
#La Iesiri prin transfer catre gest.exterioare : buton (Aviz intern) cu preturi de gestiune si de vanzare
#Lista cu agentii si clientii lor asociati (in nomenclator) : Situatii -> Liste-> Iesiri -> Agenti de vanzare -> Agentii si clientii asociati
#S-a creat butonul (Transfera) in nota de predare pentru generarea automata a unei note de transfer a articolelor din gestiunea notei de predare intr-o alta gestiune.
Se introduce gestiunea primitoare si se apasa butonul <Transfer>
#Fisa de magazie multianuala
#La mai multe formate de introducere a datelor s-a introdus un Filtru de cautare in denumirea articolelor din nomenclator:
se introduc cuvantul / cuvintele de cautare incadrate de semnul * ; daca câmpul e necompletat sunt afisate toate articolele
daca se introduce filtrul, in popup-ul de cautare se afiseaza doar articolele ale caror denumiri satisfac criteriul din filtru
Ex: daca se introduce "pers*" se vor afisa toate articolele care incep cu grupul de litere: "pers"
Ex: daca se introduce "*ab" se vor afisa toate articolele care se termina cu grupul de litere "ab"
Ex: daca se introduce "*pers*ab*" se vor afisa toate articolele care contin grupul de litere "pers", alte caractere si apoi grupul litere "ab" si eventual alte caractere.
#IESIRI catre gestiuni exterioare (prin avize de expeditie)  (afecteaza rulajul intrarilor)
Contine si pretul de vanzare. Poate fi tiparit avizul cu pret de gestiune si cu pret de vanzare
#Utilitare->Prel. intrarilor prin transf de la gest ext - provenind din avize de la gestiuni exterioare
  La o firma pui (punct de lucru, filiala) se preiau date dintr-o salvare date de la firma mama. Prin aceasta optiune, Avizele de iesire de la firma 'mama' devin avize de intrare la firma pui.
#Productie  Retetar/productie->Nota de transformare extinsa
- Contine un mod nou de generare productie - modul 5 -( asemanator cu (4) dar -- cantitatea produs = SUM (cant mat prime convertite la UM produs) 
este de tipul m: mai multe mat prime formeaza un singur produs 
caracteristc: Toate UM (unitati de masura) ale mat prime se convertesc in UM ale produsului. (Pentru aceasta -daca e nevoie- trebuie introdus UM al produsului finit si in nomenclatorul de articole ale mat.prime introducand daca e cazul si relatia de transformare intre unitati de masura (vezi nomenclatorul de articole) 
UM astfel convertite in UM produs finit se insumeaza si formeaza cantitatea calculata de UM produs finit
Cantitatea efectiv produsa se introduce manual, iar diferenta dintre aceasta si cant.calculata se evidentiaza in campul pierderi cantitative. Pierderile sunt informative. 
Ele nu se evidentiaza in niciun document de iesire deoarece NPR de iesire se face direct pe cantitatea produsa efectiv.
- Pentru nota de transformare de tipul 2 (o materie prima se transforma in mai multe tipuri de produse finite) se poate introduce manual pretul de gestiune al produselor finite. 
Acest pret de gestiune se poate preintroduce in nomenclatorul de articole in câmpul <pret de productie/lista> iar apoi la introducerea in nota de productie a respectivului cod de produs finit, 
pretul de gestiune este preluat automat din nomenclator.

Octombrie 2018

 

#Jurnalele de cumparari se pot tipari de la data... la data... (cel cumulat si cel cu TVA la incasare)

#La Utilitare exista optiunea de eliminare a avansurilor cu sold zero si data avansului anterioara anului curent.

#S-au eliminat din fisele in lei de clienti si de furnizori documentele cu soldul mai mic decât 0.001.

#Facilitarea generarii unei facturi daca clientul e persoana fizica (nu mai incearca preluarea datelor de pe portalul ANAF)

#S-a imbunatatit precizia de lucru la documentele primare

 

Iulie 2018

 

#Extinderea registrului de casa, care permite si inserarea unor operatiuni suplimentare fata de cele strict legate de stoc (inclusiv generarea notei contabile si preluarea in CNT)

#Posibilitatea configurarii si a transmiterii automate prin email a listelor (in toate formatele permise de program, inclusib pdf) si din conturi de email care nu sunt de tip Gmail sau Yahoo.

#Exportul listelor in format pdf si transmiterea automata prin email

 

Ianuarie-Mai 2018

 

#Buton Restructurare luni anterioare (se realizeaza restructurarea tuturor lunilor anterioare lunii curente din anul curent)

#Posibilitatea preluarii datelor unei societati existente intr-una abia adaugata

#Sesizeaza programul daca o lista trebuie afisata landscape sau portret si asa o genereaza

 

Iunie-Decembrie 2017

 

#Preluarea datelor partenerilor de pe site-ul ANAF (pl.TVA, TVA la incasare, Split TVA, Activi/inactivi)

#Posibilitatea generarii de coduri de bare pentru articole, precum si tiparirea lor pe etichete de coduri de bare

#Marirea câmpului  <Nr nota de transformare extinsa>

 

 

Mai 2017

 

# Perfectionarea functiei de preluare a datelor de pe site-ul Min.de finante. Se poate face automat la introducerea unui partener nou sau din Nomenclatorul de clienti/furnizori

# Posibilitatea de a prelua datele privind TVA la incasare dintr-o locatie Cloud, actualizata zilnic, automat, de IMATI Software (Nomenclatorul de furnizori)

# La unele forme de introducere date se poate configura tipul de font folosit la afisare (vezi opt.Alte setari din Configurare)

# Pt.sisteme lente se poate accelera introducerea de date, unele operatii transferandu-se de la prelucrarea online la cea offline (in prelucrare, vezi opt.Alte setari din Configurare)

# Posibilitatea verificarii pragului de creditare pt.clienti (vezi opt.Urm.Clienti  din Configurare)

# La mdificarea lunii se pastreaza datele din formatul -Nota de transformare extinsa-pt.modul 4.urmand ca la luna nou creata sa se completeze doar informatiile lipsa.(vezi opt. Productie->Nota de transformare extinsa)

# Sitatia privind articolele cel mai bine vandute a fost extinsa la o perioada de analiza de mai multe luni, de la inceputul anului curent.

--------------------------------------------------------

 

Ianuarie 2017

Trecerea la anul 2017, cu TVA 19%

 

August 2016

 

#Actualizarea programului cu setarile necesare raportarii informatiilor in declaratia 394. Accesul la documentatia aferenta se face online, din interiorul programului. Actualizarea presupune:

 - modificari in nomenclatoarele de clienti / furnizori

 - modificari in nomenclatorul de articole

 - modificari in nomenclatorul de gestiuni

 - modificari in sectiunile de intrari si iesiri de la  / catre parteneri

 - functie de pregatire a datelor pentru a fi prelucrate in modulul de contabilitate

#Functie perfectionata de introducere a unui client / furnizor nou. Include citirea automata din internet a datelor clientului / furnizorului pe baza CUI pentru partenerii din Romania si pe baza VIES pentru partenerii din UE

#Documentatie on-line privind folosirea stocului in raport cu D394 (accesibila din program)

#Documentatie on-line actualizata privind folosirea modulului de stocuri 

#Functie configurabila de calcul si analiza a soldului unui client la momentul introducerii unei facturi noi referitoare la clientul respectiv. Se poate aprecia dupa diferite criterii situatia clientului.

 

 

Ianuarie - Februarie 2016

 

#La dublu click pe codul de marfa se poate configura daca se afiseaza stocul, sau nomenclatorul de articole in format simplu sau extins

- ceea ce se afiseaza se stabileste din configurarea generala a programului de stocuri

#S-au facut adaptarile necesare pentru schimbarea procentului de TVA maxim de la 24% la 20%, inclusiv pentru legatura cu casa de marcat.

#S-a adaptat programul in sensul posibilitatii urmaririi facturilor cu TVA la incasare aflate in sold, atat cu procentul de TVA 24% (din 2015) cât si cu procentul de TVA de 20%, din 2016

#S-a acoperit cazul de factura de retur in avans facuta din dec.2015 pentru ian.2016 (tva=20%)

#S-a permis lucrul in avans la urmarirea stocului pe preturi (P) inclusiv la Nota de transformare (lucrul in avans este permis maxim o luna fata de luna curenta)

#In cazul in care nu s-a trcut la luna ian.2016 se poate lucra in avans din dec.2015 si cu tva=20%

#In anul 2016 se pot introduce documente retur referitoare la documente emise in anul 2015 cu TVA=24%

#Posibilitatea afisarii locatiei adresei clientului in Google Maps

#Posibilitatea 'aducerii' in luna curenta a unei facturi incasate in luni precedente, in vederea stornarii unei incasari si introducerii incasarii corecte

#Nota de transformare 1-1 facuta in avans pentru modul de lucru P al stocului

 

 

Decembrie 2015

STC393

#S-au facut adaptarile necesare pentru schimbarea procentului de TVA maxim de la 24% la 20%, inclusiv pentru legatura cu casa de marcat.

#S-a adaptat programul in sensul posibilitatii urmaririi facturilor cu TVA la incasare aflate in sold, atat cu procentul de TVA 24% (din 2015) cât si cu procentul de TVA de 20%, din 2016

#S-a acoperit cazul de factura de retur in avans facuta din dec.2015 pentru ian.2016 (tva=20%)

#S-a permis lucrul in avans la urmarirea stocului pe preturi (P) inclusiv la Nota de transformare (lucrul in avans este permis maxim o luna fata de luna curenta)

#Rutina de recalculare a antetelor facturilor de intrare si iesire plecad de la pozitii

#Extinderea lucrului cu al treilea procent de TVA (5%) in facturi si borderou de vânzari

#In cazul in care nu s-a trcut la luna ian.2016 se poate lucra in avans din dec.2015 si cu tva=20%

#In anul 2016 se pot introduce documente retur referitoare la documente emise in anul 2015 cu TVA=24%

#Posibilitatea afisarii locatiei adresei clientului in Google Maps

#S-a introdus al treilea procent de TVA in program (5%), atât in facturi, cât si in borderoul de vânzari.

#S-a adaptat programul la schimbarea in 2016 a procentului maxim de TVA de la 24 la 20 :

    - se pot urmari la plata/incasare si facturi cu TVA de 20% (emise in 2016) si si facturi cu TVA la incasare aflate in sold la 31 dec.2015, purtatoare de TVA cu 24%

    - s-a adaptat legatura cu casa de marcat pentru schimbarea procentului de TVA de la 1 ianuarie 2016

#S-a dezvoltat modul de trimitere a listelor direct prin email, programul permitând si trimiterea utilizând servere de tip Gmail sau Yahoo.

#Se pot face salvari de date care se trimit direct prin email, atât prin servere de tip Gmail sau Yahoo, cât si prin Outlook.

#S-a dezvoltat partea de salvare si restaurare a datelor prin includerea unui nou arhivator, pe langa arj si cel intern. Este vorba de 7zip, care este mult mai rapid. Acesta permite si dezarhivarea arhivelor facute cu arj iar programul are si optiunea de restaurare cu 7zip a arhivelor care in prealabil au fost facute prin salvarea cu arj (indiferent daca e vorba de arj pe 32 biti sau 64 biti). Pentru a utiliza aceasta facilitate este necesar ca utilizatorul sa instaleze 7zip de la adresa indicata in program. Acest arhivator este gratuit, nu necesita nici macar inregistrare pentru a fi descarcat si folosit.

 

Octombrie 2015

STC389

#Optiune de preluare automata a avansurilor clientilor la facturile emise (Utilitare)

#Liste suplimentare privind soldurile clientilor tinând cont de avansuri

#Posibilitatea 'aducerii' in luna curenta a unei facturi incasate in luni precedente, in vederea stornarii unei incasari si introducerii incasarii corecte

#Localizarea pe harta "Google maps" a adresei clientului (daca exista conexiune la internet)

 

Iunie 2015

STC386

#Nota de transformare 1-1 facuta in avans pentru modul de lucru P al stocului

#Lista sold clienti simplificat + adresa + agent

#Corectie la modul de cautare dupa denumirea articolului din pozitiile documentelor

#Dezvoltarea listelor particulare

    - Situatie facturi pe zi

    - Situatie facturi pe luna

    - Vânzari pe clienti

    - Stocul grupat pe preturi de gestiune

    - Trasabilitate pt.un produs

    - Sit.vânz.produse

    - Stocul la data de : (se ia ca referinta data de sfarsit iar stocul initial se refera la 1 ale lunii)

    - Situatia Notelor de predare de REEVALUARE negative

    - Situatia Notelor de predare de REEVALUARE pozitive

    - Situatia Notelor de predare introduse manual

    - tuatia comenzilor livrate cu aviz de expeditie dar NEFACTURATE

    - Scadente clienti - divizare pe saptamani

    - Scadente clienti pe CATEGORII - divizare pe saptamani

    - Balante furnizori

    - Balante materii prime sau alte materiale

    - Centralizatoare Niruri

 

Decembrie-Martie 2014

#Modificari la liste particularizate privind situatia vânzarilor pe produse si clienti

#Liste suplimentare privind fisa de magazie la urmarirea stocului pe preturi

 

Ianuarie 2014

#format suplimentar de fisa de magazie la urmarirea stocului pe preturi pentru modul P de urmarire a stocului

#Aducerea automata a pretului de gestiune existent in stoc la introducerea unei NPR

#NPR din care s-a generat NTR sa se poata modifica

#fisa de magazie ordonata in modul: data, intrari ,iesiri

#dezvoltarea sistemului de liste particulare

#dezvoltarea tipului de REEVALUARE STOC si pentru modul P

 

Septembrie 2014

STC383

#Este implementata o casa noua de marcat - casa "CARAT FAVOURITE" pentru lucrul in regim de imprimanta fiscala.

#Lista comenzilor livrate prin Aviz de Expeditie dar NEFACTURATE

 

#Lista Nirurilor din tara ordonata dupa codul de furnizor

#Lista noua privind Nirurile cu total negativ

 

 

Iunie 2014

 

#Registru de casa (se realizeaza doar din operatiile : plati, incasari, plati in avans, incasari in avans, borderou de vanzari)

#Suporta optional echipamente de inventariere - 'EIA Data collector'

 

#Functii de transfer de date cu aplicata mobila "Imati vanzari prin  Casa de Marcat" functionala pe tableta cu sistem Android. Pentru informatii suplimentare selectati aici

 

Mai 2014

 

#La activarea online apare numarul de zile pâna la expirarea perioadei in care este activa aceasta optiune (cele 6 luni de la ultima plata a unei actualizari) pe calculatorul curent;

#Refacerea antetului unei facturi emise la apasarea butonului (Tiparire), utila pentru cazul in care in timpului apar caderi de curent inaintea finalizarii documentului; 

#Perfectionarea lucrului cu furnizori externi;  

 

Martie 2014

 

#Modificari la liste particularizate privind situatia vânzarilor pe produse si clienti

#Liste suplimentare privind fisa de magazie la urmarirea stocului pe preturi

 

Ianuarie 2014

 

#format suplimentar de fisa de magazie la urmarirea stocului pe preturi

 

pentru modul P de urmarire a stocului:

#Aducerea automata a pretului de gestine existent in stoc la introducerea unei NPR

#NPR din care s-a generat NTR sa se poata modifica

#fisa de magazie ordonata in modul: data, intrari ,iesiri

#dezvoltarea sistemului de liste particulare

#dezvoltarea tipului de REEVALUARE STOC si pentru modul P

 

#Adaptarea OUG 111/2013 pentru TVA la incasare, in sensul ca nu mai exista o perioada de 90 de zile dupa care tva-ul aferent facturilor emise existente in sold devine exigibil. Astfel, tva-ul se va colecta la data incasarii, in cazul facturilor emise cu TVA la incasare.

 

Iulie - Octombrie 2013

 

# S-a facut adaptarea pentru tva 9% la taxare inversa (cereale)

# Stocul la data de...  (modul F)
# Posibilitatea stornarii unei facturi de achizitii intracomunitare (modul F)

# Modificarea modulului Administrator : parola suplimentara (doar pentru drept de administrator) pentru deblocare factura blocata
si parola suplimentara de facturare fara dreptul de a intra pe stoc negativ si de a factura cu cantitate negativa.
# La formatul 3 de facturare (doar la CMP) posibilitatea discountului negativ pentru marirea pretului in cazul clientilor cu termene mari de plata, fara afisarea pe factura 
# Reduceri comerciale primite (cont 609): inregistrarea facturii si generarea notei contabile.

# La generarea bonului de consum din factura, acesta sa se afiseze imediat.

# Sa nu se poata face modificari la comenzile din lunile anterioare (nici sa se genereze/stearga facturi, nici sa se faca reevaluari de preturi) 

 

Mai iunie  2013

 

# Posibilitatea acordarii de reduceri comerciale clientilor (ct.709)

# Posibilitatea calculului pretului unitar in functie de valoarea totala si cantitate (facturi emise si primite, la CMP, daca este cazul)

# Lista balanta stoc cumulat pe intreg anul (modul P)

 

Aprilie 2013

# Se poate verifica apartenenta furnizorilor la sistemul TVA la incasare (dupa instalarea kitului gratuit IMATI RTVAI)

# Accepta vanzari neimpozabile la facturi cu TVA la incasare

# Permite tiparirea facturii+chitanta pe format netipizat

 

Martie 2013

# TVA la incasare pentru transportatorii interni de la achizitii intracomunitare

 

Decembrie 2012

# Versiunea este adaptata la sistemul "TVA LA INCASARE"